Doble navn på søsken..

smash

Forumet er livet
VIP
Syns dere at søsken burde ha enkeltnavn eller dobbelt navn alle sammen?
Evt hvorfor??

Her heter storejenta mi Jenny Marlene, og minstejenta mi Mina..
Syns dere det er rart? At kun ho ene har dobbeltnavn??

Litt inspirert av den andre tråden...

Synes det må være opp til enhver forelder jeg[:)] Jeg vil ha 2 navn på barna mine fordi jeg synes det ble naturlig når jeg først hadde det på eldstemann[:)]

Syns det er hverken rart eller ikke rart.
Men jeg har valgt å gi alle tre likt...

Jeg liker det ikke.

Syns navnene skal passe sammen, så man burde velge enkle eller dobble til alle barna sine og navn i samme stil.
Fordi jeg syns det er penere, klinger bedre og ja.. liker det bedre!

ORIGINAL: StinkiStini

Jeg liker det ikke.

Syns navnene skal passe sammen, så man burde velge enkle eller dobble til alle barna sine og navn i samme stil.

Selvom man bruker bare det ene navnet uansett? Her kaller vi Jenny Marlene for Jenny bare..

Syntes det er helt greit jeg... [:)]
Flotte navn begge to [:)]

ORIGINAL: smash

Jeg liker det ikke.

Selvom man bruker bare det ene navnet uansett? Her kaller vi Jenny Marlene for Jenny bare..

Da ser jeg ikke poenget med å ha dobbeltnavn faktisk.
Om det ikke sies så skrives det ikke av barnet heller senere, og da blir det jo aldri brukt og er ikke vits.

Om det ikke sies så skrives det ikke av barnet heller senere, og da blir det jo aldri brukt og er ikke vits.

Her må jeg henge meg på StinkiStini... Hvorfor velger man å gi noen et navn som ikke skal brukes? Hva er da vitsen? *lurer veldig*

jeg synes at det var naturlig å ha dobbelt navn på nummer to siden førsta hadde det....
men er opp til hver enkelt.

Har kun dobbelt navn på minstejenta vår. Eldste mi har så langt navn at det ikke ville passet med dobbelnavn.
Hun heter Catharina. Mellomste er samboers datter, hun har ett navn hun og(heter Malin).. Yngste har to navn for de vi syntes de passa så godt sammen, og så brukte vi forbokstavene på storesøstrenes navn[:D]

Eldste og yngste har dobbelnavn men ikke mellomste.
Har aldri tenkt på det.

Av oss søsken har 3 dobbeltnavn,mens tre av oss ikke har det.

Vi har dobbeltnavn bare til eldste jenta, hun heter Eva Isabell men vi bruker bare Isabell[:)]
Charlize er så tungt i seg selv så vi fant ikke noe annet navn til henne[:D]

Her har både jeg og sambo dobbeltnavn, og d samme har snuppa.
Og vi bruker begge navnene på henne..
Og når nestemann også kommer,så skal h*n og få et dobbeltnavn.

Jeg syns d blir for dumt at en unge har to navn, mens den andre ikke har d..

ORIGINAL: Ju9ta

Her har både jeg og sambo dobbeltnavn, og d samme har snuppa.
Og vi bruker begge navnene på henne..
Og når nestemann også kommer,så skal h*n og få et dobbeltnavn.

Jeg syns d blir for dumt at en unge har to navn, mens den andre ikke har d..

Hvorfor er det dumt??

Jeg liker det ikke.

Vi kaller ho Jenny Marlene å, og selv kaller sier ho at ho heter Jenny Marlene.
Men blir ofte lettest å bare si Jenny...

Antar at det var min kommentar du ble inspirert av.

Og, som StinkiStini, ja, jeg synes det er rart.
Jeg synes navn bør passe sammen i en viss grad,
og når en har enkeltnavn, mens den andre har dobbeltnavn synes jeg ikke det passer i det hele tatt [&:]

Første jeg da ville tenkt av en merkelig grunn er at de ikke har samme foreldre.

Jeg liker det ikke.

For å gi sånne som deg noe å gruble over..

Jeg vil nok la neste barn få bare ett navn siden vesla har det. Men ang det å ha dobbeltnavn og allikevel bruke bare det ene.. Jeg bruker bare det første av to til daglig. Jeg heter Lene, som ganske mange andre på min alder. Veldig greit å ha ett navn til å putte inn istedet for å være Lene Ø. de gangene de gangene det var flere Lene´r..

Men jeg ville ikke synes det var rart hvis et søsken hadde enkeltnavn og et annet dobbeltnavn.. Synes det er litt spesielt hvis to søsken har navn som nesten høres helt like ut kanskje, men alle har forskjellig smak. [:)]

ORIGINAL: Thunderella

Jeg liker det ikke.

For å gi sånne som deg noe å gruble over..

Jeg grubler ikke den dritt over det her for å si det slik.

Back
Topp