Dobbeltnavn

Blå*Bobler

Andre møte med forumet
Driver å lager navnelister til både gutt og jente. Ønsker dobbeltnavn som føles naturlig å bruke sammen uten at det er for tungt/langt osv.

Noen som har noen forslag til både gutt og jente?
 
jeg tenker at de navnene som fungerer godt som dobbeltnavn er begge ganske korte (1-2 stavelser), men viktigst er det at første er kort så det ikke blir for tungt. (Thor Nicholas vs. Nicholas Thor). Jeg synes også at det passer best med navn som navn som er i samme «stil». Men å komme med forslag er langt vanskeligere :p spørs veldig på hvilke type navn man liker, men prøver å komme med noen ideer

Anna og Mari (og relaterte former) er veldig greie «nøytrale» navn som jeg synes fungerer godt i mange kombinasjoner med både norske, internasjonale, tradisjonelle og mer nymotens navn. Ann Olivia, Ann Elisa, Leah Mari, Ann Oleah, Ingrid Anna, Anna Sofie, Ella Mari

Ellers synes jeg Sofie/a, Emma, Nora fungerer i diverse kombinasjoner. Leah Sofie.

F
 
Inspirert av folk jeg kjenner: Mari Elise, Olea Marie, Anne Sofie, Anne Lene + Lars Erik, Jonas Emil, Fredrik Olai.

Ellers synes jeg Ole + lengre navn funker nesten alltid. Ole Magnus, Ole Alexander, Ole Andreas osv.

Jeg synes dobbeltnavn er kjempefint :)
 
Liker godt:
Anna Maria, Liv Elena, Anna Sofie, Mia Michelle, Linn Jeanette, Ida Louise, Nora Sofie,

Tom Aksel, Tor Arne, Kim André, Bjørn Erik, Mats Elias, Oliver Matteo, Ole Martin
 
Back
Topp