Dobbeltsyn??

Trappetrollet

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Herregud, dette er plagsomt og jeg skjønner ikke hva det kan komme av. Jeg ser utrolig dårlig nå, så hvis jeg skriver masse feil må dere ha meg unnskyldt :)

I går kveld i 20-tiden la jeg meg ned på sofaen og så litt tv sidelengs. Og så spratt jeg opp ganske kjapt (for gravid å være i alle fall...) og merket at synet mitt slett ikke ville henge med. Føltes som om det fremdeles hang igjen i "sidelengs" modus. Vanligvis går jo sånt over veldig fort, og jeg trodde kanskje det var fordi jeg var trøtt.

Men neida, nå er det slik fremdeles. Ble ike bedre resten av kvelden i går, og nå er det slik enda. Har ingen smerter noe sted, men spesielt det venstre øyet blir slitent av å holde på sånn (virker som om det er det venstre øyet som har hengt seg opp...)

Har noen opplevd noe liknende?? Kjempefrustrerende! Føles som om jeg er bakfull rett og slett :p

Mener og ha lest en plass at det ikke er uvanlig under en graviditet at synet endrer seg og noen kan oppleve synsforstyrrelser. Skjønner absolutt du synes det er ubehagelig/rart! Men du føler deg fin ellers?

Mener og ha lest en plass at det ikke er uvanlig under en graviditet at synet endrer seg og noen kan oppleve synsforstyrrelser. Skjønner absolutt du synes det er ubehagelig/rart! Men du føler deg fin ellers?

Eneste jeg har lest er at det kan være symptom på svangerskapsforgiftning, så jeg tenkte å ta en tur innom legevakten i dag siden jeg uansett skal til byen. Jeg har ingen andre symptomer, ingen plager, ingen vondter. Men nå begynner jeg å bli svimmel pga. synet da. Vanskelig å gå normalt og klarer ikke fokusere på noen ting. Kun på nært hold, hvis jeg løfter synet, så er ting klart. Hvis jeg ser nedover (spesielt noe man gjør når man går) så blir det krise.

Da satt man på legevakten da :rolleyes: Håper det går fort, og at de kan fikse meg.. Nå begynner jeg å bli skikkelig sliten av denne synsforstyrrelsen :smiley-ashamed008

Har kjent at synet har blitt litt dårligere selv, men ikke noe jeg har tenkt noe særlig over før jeg ser på tv. Da må jeg sitte å myse for å kunne se klart.
Hvordan går det med deg? Håper ikke det var/er svangerskapsforgiftning!

Håper alt går bra med deg! :Heartred :oops:

Takk dere! Ligger på Ullevål over natten. Skal til MR og øyespesialist i morgen. Litt kjedelig å bli over på sykehuset, men håper de finner ut noe da :) Hadde det bare vært en liten forandring av synet, men alt er dobbelt, hele tiden. o_O

Svangerskapsforgiftning var det heldigvis ikke, så nå skal de sjekke topplokket.

Åi, det hørtes ikke bra ut! Godt med god oppfølging. God bedring:)

Takk dere! Ligger på Ullevål over natten. Skal til MR og øyespesialist i morgen. Litt kjedelig å bli over på sykehuset, men håper de finner ut noe da :) Hadde det bare vært en liten forandring av synet, men alt er dobbelt, hele tiden. o_O

Svangerskapsforgiftning var det heldigvis ikke, så nå skal de sjekke topplokket.

Godt der ikke var forgiftning. Lykke til i dag! Hold oss oppdatert!

To netter på sykehus og de har ikke undersøkt meg enda. Nå kan jeg ikke ligge her lenger, så hvis der ikke blir undersøkelser i dag, må jeg få fastlegen til å gjøre det. :( Synet er like dobbelt, men det er visst ikke så akutt, for da hadde de vel sjekket meg...

To netter på sykehus og de har ikke undersøkt meg enda. Nå kan jeg ikke ligge her lenger, så hvis der ikke blir undersøkelser i dag, må jeg få fastlegen til å gjøre det. :( Synet er like dobbelt, men det er visst ikke så akutt, for da hadde de vel sjekket meg...
Men fastlegen kan vel ikke gjøre så mye borsett fra å henvise videre til øyelege? Huff da! Håper de finne ut av det!

Endelig hjemme. De fant (heldigvis) ikke noe på MR, så har ingen hevelser, svulster, MS, blodpropper eller noe annet "ekkelt" (som legen sa). Så da får vi se om det går over av seg selv. Har fremdeles dobbeltsyn!

Spinalvæskeprøve og røntgen med kontrastvæske vil man helst unngå under graviditet.

Eneste de var rimelig sikre på var at dette ikke var relatert til svangerskapet. Hmm!

Endelig hjemme. De fant (heldigvis) ikke noe på MR, så har ingen hevelser, svulster, MS, blodpropper eller noe annet "ekkelt" (som legen sa). Så da får vi se om det går over av seg selv. Har fremdeles dobbeltsyn!

Spinalvæskeprøve og røntgen med kontrastvæske vil man helst unngå under graviditet.

Eneste de var rimelig sikre på var at dette ikke var relatert til svangerskapet. Hmm!

Sniker fra desember:) Etter å ha lest hele tråden din må jeg bare spørre hvordan det går med deg? Høres helt utrolig ubehagelig ut!!

Sniker fra desember:) Etter å ha lest hele tråden din må jeg bare spørre hvordan det går med deg? Høres helt utrolig ubehagelig ut!!

Hei! :)

Går bedre akkurat nå! Synet ble plutselig mye bedre av seg selv på søndag som var. Det er ikke helt normalt enda, men blir bedre og bedre. Det er jo en enorm lettelse, betyr at jeg foreløpig slipper ny innleggelse og flere prøver. Eneste prøvene som gjensto var spinalvæskeprøve og røntgen eller MR med kontrastvæske, som begge deler ikke er bra for gravide. Jeg ville unngå disse testene pga. mini! Og nå slapp jeg, heldigvis....

Men det er klart det er skummelt uansett.... I og med at alle var enige (spesialistene) om at dette ikke var svangerskapsrelatert. Hvis det var betennelse på synsnerven, som alle trodde, er der jo et helt vanlig symptom på MS.... Det håper jeg jeg slipper å utvikle...

Så enn så lenge - Jeg kan foreløpig se bedre og det går den rette veien! Jippi! :D Takk som spør! :)

Back
Topp