Dobbelt statsborgerskap

Vårtun-venter-baby

Flørter med forumet
Augustbabyen vår er/blir(?) halvt norsk og halvt gresk. Vi føder i Norge, men ønsker at lille skal ha gresk statsborgerskap i tillegg til det norske. Jeg googler meg grønn, men finner rett og slett ikke ut hvordan vi går frem for å skaffe det greske statsborgerskapet.

Er det sånn at vi må søke norske myndigheter om dobbelt statsborgerskap, eller skal vi bare forholde oss til gresk ambassade/myndigheter? Har noen erfaring med dette?

Ps: ja, Hellas tillater dobbelt statsborgerskap.
 
Augustbabyen vår er/blir(?) halvt norsk og halvt gresk. Vi føder i Norge, men ønsker at lille skal ha gresk statsborgerskap i tillegg til det norske. Jeg googler meg grønn, men finner rett og slett ikke ut hvordan vi går frem for å skaffe det greske statsborgerskapet.

Er det sånn at vi må søke norske myndigheter om dobbelt statsborgerskap, eller skal vi bare forholde oss til gresk ambassade/myndigheter? Har noen erfaring med dette?

Ps: ja, Hellas tillater dobbelt statsborgerskap.
Jeg vet ikke med det greske, men da vi søkte dobbelt statsborgerskap for våre barn til et annet land, forholdte vi oss kun til gjeldende amabassade:)
 
Ta kontakt med ambassaden og spør?
 
Det er gjeldende ambassade du må kontakte, jenta vår har 2 og det vil lillebror også få. Jeg lurer på om de kan ha tre, for de har egentlig rett til 3 begge to? :pompus:
 
Back
Topp