Blir det en nummer 3?

Søskendrøm2022

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember
Hei alle sammen,

Samme dagbok - prøver på ny baby.

Da er vi offisielt i gang med å prøve på å gjøre datteren vår til en storesøster.

Prøveperioder
- PP1 - EL 06.08 - IKM 21.08 (mensen kom 11.08)
- PP 2 - EL 06.09 - IKM 18.09 (duphaston)
- PP3 - EL 20.10 - IKM 01.11 (Femar og Duphaston)
- PP4 - EL 16.11 - IKM 30.11 (dobbelt Femar og Duphaston) (gravid. SA 5+3)
- PP5 - EL 25.12 - IKM 08.01 (Dobbelt Femar og Duphaston) (gravid)



—————————————————————————————————————————————

Fra prøving av «storesøster».

Hei og velkommen,

Syns det er koselig å følge andres dagbøker, og tenkte det kunne være gøy å starte min egen. Her vil jeg skrive tanker og følelser underveis i prosessen, og være ærlig hele veien. Mannen min og jeg giftet oss i 2019, og håper på å få vårt første barn i 2020. Både jeg og mannen min er 28 år gamle.

Etter jeg for 2 år siden ble konisert for celleforandringer grad 3, merket jeg at lysten på barn ble enda sterkere og redselen for å ikke kunne få barn dukket opp for første gang. Jeg har etter koniseringen fått fine celleprøver, og håper det fortsetter slik.

Jeg sluttet på p-piller april 2018 for at kroppen skulle få god tid til å komme tilbake i normal syklus. Da hadde jeg gått på p-piller siden 2011. Det siste året har syklusen min variert veldig, med syklus på alt fra 29 til 53 dager. Fra ultralyd hos gynekolog mens jeg gikk på p-piller fikk jeg vite at jeg hadde flere mindre cyster på eggstokken, så jeg lurer selv på om jeg kanskje kan ha PCO. Utredning i 2019 viste at jeg hadde 30 eggposer i hver eggstokk, noe jeg lurer på om kan skyldes at eggløsning kommer så sent hos meg.

Fikk på utredning konstatert at jeg har to livmorer, noe som medfører økt risiko for spontanabort og tidlig fødsel. Rop gjerne ut dersom noen andre har erfaring med dobbel livmor.

Vi begynte å prøve på vårt første barn i juni 2019, og tar eggløsningstester for å kartlegge syklusen min. Lutealfasen har vært på mellom 6-9 dager, så tok en blodprøve for å sjekke progesteron i PP5. Der fikk jeg påvist for lavt progesteron (nivå på 12 seks dager etter eggløsning). Blodprøve i starten av syklusen viste AMH på 36 og FSH på 5, så er fornøyd med de resultatene.

Jeg er spent på om mannen min og jeg får til å bli gravide, og gleder meg veldig til å se hvordan prøvingen går. Jeg drømmer om å gå inn i 2020 som gravid, men er ydmyk på at det kan ta lang tid og være vanskeligere enn man drømmer om.

Om noen har lignende erfaringer som meg er det bare hyggelig om dere vil kommentere.

Prøveperioder (naturlig)
- PP1 - EL 15.06 - Mensen 25. juni (ikke gravid)
- PP2 - EL 17.07 - Mensen 25. juli (ikke gravid)
- PP3 - Fikk ikke EL - Mensen 19. august (ikke gravid)
- PP4 - EL 31.08 - Mensen 7. september (ikke gravid)
- PP5 - EL 01.10 - Mensen 14. oktober (ikke gravid)

Prøveperioder med letrozol og progesteron:

- PP6 - EL 29.10 - IKM 11.10 - Gravid ❤️ (Kjemisk, positiv test 10 DPO, negativ igjen 17 DPO). Side 8
- PP7 - 09.12 - IKM 22.12 - Gravid ❤️ Side 14

Det er hyggelig å være del av et forum der vi som er i samme situasjon kan gjøre hverandre smartere og heie på hverandre. Kaster babystøv over alle som titter innom dagboken min! <3
 
Last edited:
5 DPO

I går var jeg på fest, og jeg er fornøyd med at jeg kun drakk en halv øl med 3,2 % og at jeg klarte å lure alle til å tro at jeg drakk. Anbefaler alle å lage drinker uten alkohol, og eventuelt bruke sukkerlake fra en egen flaske hvis dere er redde for at folk skal tro dere ikke heller «sprit» oppi drinken. Jeg tar som regel sprit over i egne flasker hvis jeg skal på fest til vanlig.

Ellers har jeg selvfølgelig begynt på symptomjakten som jeg ser mange andre her inne også gjør i DPO-land. Jeg vet det ikke er normalt å kjenne noe så tidlig etter eggløsning, men vil likevel skrive om hva jeg kjenner (så kan jeg eventuelt lære av det til andre prøveperioder).

