Dobbelt moralen lenge leve

KathMor

Forumet er livet
SÅnn for å ikke kuppe den andre tråden, men måtte le når jeg ble tatt på fersken [8D]

Emma får ikke godteri, chips, saft, juice, syltetøy, nugatti osv, ....... Menne... Det er verre med sukkerinntaket til mora jah[:-] - må jo si du NAIL´n der gitt Chrichri [8D] *flirer av meg selv*

[;)] hehe... du skal se Emma plutselig en dag finner noe av godiset ditt[;)]

ORIGINAL: chrichri

[;)] hehe... du skal se Emma plutselig en dag finner noe av godiset ditt[;)]

Det som er så greit nå, her om dagen fant hun noe chips jeg hadde sølt på gulvet kvelden før, kom bort til meg med det sure trynet og sier : ÆÆÆÆSJ - Kaste! Garbage!! Æsssj ... Og jeg snakker med vettu ; Ja Emma, så flink du er! Det der er ææææææs!! *ler* [8D]

hahahahah... godt hun lærer at d er søppelmat[:-]

plutselig kommer hun hjem fra barnehagen og sier at de andre ungene hadde honnikorn,nugatti på skiva,tyggis i lommen og hadde vært på mcdonalds. og at hun og vil ha det[8D][:D]

...Vi hadde både prim og hapå og sylteøy og juice i kjøleskapet da vi vokste opp, og ingen av mine søsken ( Vi er 3 jenter) Var overvektig som barn. Så lenge man er aktiv og spiser mest sunt så synes jeg ikke det gjør noe om man smaker noe søtt/usunt av og til. Det er vel tennene det går mest ut over.[8|] Sånn sett er det jo bra og holde seg unna. Men all ære for at du klarer og holde henne unna alt, en vakker dag sitter hun der med cola boksen din i hånden mens du skifter bleie på babyen [:D][8D] og sier NAM!!![:D]

Anna vet godt hva godteri er, eller "nammi" som vi kaller det.[;)]

Hvis du som oss hadde hatt besteforeldre nærme deg som passa mye, hva hadde du da syns om at de ga henne godteri?
Hva gjør du i barne-bursdagsselskap?
For snuppa vår ble introdusert for godteri hos andre hun..

Men nå får hun som regel noen få biter med smågodt eller en eske smurf-drops på lørdager. Og fredagene er den eneste dagen vi drikker brus til middag(pizza) og da får hun smake litt..
Folk som kommer på besøk i helgene har ofte med godteri til henne.

Men de skulle bare visst hva vi voksne koser oss med på kveldene...[8D]

hehe... tror ikke d er nå farlig å la hun smake på colan din... Trygve HATER brus, vil ikke smake på det heller... syns ikke noe om kullsynra! Så for oss går d greit å drikke brus sammen med han[;)]

hehe... tror ikke d er nå farlig å la hun smake på colan din... Trygve HATER brus, vil ikke smake på det heller... syns ikke noe om kullsynra! Så for oss går d greit å drikke brus sammen med han[;)]

samme her[8D]

ORIGINAL: Tjukkaaa

samme her[8D]

storebror sier æsj til brus,men snuppa derimot,hvis hun er så heldig og lure til seg noe av min brus, da sier hun " MMMM DÆIL!" [;)]

syns d er galskap jeg med unger som blir holdt unna alt "godt"... ikke syltetøy engang?? en ting er jo at barna er sunne... men er jo alt med måte spør du meg...
her får han smake på stort sett alt... og vet veeeldig godt hva både snop, brus, chips, ostepop, popcorn, sjokolade, kaker... sjokomelk, nissebrus.... jah, allslags... men siden han får d... så er d ikke sånn at han gneger om d ellers... han vet at lørdagen får vi, og ellers visst vi har kosetid eller kosekveld eller sånne ting... og han tar ikke skade av d.... er en sunn, tynn gutt, med fine hvite sterke tenner... [:)]

*mååå bare si meninigen min en gang i blandt....hehe....*

[:D]

Får jeg spørre hvorfor du er så nazi-godteri-mamma?[8D]

Haha - er litt vanskelig å forklare kanskje, men altså det bunner i at hun aldri har spurt.. Og JEG ser ikke poenget med å si : Emma skal du smake litt brus av mamma? Når hun viser NULL interesse for det... Da nyter jeg heller i at det glasset kan stå på bordet og jeg vet hun ikke vil smake, da hadde hun gjort det for lenge siden... Hun viser ingen interesse for noe sånt, fordi hun ikke vet hva det er! Det er deilig å gå i butikken med ei som peller i sjokolade hylla fordi hun skal sortere litt og ikke fordi hun vet hva det er og vil ha .. Mi sitter fint i vogna butikken og maser ikke om noe som helst, er hun rastløs er det noe annet, men hun bryr seg ikke og løper å skal ha skal ha

Hun får kake i selskap, og vi 2 stykker med sjokoladekake i går!!![8D] Da var vi på jule messe. Men har ikke vært enda noen situasjoner hvor det har vært noe issue.. Hun får jo dessert og sånt, jeg er ikke sånn heeelt strikt! OM hun vil ha da..
Mine foreldre vet at hun ikke får noe godis så de gir henne ikke heller.. Og har andre barn noe godis så ser hun på, kikker litt og lar det være med det... Og det er da jeg ikke ser poenget å gi.. Har ikke vært så mye i barneselskap så ikke vært noe poblem der...

