Dokke til gutt??

MariusMamma

Gift med forumet
Noen som vill kjøpt det???
Han blir 3år om to uker...

Han er veldig opptatt av babyer og skal kose, bære...ja +++
Vi var før nyttår på to babybesøk til en på 7 uker & en på 10 dager.
Han var så opptatt av disse små, så jeg sa til pappa`n at han burde egentlig få
en dokke til bursdag han kan stelle med.
Pappa`n er veldig NEI på det, men jeg tenker hvorfor ikke...

Hva mener dere???

Så nemlig en fin en idag -> kunne sette på bleie, hadde smokk, flaske, liksom gi mat med skje...
Og den kostet bare 199,- med alt dette til.
Han har en trille fra før, og den har han brukt mye til bamsen & fantorangen...

Kunne jeg lett ha kjøpt.! Tviler på gutten tar skade av å eie en dukke liksom [:D] Alle barn er jo fasinert av babyer og skal jo gjerne bli pappa selv en gang, greit å begynne å øve tidlig [:D]

Kjøp dukke til han. For å ikke røre runt grøten her, så dropper jeg politisk korrekthet: Han blir ikke homo, feminin eller transseksuell av å leke med en dukke.

Sønnen min har dokker.

Men han har mista heilt interesse for det nå.
Va ein periode då han va i 2 årsalderen han likte å leka me de.

Hadde glatt kjøpt dokka hadde eg vert deg.
Ser ikkje problemet.

Jeg hadde kjøpt han den dukka, tvert [;)]
Etter MIN mening har barn (uavhengig av kjønn) godt av å leke med både såkalte gutte- og jenteleker [:)]

Hadde jeg også gjort, om jeg hadde hatt en gutt[:)]
Ser ikke helt problemet om gutten hadde hatt glede av det?
Nevøen min fikk en babydukke før han skulle bli storebror, stella og dulla med den en stund..
..helt til det ble for kjedelig [8D]

Erik har dokke [:)] Han liker den svært så godt også [:)]

Takk for mange svar - da blir det nok en dokke[:)][:D]
De hadde bare en igjen også - så jeg får kjøpe den etterpå...

Det er foreldrene som har mye skyld i at ditt og datt er jente/gutteting. Kjøp dukke til han og la han få leke! [:)] Vi har dukke, babyvogn, bilstol osv til vår gutt på snart 2 år.... Kjempestas. Man blir ikke homofil fordi man leker med dukker...

Hvis han synnes det er koselig med babyer,så hvorfor ikke[:)] Om papapen ikke vil at dere skal kjøpe den,så hint det til noen andre i familien[:D][;)]

Ser ikke problemet[:)] Trenger jo ikke kjøpe en dokke med masse rosa utstyr til liksom.. finnes mange nøytrale dukker også[:)]

Absolutt!
Jr. har dokke.
Jeg mener alle barn skal ha en bil, en ball og ei dokke.
Så kjøper man inn mer etter hvert som interessen melder seg.

Jr. har en flott guttedokke som kan tisse (om han hadde fått lov til å gi den vann i flaska [;)]), og kom med bleie, body, potte, flaske og smokk, smekke og bestikk. Veldig hyggelig pris også.
Noen ganger legger han den omsorgsfullt og koser litt på den, andre ganger slenger han den veggimellom og tråkker på den. [&:]

Tror det er sunt og flott for både jenter og gutter å ha noen "omsorgsleker", og da gjerne slike man kan snakke om:
"Sånn tiss har du også", "Du var så liten før, da lå du inne i magen til mamma" osv. [:)]

JA! La han få dokke!  :)

Spør pappaen om han syntes det var greit hvis han hadde en datter som fikk en bil.
Det tror jeg mange pappaer synes er heeeelt greit, men de blir liksom livredde hvis sønnen skal få dokke. He-he..

Ja. Min eldste sønn fikk dukkevogn også han.
Og jenta fikk biler.

Vi deler ikke inn i "gutte og jenteleker", det begynner de med selv altfor tidlig.
De får etter interesser. Dukke er fint for læring.

Gutten vår har dukke og han er 2 år. Skjønner ikke hva som er så farlig med at gutter leker med dukker? Man blir ikke homo av det om det er drt disse fedrene tror. [:-]

Herrrligheten! Det gjør da ikke noe! [:D] Svigermor vurderte å kjøpe en babydukke til Leo til jul, slik at han kan "øve" seg på å bli storebror men det ble ikke noe av. Men han får et leke-kjøkken for det syns han er veldig stas med knapper og lys og greier. De var utsolt før jul så det blir litt sen gave. [;)]

ser absolutt ikke noe feil med det[:)]
hadde ikke gjort det selv men det er fordi jeg er sær[8D][:D]

Gutten vår har hatt dukke lenge.
(Han har imidlertid brukt den mer som et slagvåpen enn som en dukke, men allikelve...)

ORIGINAL: Kal-El

Kjøp dukke til han. For å ikke røre runt grøten her, så dropper jeg politisk korrekthet: Han blir ikke homo, feminin eller transseksuell av å leke med en dukke.

De blir ikke det av å gå med kjole, leke med Barbie, ha rosa støvler eller noen sånt heller hehe...

*erfaren guttemamma*

Back
Topp