Både denne og forrige prøveperiode (der jeg ikke ble gravid) har jeg følt murringer i magen og vært litt øm i korsryggen. Det som er nytt fra forrige periode er at jeg er opplåst, har litt luft i magen og at niplene er litt ømme hvis jeg klyper lett i de. Nå har jeg aldri pleid å klype meg lett i niplene etter eggløsning, så kan selvfølgelig være at de alltid har vært sånn, men føler de er litt annerledes.

Blir spennende å følge kroppens eventuelle symptomer fremover, og starte testingen i slutten av neste uke.

Bare jeg som syns tiden går sakte i DPO-land?
 
Last edited:
Så koselig at dere er i gang med baby prøving :happy: Vil gjerne følge deg på veien :)
 
Hyggelig at du har dagbok her. Jeg håper luft i mage nog ømme nipler betyr at det er en spire på vei :) Helt sikkert lurt å føre opp symptomer uansett, slik at du etter hvert (hvis du ikke er gravid med en "stayer" nå) blir bedre kjent med egen syklus.

Jeg vil gjerne følge deg på veien :)
 
Hei, så kjekt dere prøver på barn! Vi skal prøve på nummer 2 nå i august, kanskje treffes vi i termingforum eller ikm grupper ❤️ lykke til
Hei og velkommen,

Syns det er koselig å følge andres dagbøker, og tenkte det kunne være gøy å starte min egen. Her vil jeg skrive tanker og følelser underveis i prosessen, og være ærlig hele veien. Mannen min og jeg giftet oss i 2019, og håper på å få vårt første barn i 2020. Både jeg og mannen min er 28 år gamle.

Etter jeg for 2 år siden ble konisert for celleforandringer grad 3, merket jeg at lysten på barn ble enda sterkere og redselen for å ikke kunne få barn dukket opp for første gang. Jeg har etter koniseringen fått fine celleprøver, og håper det fortsetter slik.

Jeg sluttet på p-piller april 2018 for at kroppen skulle få god tid til å komme tilbake i normal syklus. Da hadde jeg gått på p-piller siden 2011. Det siste året har syklusen min variert veldig, med syklus på alt fra 29 til 53 dager. Fra ultralyd hos gynekolog mens jeg gikk på p-piller fikk jeg vite at jeg hadde flere mindre syster på eggstokken, så jeg lurer selv på om jeg kanskje kan ha PCO/PCOS, men har ikke sjekket meg for etter jeg ble aktiv prøver.

Vi begynte å prøve på vårt første barn i juni 2019, og jeg tok eggløsningstester for å kartlegge syklusen min. Hadde syklus på 32 dager, med eggløsning CD 23. Er spent på om Lutealfasen er like kort i de neste syklusene jeg skal måle.

Jeg er spent på om mannen min og jeg får til å bli gravide, og gleder meg veldig til å se hvordan prøvingen går. Jeg drømmer om å gå inn i 2020 som gravid, men er ydmyk på at det kan ta lang tid og være vanskeligere enn man drømmer om.

Om noen har lignende erfaringer som meg er det bare hyggelig om dere vil kommentere.

Prøveperioder:
- PP1 - EL 15.06 - Mensen 25. juni (ikke gravid)
- PP2 - EL 16.07 - IKM 26. juli

Det er hyggelig å være del av et forum der vi som er i samme situasjon kan gjøre hverandre smartere og heie på hverandre. Kaster babystøv over alle som titter innom dagboken min! <3
 
Hyggelig at du har dagbok her. Jeg håper luft i mage nog ømme nipler betyr at det er en spire på vei :) Helt sikkert lurt å føre opp symptomer uansett, slik at du etter hvert (hvis du ikke er gravid med en "stayer" nå) blir bedre kjent med egen syklus.

Jeg vil gjerne følge deg på veien :)

Takk for det, så hyggelig å høre. Snoket litt i din dagbok også, og ser at vi er i relativt samme situasjon med bryllup og alder. Gratulerer med positiv test, håper spiren klamrer seg fast. Går inn og kommenterer hos deg også så jeg kan følge din dagbok tilbake ☺️
 
Hei, så kjekt dere prøver på barn! Vi skal prøve på nummer 2 nå i august, kanskje treffes vi i termingforum eller ikm grupper ❤️ lykke til

Takk for det! Hadde vært hyggelig å møtes i IKM-grupper, selv om jeg håper mest vi møtes i terminforum. Masse lykke til med deres prøving på nummer 2 når august kommer ❤️
 
Takk for det, så hyggelig å høre. Snoket litt i din dagbok også, og ser at vi er i relativt samme situasjon med bryllup og alder. Gratulerer med positiv test, håper spiren klamrer seg fast. Går inn og kommenterer hos deg også så jeg kan følge din dagbok tilbake ☺️

Ja, vi er visst i veldig lik situasjon - også ser jeg at vi har samme dato for IKM denne syklusen (selv om vi hadde el på forskjellig tidspunkt) :D :p

Tusen takk! Jeg håper du også snart har en liten spire i magen. Det blir veldig spennende med testing i uka som kommer.
 
