Dobesøk...

Kissaa

Glad i forumet
Hei jenter.

Jeg har et lite problem etter fødsel, og det er mine dobesøk. Det gjør så ekstremt vondt å bæsje. Det er akkurat som om jeg revner hver gang, og jeg svetter og sliter. Klarer nesten ikke å gå rett før jeg skal på do...

noen som kjenner seg igjen...
 
Hadde store problemer i begynnelsen. [:@]Prøvde å spise Wasa Fiber Plus og da ble magen kjempe bra. Lykke til[:D]
 
hadde du problemer etter 5 uker også?? Synes det har gått så lang tid!
Takk for tipset, det skal jeg prøve!
 
Nei, jeg hadde ikke problemer etter 5 uker, men så begynte jeg å spise fiber før det var gått så lang tid.
 
Sørg for å spis no linfrø,svisker eller slikt...
Masse så du blir skikkelig løs i magen,og så skal du no kse det går lettere![;)]
 
Hei Kissaa!

Akkurat sånn har jeg det også, og nå er det 4 uker siden fødsel! Driver å lurer på om jeg har fått hemorider som noen nevnte her. Men det er jo så jævlig flaut å gå til legen med det synes nå jeg, men nå må jeg vel snart det. Kan jo ikke lide slik hver gang! Synd på oss [;)]
 
åååååååå nei... ikke hemorider, det vil jeg ikke ha! Dritt!!!!!!!!!! Skal til legen på 6 ukerskontroll denne uken, så da får jeg ta opp mitt store flaue problem[&:]. Skal gi deg rapport kolibri[;)].

må hemorider behandles?
 
Aner ikke, men jeg vet at det finnes salver som skal hjelpe. Men tror du må ha resept for å kjøpe dem, er ikke sikker.

Huff, skal ikke til kontroll før 21. september jeg, det er jo en hel evighet til. Ja, rapport ønskes Kissaa! [:)] Sydde du mye etter fødselen? Jeg måtte jo sy 20 sting og jeg da, så å ha vondt i rumpa i tillegg er jo ikke noe særlig [&:]
 
Ja, jeg sydde ganske mye etter fødsel, de klippet meg, fordi Marcus kom med hånden ved siden hodet, som Supermann... Vet ikke hvor mange sting hun sydde, for det ble aldri skrevet opp noe sted, og jeg var for opptatt av å studere det lille nurket mitt, enn å spørre der og da. Men kan nok tenke meg rundt en 20 sting ja...
 
Ok, så de kan man ta selvom man ikke har det. Vet jo ikke om det er det jeg har, men tar gjerne ting i mot det, sånn i tilfelle... Uff, noe så dritt å ha...

Men takk for tipset!
 
De måtte klippe meg også, fordi hjertelyden til Lucas ble så svak at de måtte dra han ut med vakuum i full fart. [&:] Så heldig du er da som fikk babyen opp til deg med en gang og kunne ha han hos deg mens de "lappet deg sammen". Satt igjen alene jeg for de tok med seg Lucas og løp ut med en gang og samboeren min løp etter. Det var IKKE gøy, hadde det helt jævlig akkurat da. Tok nesten 5 timer før jeg fikk se han.... Men nå er alt bra [:D]
Kanskje jeg skal snike meg borti "rumpe- hylla" på apoteket jeg også gitt?? Hehe [:)]
 
Hadde også problemer med dette lenge... [:'(] Veldig slitsomt og belastende, også trodde jeg ingen andre hadde sånne problemer. Tok 6-8 uker før det gikk over. Hjalp litt med linfrø, cultura og laktulose. Måtte ta klyster 2 ganger også, når det hadde gått for mange dager (nesten 1 uke) Spiste masse knekkebrød, men det viste seg å gjøre det bare verre... Når jeg gikk over til grovbrød igjen ble det bedre [;)]

Men det gikk i allefall over! Nå er alt normalt igjen. Jeg kan jo nevne at jeg også revnet veldig mye. Helt bak... [:@]
 
Au au au! Stakkars deg Nepomuk!! [&:]
 
Ja, da skal jeg jammen ta det opp med legen. Orker ikke noen operasjon nå nei...

Ser du har 2 dager igjen Veronica. Lykke til! Kanskje du føder nå, siden du ikke er pålogget???
 
uff... Jeg skal gi dere alle referat i slutten av uken, kanskje jeg får noen gode råd av legen som vi alle har nytte av??? Håper det...
 
Hei igjen,

da har jeg vært hos legen og forhørt meg om mitt store, og flæue problem. Hun sa at det er helt normalt, spesielt hvis man har sydd litt (hvilket jeg har). Det er nemlig slik at det strekker litt i hele systemet og dermed også rundt stingene og endetarmsåpningen.

Det er uansett bra at det er helt normalt. Hun sjekket meg for hemorider, og det har jeg heldigvis ikke!
 
Alt en skal "slite" med etter en fødsel[:@] Så bra at du ikke hadde hemoroider da.

Men til dere som har det, lurer på om dere har det så heter salven alcos anal[:D] og kan kjøpes reseptfritt på apoteket. Det finnes både i salve form og stikkpiller.
Det anbefales og begynne med salven og virker ikke den kan en prøve me stikkpillene, og skulle det vise seg at heller ikke disse hjelper bør en ta kontakt med lege før problemet blir altfor stort.
 
Håper at det er slik "ståa" er hos meg også!!! [:)]
Merkelig hva slags vondter man skal slite med etter fødselen altså, trodde liksom at man ikke skulle ha vondt mer etter fødselen jeg da. Men neeei da.. [;)] Heldigvis kan jeg med hånda på hjertet si at det er verdt det [:D]
 
har litt problemer med dobesøkene jeg også[&:] Tror ikke jeg har noe hemorider, men så aner jeg jo ikke hvordan det kjennes heller da. Jeg føler at jeg bæsjer kaktuser jeg[:@] Vondt jah!! Ikke for å bli for ekkel her, men det er når bæsjen er kommer på utsida at det er vondt... Nei usj, må være nasty for dere å lese dette[&:] Men kanskje det er noen som har opplevd liknende...??? Hadde liksom ikke så lyst å gå til den teite legen min med dette.....
 
Back
Topp