Blir det en nummer 3?

CD16

Nå gleder jeg meg over at eggløsning nærmer seg. Er så kjedelig å gå å vente på at den skal komme. Håper skikkelig at det klaffer denne PP, og at alle gode ting er tre.

Syns det er grei stigning på LH fra i går til i dag, selv om man vel egentlig ikke skal sammenligne tørre strimmeltester. Den øverste er i går, og den nederste er fra i dag.

Spent på når testen blir positiv... la i litt aksjer i dag fordi lysten er der og jeg tenker det ikke kan skade å ha en del sex ☺️
 

Vedlegg

  • F0EC000D-6AB1-4954-ABE4-3E9510C54D51.jpeg
    F0EC000D-6AB1-4954-ABE4-3E9510C54D51.jpeg
    7 KB · Visninger: 114
CD18

La inn aksjer både i går og for to dager siden. Liker at vi fremdeles koser oss med prøvingen selv om vi gjerne skulle ønsket at det klaffet snart. Lever vel litt på en rosa sky etter bryllupet fremdeles. Har fått fire tester med svak strek på rad nå. Forrige PP gikk jeg rett fra én strek til positiv, så rart at jeg plutselig får to streker så mange dager. Kan være fordi jeg har byttet fra RFSU til babyplan sine. En god venninne av meg har nettopp blitt gravid, og til uken skal jeg i en babyshower for en annen. Håper det snart er min tur, selv om jeg vet vi ikke har prøvd lenge enda. Men kjenner det er veldig altoppslukende. Forrige syklus hadde jeg positiv EL-test dag 21 og 22, så er vel rett rundt hjørnet
 

Vedlegg

  • 673DFF1C-B7CC-4653-B394-612DD4C2088E.jpeg
    673DFF1C-B7CC-4653-B394-612DD4C2088E.jpeg
    15,5 KB · Visninger: 109
CD21

I dag fikk jeg endelig blinkende smiley på Clearblue sin test. Har tatt pause fra den i noen dager, og sparte den siste testen til nærmere EL slik den har vært de to andre månedene. Tipper jeg får helt positiv i morgen, og at egget faller på torsdag. Spennende dager i tide ☺️

Sexlysten er heldigvis på plass hos begge, og vi har lagt inn aksjer flere ganger allerede.
 
CD22

Resultater så langt:
Har jo testet en del kjerringråd denne perioden. Drukket mye salviete og lakrisrotte, samt tatt grapefruktkjerneekstrakt. Har foreløpig ikke fått en positiv eggløsningstest hvis jeg tolker babyplan sine tester riktig, så eggløsningen kommer faktisk senere denne måneden. Har hatt eggløsning CD22 og CD23 de to siste prøveperiodene.

Angående grapefruktkjerneekstrakt har jeg hatt noen dager med en del mer utflod enn tidligere. Både på mandag og i dag fikk jeg plutselig ganske mye (sorry for ekkel deling av informasjon) utflod. Virket som en blanding av eggløsningsslim og kremet utflod. Var ikke like gjennomsiktig og elastisk som jeg har fått inntrykk av at eggløsningsslim skal være. Nå har jeg trolig ikke hatt eggløsning enda, så får oppdatere hvordan jeg syns det har slått ut på EL-slimet når den tid kommer.

Ellers har vi hatt sex tre ganger hver uke, og tenkte å fortsette med det resten av måneden (eventuelt hyppigere når testen blir positiv). Har også gått ned 1-2 kg ved å spise sunnere. Noe av det er nok bare at jeg ofte går opp litt etter ferie, og bryllupsreisen var ingen unntak, så mulig noe av det er vann.

Spent på om Wild Yam for noen virkning når jeg begynner på det!

Har noen av dere testet babyplan sine? Fikk dere ordentlige positive tester med det merket? Send gjerne bilde av en positiv babyplan eggløsningstest hvis dere har det.
 

Vedlegg

  • 9858E0C1-2E9A-4B61-A52D-6AD48F15B750.jpeg
    9858E0C1-2E9A-4B61-A52D-6AD48F15B750.jpeg
    52,8 KB · Visninger: 128
CD24 (1DPO?)

Syns babyplan sine tester har vært vanskelig å tolke, men lurer på om den jeg tok på onsdag kanskje kan ha vært positiv og at egget slapp på torsdag. Hadde en stigning i temperatur i dag tidlig. Fortsetter temperaturen å stige/holder seg der tar jeg det som et tegn på at egget slapp på torsdag (CD23). Det passer bra med de to andre månedene der jeg fikk eggløsning dag 22 og 23, og det var tydelig på eggløsningstestene.

Legger ved bilde av temperaturgraf (har bare tempet i fem dager) og testen jeg tror er positiv.
 