6 DPO

Jeg er et svakt menneske som syns det å ta graviditetstester er altfor spennende. Røk derfor på en liten smell i dag, selv om jeg hadde tenkt til å vente til mellom 8-10 DPO. Har kjøpt inn en pakke med 35 tester fra billige-tester, så tenkte «hvorfor ikke?».

Testen var som forventet negativ. I følge countdowntopregnancy er det kun 3,6 % som får positiv 6 DPO om de er gravide, så hadde blitt overrasket hvis den var positiv.

Syns fremdeles puppene mine er mer ømme enn de pleier. Vanskelig å forklare helt hvordan de føles, men de føles litt tyngre og som jeg er litt støl. I tillegg er niplene ømme, men det kjenner jeg kun når jeg kommer borti dem. Går helt fint å ha på BH/ligge på magen fremdeles.
 

Vedlegg

  • 3BBB2869-3BAD-4C5D-8B28-48C863CF7C0B.jpeg
    3BBB2869-3BAD-4C5D-8B28-48C863CF7C0B.jpeg
    25,3 KB · Visninger: 273
Vi håper også på en 2020-baby! Startet akkurat dagbok selv, så gøy å følge andre i samme situasjon.

Krysser fingrene for at de ømme puppene dine er et tegn :happy:
 
Vil gjerne følge deg på reisen ❤️
Håper veien ikke blir lang for dere før en terminspire kommer :)

Vi er selv på andre året og prøver på førstemann :)
 
Vil gjerne følge deg på reisen ❤️
Håper veien ikke blir lang for dere før en terminspire kommer :)

Vi er selv på andre året og prøver på førstemann :)
Hyggelig at du vil følge meg, velkommen til min dagbok. Trist å høre at det har tatt så lang tid for dere, håper virkelig det klaffer snart. Har dere blitt utredet? ❤️
 
Hyggelig at du vil følge meg, velkommen til min dagbok. Trist å høre at det har tatt så lang tid for dere, håper virkelig det klaffer snart. Har dere blitt utredet? ❤️
Ja, vi ble utredet i fjor. De har ikke funnet noe galt på oss, de sier det er bare å prøve igjen til det en gang går. Det blir nok ivf her om også neste ender i sa.
Håper veien deres blir kort og uten noen tap på veien ❤️
 
7 DPO

Nå har jeg veldig ømme pupper, og det gjør litt vondt når jeg ligger på magen også. Tror ikke at jeg noen gang har hatt så ømme pupper før mensen, i hvert fall ikke mens jeg gikk på p-piller eller det siste året uten pillen. Kan ikke skjønne annet enn at det betyr at det pågår noe i kroppen?

Fikk også litt metallsmak i munn nå når jeg våknet, men dette lurer jeg på om bare er innbilning eller morgenånde :laughing001 Metallsmaken et ikke så tydelig at jeg ville tenkt over det hvis jeg ikke visste at det kunne være et symtom.

Har klart å ikke teste i dag. Tenkte jeg kanskje skulle vente til torsdag (9 DPO) med å ta neste test. Hvis lutealfasen blir like kort som forrige prøveperiode, får jeg mensen allerede på fredag...
 
7 DPO (kveld)

Wæææ, fikk litt lys rosa utflod på papiret nå rett før jeg skulle legge meg. Lurer på om det kan være en festeblødning? Har fremdeles veldig ømme pupper, og det gjør vondt når jeg gir klem til folk. Haha. Eventuelt er det tante rød som melder sin ankomst veldig tidlig.

Noen som har hatt festeblødning? Hvor lenge etterpå fikk dere eventuelt positiv test?
 
7 DPO (kveld)

Wæææ, fikk litt lys rosa utflod på papiret nå rett før jeg skulle legge meg. Lurer på om det kan være en festeblødning? Har fremdeles veldig ømme pupper, og det gjør vondt når jeg gir klem til folk. Haha. Eventuelt er det tante rød som melder sin ankomst veldig tidlig.

Noen som har hatt festeblødning? Hvor lenge etterpå fikk dere eventuelt positiv test?
Det var spennende symptomer :D
Jeg har hatt festeblødning ca 8 dpo minst jeg å huske. Da fikk jeg positiv test ca 11-12 dpo hvis jeg ikke tar helt feil. Høres ut som en festeblødning ;)
 
Så spennende!! håper det klaffer for dere nå!

Tusen takk. Veldig spennende ☺️

Det var spennende symptomer :D
Jeg har hatt festeblødning ca 8 dpo minst jeg å huske. Da fikk jeg positiv test ca 11-12 dpo hvis jeg ikke tar helt feil. Høres ut som en festeblødning ;)

Så gøy, da håper jeg det er det jeg har hatt og at jeg får positiv test om noen dager. Blødde litt mer i dag, men foreløpig er det kun når jeg tørker meg. Blødde du litt også eller var det kun farget utflod? Syns det er rart og kjedelig om jeg har fått mensen syv dager etter eggløsning, da regnes lutealfasen vel som defekt?
 
Back
Topp