SÅ jeg kan jo vri det den andre veien da jeg, og si at JEG ikke skjønner hvorfor jeg skal gi henne cola og saft, når hun er fornøyd med melk og vann?? [8|] Da blir det jo å gi bare for å gi, ekke noe vits det synes jeg! ... Emma skjønner ikke at det er lørdag i forhold til søndag, hva er poenget med lørdagsgodt da?... Nei hun får noen Tom og Jerry kjeks på kvelden her og der i en liten skål - er så fornøyd : TAKK MAMMA [:D]... Og da ser ikke jeg poenget altså med å gi sjokolade i stedet for...

Så nyter jeg så lenge der er sånn, godis får hun tidsnok uansett, og nok av... Og jeg kommer forsatt til å si æsj til godis, om hun sier det selv [8D]

Men der er kanskje mi litt mer nysgjerrig på mat og har alltid ville smake på alt som andre spiser.. Og det er alt fra røkelaks til smågodt og kaker. Hun smaker på alt og liker det meste!![;)]
Vi holdt henne unna så lenge vi klarte, hun skjønte hva godteri var i sommer.

ORIGINAL: KathMor

Haha - er litt vanskelig å forklare kanskje, men altså det bunner i at hun aldri har spurt.. Og JEG ser ikke poenget med å si : Emma skal du smake litt brus av mamma? Når hun viser NULL interesse for det... Da nyter jeg heller i at det glasset kan stå på bordet og jeg vet hun ikke vil smake, da hadde hun gjort det for lenge siden... Hun viser ingen interesse for noe sånt, fordi hun ikke vet hva det er! Det er deilig å gå i butikken med ei som peller i sjokolade hylla fordi hun skal sortere litt og ikke fordi hun vet hva det er og vil ha .. Mi sitter fint i vogna butikken og maser ikke om noe som helst, er hun rastløs er det noe annet, men hun bryr seg ikke og løper å skal ha skal ha

Hun får kake i selskap, og vi 2 stykker med sjokoladekake i går!!![8D] Da var vi på jule messe. Men har ikke vært enda noen situasjoner hvor det har vært noe issue.. Hun får jo dessert og sånt, jeg er ikke sånn heeelt strikt! OM hun vil ha da..
Mine foreldre vet at hun ikke får noe godis så de gir henne ikke heller.. Og har andre barn noe godis så ser hun på, kikker litt og lar det være med det... Og det er da jeg ikke ser poenget å gi.. Har ikke vært så mye i barneselskap så ikke vært noe poblem der...

SÅ jeg kan jo vri det den andre veien da jeg, og si at JEG ikke skjønner hvorfor jeg skal gi henne cola og saft, når hun er fornøyd med melk og vann?? [8|] Da blir det jo å gi bare for å gi, ekke noe vits det synes jeg! ... Emma skjønner ikke at det er lørdag i forhold til søndag, hva er poenget med lørdagsgodt da?... Nei hun får noen Tom og Jerry kjeks på kvelden her og der i en liten skål - er så fornøyd : TAKK MAMMA [:D]... Og da ser ikke jeg poenget altså med å gi sjokolade i stedet for...

Så nyter jeg så lenge der er sånn, godis får hun tidsnok uansett, og nok av... Og jeg kommer forsatt til å si æsj til godis, om hun sier det selv [8D]

Helt enig Kathmor [:)] Sånn er det her også!

enig m kathmor ja. Det er ikke noe vits å gi ungen noe som hun ikke viser int for[;)] det gjør ikke jeg heller, men nå har han fått int for sjokkis da,hehehe..

Her spises det sjokolade, kjeks og saft og potetgull[:-] men vanlig sukkergodis liker han ikke, heller ikke brus[;)] så d er veldig greit!

ORIGINAL: *MissMe*

Men der er kanskje mi litt mer nysgjerrig på mat og har alltid ville smake på alt som andre spiser.. Og det er alt fra røkelaks til smågodt og kaker. Hun smaker på alt og liker det meste!![;)]
Vi holdt henne unna så lenge vi klarte, hun skjønte hva godteri var i sommer.

min jente ligner litt mer på din da missme[8D]. VELDIg glad i mat og skal prøve ALT! Spiser oliven, fetaost og nekter å spise pasta uten parmesan[8D]. Så ja -hun har også skjønt hva godteri er fornoe[8D].

Men for de barna som ikke tenker over det så skal man såklart ikke  dytte det mot dem altså! Vær takknemmelig for at hun ikke viser interesse Kathmor[:)]

Synes det er kjempe flott jeg Kath, at dere har det på den måten...og ser heller ikke poenger med å dytte snop i unger som ikke viser interesse for det. Her er det litt sånn som hos Missme og Tjukkaa, han vil smake på alt...GODT riktignok. Liker ikke smågodt og sånn, men er glad i brus, saft, chips og ikke minst "lane" (sjokolade[8D]).
Han får innimellom når vi koser oss, kjenner ikke til begrepet lørdagskos, men selvom han vet hva det er så er det ikke mye mas eller krise på butikken[:)]

Ellers går han selv og forsyner seg av bollefat[8D][8D][8D] og betaler for tingene innimellom[8D][8D] sånn når man er på julemesser[8D]

Back
Topp