Vedlegg

  • 0E4B5A0E-9D1E-4FAF-9480-5B1889C1F7A7.png
    0E4B5A0E-9D1E-4FAF-9480-5B1889C1F7A7.png
    39,2 KB · Visninger: 111
  • F4598027-9328-456A-90F0-ECE8FD0CAF64.jpeg
    F4598027-9328-456A-90F0-ECE8FD0CAF64.jpeg
    10,9 KB · Visninger: 118
2 DPO

Har landet på at jeg skal tenke at eggløsningen har vært, selv om jeg har vært veldig usikker denne syklusen. Kjente tilfeldigvis etter tappen i dusjen på torsdag, og den var lengre nede, åpen og glatt. Prøvde å kjenne etter trappen i dag, men fant den ikke. Har egentlig aldri funnet tappen før, tror den sitter høyt hos meg før og etter eggløsning. I tillegg til mye utflod i starten av uken, blinkende smilefjes på Clearblue på tirsdag og en test som er nesten positiv ut på onsdag, så tenker jeg at den har vært. Begynner derfor på Wild Yam i dag. Egentlig åtte dager til tante rød kommer, håper hun holder seg langt unna.

Tenkte følgende dosering av Wild Yam:
2-6 DPO: tre kapsler morgen og to kapsler kveld
7-8 DPO: to kapsler morgen og to kapsler kveld
9-11 DPO: en kapsel morgen og en kapsel kveld
12-14 DPO: en kapsel hver morgen

Fikk mensen 8 DPO sist, og 10 DPO måneden før det, så hvis jeg får mensen og graviditetstesten er negativ slutter jeg bare.
 
CD25/3DPO

Gått tilbake til å bli veldig usikker på om jeg har hatt eggløsning, så har ikke turt å begynne på Wild Yam enda.

Punkter som taler for eggløsning:
- Blinkende smilefjes på clearblue på tirsdag
- Har fått eggløsning dag 22/23 tre sykluser på rad (var dag 23 på torsdag).
- Livmortappen var sentrert i skjeden på torsdag, og er bakovervendt i dag, og har vært bakovervendt og nesetipp hard på lørdag og søndag.
- Økt mengde utflod/delvis gjennomsiktig denne uken
- Litt ømme pupper/stikker litt som jeg hadde etter eggløsning sist
- Økning i temperatur dagen etter eggløsning

Punkter som taler mot:
- Eggløsningstesten ble positiv som de andre syklusene, så bare delvis positiv ut.
- Temperaturen har de to dagene etter 1DPO gått ned igjen

Har veldig lite troen på denne PP-en, og vet ikke helt om jeg skal behandle den som en vanlig PP en gang.
 

Vedlegg

  • E013D232-3D1B-487E-8948-E79532E7A483.jpeg
    E013D232-3D1B-487E-8948-E79532E7A483.jpeg
    71,7 KB · Visninger: 94
CD27

Tempen har sunket ytterligere og jeg er ganske sikker på at jeg ikke har hatt eggløsning enda. I dag har vært en skikkelig tøff dag, og den første som jeg har virkelig følt har vært mørk i prøveperioden. Har ikke klart å jobbe enda på jobb, og sitter å gråter på et grupperom alene. Vet at å prøve i tre måneder bare er en brøkdel av hva andre her inne har vært igjennom, men sitter med en følelse av at ikke alt er som det skal. Fremdeles ingen eggløsning på dag 27 er ikke bra. I tillegg var mannen min redd for at han har fått en klump på den ene testikkelen som ikke har vært så stor tidligere, så nå føler jeg skikkelig redd. Huff.. håper på eggløsning, mer mot og bedre dager snart ❤️
 
CD27

Tempen har sunket ytterligere og jeg er ganske sikker på at jeg ikke har hatt eggløsning enda. I dag har vært en skikkelig tøff dag, og den første som jeg har virkelig følt har vært mørk i prøveperioden. Har ikke klart å jobbe enda på jobb, og sitter å gråter på et grupperom alene. Vet at å prøve i tre måneder bare er en brøkdel av hva andre her inne har vært igjennom, men sitter med en følelse av at ikke alt er som det skal. Fremdeles ingen eggløsning på dag 27 er ikke bra. I tillegg var mannen min redd for at han har fått en klump på den ene testikkelen som ikke har vært så stor tidligere, så nå føler jeg skikkelig redd. Huff.. håper på eggløsning, mer mot og bedre dager snart ❤️

Hei
Ville egentlig bare sende deg en klem :Heartred
Gikk du på prevensjon før dere begynte å prøve? Kan ta tid før syklusen er i rute :)
Har du vært hos legen eller gynekolog? Bare å sende mannen til legen, ingenting å lure på!
 
Hei
Ville egentlig bare sende deg en klem :Heartred
Gikk du på prevensjon før dere begynte å prøve? Kan ta tid før syklusen er i rute :)
Har du vært hos legen eller gynekolog? Bare å sende mannen til legen, ingenting å lure på!

