Dokumentajon til NAV etter fødsel

MangoMums

Blir kjent med forumet
Januarlykke 2019
Hei dere :)
Jeg er alene, og fikk en skatt nå i januar. Donor selvfølgelig:)

Nå vil jo NAV ha meg inn til samtale for å snakke om farskap noe som ikke eksisterer. Har noen av dere støtt på noen som helst "problemer" med NAV i forhold til å ha brukt donor? Hva slags dokumentasjon har de spurt om, og har de gjort forskjell på anonym/åpen donor?

Skal i møte med de til uka, så vil være godt forberedt :)
 
Last edited:
Nav har plikt til å undersøke, men du har ikke plikt til å opplyse om du ikke vil. Det står i regelverket. Så si det du har lyst til å si, du.
 
Hei dere :)
Jeg er alene, og fikk en skatt nå i januar. Donor selvfølgelig:)

Nå vil jo NAV ha meg inn til samtale for å snakke om farskap noe som ikke eksisterer. Har noen av dere støtt på noen som helst "problemer" med NAV i forhold til å ha brukt donor? Hva slags dokumentasjon har de spurt om, og har de gjort forskjell på anonym/åpen donor?

Skal i møte med de til uka, så vil være godt forberedt :)
Gratulerer såå mye med baby :)

Hvordan gikk møtet med nav?
 
Spennende!
Gratulerer med baby :-D

Fortell gjerne hvordan det gikk!

Er selv heelt nygravid med en liten donorspire:love7
 
Oj da, lenge siden jeg har vært her :)
Joda,
Spennende!
Gratulerer med baby :-D

Fortell gjerne hvordan det gikk!

Er selv heelt nygravid med en liten donorspire:love7


GRATTIS!! :) Gøy!!
Når er termin!? :)


Jo, han jeg hadde møte med på mitt lokale NAV-kontor, hadde aldri vært borti dette. Alene med "donor-barn" altså ;) , så han ringte til de som har full oversikt :)
Riktige dokumenter ble fylt ut, og han scannet det videre for meg :) Veldig hyggelig møte :)

Hadde jo med meg mobil med mail og kvittering (huff, høres ikke bra ut ;) ) på det her.

Ingen forskjell om det er åpen eller lukket donor.
 
Takk! Termin i midten av november! :)

Så flott at alt gikk bra, veldig spent på hva jeg møter selv når den tid kommer! :)
Flott å høre om flere som er i samme situasjon som meg!
 
Hei dere :)
Jeg er alene, og fikk en skatt nå i januar. Donor selvfølgelig:)

Nå vil jo NAV ha meg inn til samtale for å snakke om farskap noe som ikke eksisterer. Har noen av dere støtt på noen som helst "problemer" med NAV i forhold til å ha brukt donor? Hva slags dokumentasjon har de spurt om, og har de gjort forskjell på anonym/åpen donor?

Skal i møte med de til uka, så vil være godt forberedt :)


Heii! gratulere så mye!
håper alt går bra med dere begge? Er jo nysgjerrig på d meste jeg, siden jeg er heelt ny, alene og prøvende. Du nevner NAV her. Mye spm og ting å lure på der ja. Men hvordan er det nå for deg? Hvordan støtte får en alene m donorbarn? Iforhold da til ei alenemor skilt fra faren(der kommer jo farsbidrag)og barnebidrag..Får en med donorbarn mye mindre støtte enn de? Å en får vel hele/max permisjon ..?
 
Heii! gratulere så mye!
håper alt går bra med dere begge? Er jo nysgjerrig på d meste jeg, siden jeg er heelt ny, alene og prøvende. Du nevner NAV her. Mye spm og ting å lure på der ja. Men hvordan er det nå for deg? Hvordan støtte får en alene m donorbarn? Iforhold da til ei alenemor skilt fra faren(der kommer jo farsbidrag)og barnebidrag..Får en med donorbarn mye mindre støtte enn de? Å en får vel hele/max permisjon ..?

Hei :) Så artig at du prøver!! :) Her går alt så det suser :) Man får minstebidrag fra NAV, og barnetillegg oppå barnetrygd, så noe er det jo.
Ja, du får hele permisjonstiden:)
 
Flere som har erfaringer de vil dele ang farskap sak.. ? jeg ser tråden er gammel men tenker det er lov å spørre!

Her jeg bor har vi 2 kjente saksbehandlere som er kjent får å være vanskelige så viktig å være forbredt !
 
Flere som har erfaringer de vil dele ang farskap sak.. ? jeg ser tråden er gammel men tenker det er lov å spørre!

Her jeg bor har vi 2 kjente saksbehandlere som er kjent får å være vanskelige så viktig å være forbredt !
Jeg stilte på møtet med papirer fra klinikken på at jeg hadde brukt donor.
Det var ikke et problem.
Jeg ble oppfordret av saksbehandler til å sette far ikke oppgitt framfor donornummer i papirene, og fant ikke ut før etterpå at dette hadde med at de barna som står med donor kun har rett på en halv barnepensjon hvis jeg dør. Det lønner seg ikke alltid å være ærlig alså, hadde jeg svært klar over det på forhånd hadde nr 2 også hatt far ikke oppgitt.
Min eldste ville ha rett på hel barnepensjon siden han står oppført med far ikke oppgitt.
Dette var for 8 år siden, de kan ha endret reglene igjen uten at jeg hadde fått det med meg alså.
 
Back
Topp