Tusen takk ❤️ Jeg sluttet på p-piller i mars 2018. Hadde da gått litt til og fra siden 2011. Vurderer å bestille fertilitetssjekk hos privatklinikk. Da får vi testet alt hos begge. Hvis ingenting er galt så er jo det er funn som det er fint å vite om også. For meg har det egentlig aldri stått på pengene, heller på at jeg ikke ønsker å virke desperat. Men på hjemmesidene til privatklinikken står det at de tilbyr sjekk til folk som ikke har begynt å prøve heller, så når jeg har så mange usikkerhetsmomenter rundt min kropp tenker jeg det ikke er dumt å prøve. Har hjerteformet livmor, blitt konisert, får sen eggløsning og så mensen raskt etter eggløsningen.
 
Last edited:
Tusen takk ❤️ Jeg sluttet på p-piller i mars 2018. Hadde da gått litt til og fra siden 2011. Vurderer å bestille fertilitetssjekk hos privatklinikk. Da får vi testet alt hos begge. Hvis ingen ting er galt så er jo det er funn som det er fint å vite om også. For meg har det egentlig aldri stått på pengene, heller på at jeg ikke ønsker å virke desperat. Men på hjemmesidene til privatklinikken står det at de tilbyr sjekk til folk som ikke har begynt å prøve heller, så når jeg har så mange usikkerhetsmomenter rundt min kropp tenker jeg det ikke er dumt å prøve. Har hjerteformet livmor, blitt konisert, får sen eggløsning og så mensen raskt etter eggløsningen.

Såpass ja..
Jeg ville kanskje fått satt i gang med sjekk av alt, bare i tilfelle det tar litt tid..
Ønsker deg masse lykke til :Heartred
 
Klem!
Hva med å bare ta en sjekk for å utelukke at ingenting er galt? :) Har hørt om flere som sjekker seg, bare for å se hvordan de ligger an. Begynner å bli mer vanlig at mannen også sjekker seg.

Lykke til!
 
Klem!
Hva med å bare ta en sjekk for å utelukke at ingenting er galt? :) Har hørt om flere som sjekker seg, bare for å se hvordan de ligger an. Begynner å bli mer vanlig at mannen også sjekker seg.

Lykke til!

Takk ☺️❤️ Vi ringte Medicus fertilitetssenter og de syntes det var lurt av oss å ta en sjekk når jeg forklarte situasjonen (vet at de tjener penger på at vi sjekker oss, men syns likevel det er greit å få det bekreftet). Skal ta blodprøver og starte utredning av oss begge når jeg har fått mensen ☺️ Føler meg såpass usikker på om kroppen fungerer optimalt, så det er fint å få mistanken enten bekreftet eller avkreftet.
 
Last edited:
Jeg følte mer ro av å få vite at ingenting var "galt". :)
 
CD30

Humørsvingingene er heldigvis litt bedre enn i de var på søndag og mandag. På mandag til onsdag fikk jeg bittelitt blod i utfloden. Var såpass lite at jeg trodde det kunne komme av at jeg hadde forsøkt å kjenne på tappen eller at de kunne vært en festeblødning (selv om jeg egentlig ikke tror jeg har hatt eggløsning denne syklusen). I dag hadde jeg vanlig utflod igjen. Tok en graviditetstest i dag bare for å sjekke, og den var helt negativ. Tror derfor ikke det var en festeblødning, for det ville vel slått ut til nå da?

Noen som har hatt en måned uten eggløsning og derfor så vidt fått mensen? Eller får man mensen uansett?

Håper mensen kommer på «ordentlig» snart, slik at jeg kan begynne utredningen.
 
Last edited:
Fint at det går bedre :Heartred Håper også mensen kommer ordentlig snart, kjipt å bare gå sånn og vente :Heartred
 
Huff, så kjedelig å gå sånn og vente på el og mensen. Sikkert lurt å ta en sjekk, bare for å ha gjort det.

Jeg forstår så godt at du synes det er tungt innimellom i prøveperioden. Det er jo det, og man går med den gnagende følelsen av at det kan være noe «feil». Det blir man jo redd av. Nettopp derfor tenker jeg dere gjør rett i å ta en sjekk, om ikke annet, så for å berolige dere selv. Det kan jo også hende det er mulig å få noe hjelp med syklusen.

Ser du spør litt over om å se positiv eggløsningstest fra babyplan. Jeg kan legge ved den jeg tolket som helt positiv. Jeg ble gravid, så det stemmer vel i hvert fall sånn ca ;)
 

Vedlegg

  • F9A41FF5-217E-4E4E-A73D-2C4D3BF18C84.jpeg
    F9A41FF5-217E-4E4E-A73D-2C4D3BF18C84.jpeg
    9,7 KB · Visninger: 111
Back
Topp