Blir det en nummer 3?

Takk for tips. Jeg prøvde de en måned, men ble nesten litt forvirret av at det hele tiden var to streker. Med RFSU så får jeg enten ingen strek eller to streker når EL nærmer seg. Men babyplan sine er vel billigere, så får vurdere å lære meg dem i stedet hvis det blir flere PP-er.

Takk ❤️
Ser den, men samtidig syns jeg babyplan sine tester alltid ga tydelige farger på når el faktisk var. Syns ikke rfsu gjorde det. Nå fikk jeg bare brukt det i 1 mnd før jeg ble gravid, men har to venninner som brukte både rfsu og babyplan i mange mnd og mens babyplan og ultralyd viste eggløsning, viste ikke rfsu sine tester el. Tenkte derfor det var greit å si ifra :)

Graviditetstestene til rfsu er også forferdelige ! Venninna mi sin test viste tyyyyydelig gravid, tok 3 andre tester fra andre merker noen minutter etterpå og alle var negative. Hun var ikke gravid.
 
CD15

Smilefjes på ClearBlue sine tester og eggløsning blir sannsynligvis i morgen. Fikk eggløsning dagen etter forrige positive ClearBlue selv om RFSU sin ikke var det jeg ville kalt helt positiv. De andre gangene har jeg fått EL mellom CD22-CD39, så veldig fornøyd med effekten av enkel kur letrozol.

Vis vedlegget 311032
Masse lykke til!❤️
 
Tok en strimmel på kvelden igjen som ble ca. like sterk eller litt sterkere, og en dagen etter igjen som ble svakere (men fikk fremdeles smilefjes på CB). Legger ved bilde av testen jeg tok på morgningen da jeg antok EL hadde vært.

Målte en follikkel på fredagen på 15 mm, og gynekologen trodde jeg ville få EL på søndagen. Våknet tirsdag morgen med litt rødfarget utflod, så tror EL skjedde natt til tirsdag selv om testen aldri ble «sprengpositiv». Hadde også en del EL-slim søndag kveld og mandag.
Takk :) jeg bestilte en pakke på Farmasiet nå, siden de har 30% rabatt på en hel haug varer. Kan sammenligne med babyplan sine.

krysser fingrene for at letrozol har gjort susen for dere!
 
3DPO
Foreløpig har jeg ikke hatt noen bivirkninger av Duphaston (progesteronet). Fikk plutselig masse eggløsningsslim til lunsj, så måtte ta en test etter jobb for å sjekke om LH hadde økt og jeg eventuelt tok feil av eggløsningen. Testen var negativ, så da slår jeg meg til ro med at eggløsning har vært. Veldig mange tegn tyder jo på nettopp det. Temperaturen er foreløpig høy og fin, men vet ikke om jeg kan stole på temperaturen mens jeg går på progesteron.
 

Vedlegg

  • 691D5F44-6C9C-43E4-B7A2-AABDD73345CD.jpeg
    691D5F44-6C9C-43E4-B7A2-AABDD73345CD.jpeg
    63,9 KB · Visninger: 119
3DPO - igjen

Temperaturen stiger fint, og FF endret eggløsningen til en dag senere. Jeg som syns det går sakte fra før, kjedelig å måtte oppleve 3DPO igjen. Haha

Denne PP-en har vi brukt følgende hjelpemidler/kjerringråd:

- Femar (letrozol)
- Grapefruktjuice
- Conceive plus
- Duphaston (progesteronstøtte)
- Ananas (1-5 DPO)
 

Vedlegg

  • 4790135F-5513-4CCD-8563-108BB1998CE8.jpeg
    4790135F-5513-4CCD-8563-108BB1998CE8.jpeg
    64,3 KB · Visninger: 102
Last edited:
4DPO

Herlighet så sakte tiden går i DPO-land... hvorfor kan man ikke teste rett etter samleie? :laughing002

Har vært mye sosial denne uken, og vil ikke drikke alkohol i DPO-land, så både svigers og venninne hjemmefra vet at vi går og venter på å teste. Syns det er bedre å være ærlig med dem enn å late som man drikker alkohol. Generelt er jeg for at man skal være mer åpen om det ikke klaffer på første forsøk. Ingen andre jeg kjenner som er åpne, derfor må jeg snakke med likesinnede på forum. Har noen venninner som jeg er ganske sikker på at prøver, men som ikke vil si det til noen. Og det respekterer jeg selvfølgelig, men tror man har godt av å snakke om det.
 

Vedlegg

  • 4951851C-ACC8-4A17-A038-761A9455242F.jpeg
    4951851C-ACC8-4A17-A038-761A9455242F.jpeg
    66 KB · Visninger: 91
5 DPO

I går hadde jeg en tempdipp og en bitteliten rosa blødning på papiret. Tok bilde av det i tilfelle det skulle vise seg å være en festeblødning og noen lurer på hvordan det så ut. Har i dag hatt litt ømme pupper, litt murringer i magen og økt utflod de siste dagene. Med andre ord er symptomjakten i gang, og jeg har vel egentlig hadde nesten alle disse symptomene tidligere og vet det kan være PMS. Tenker å ta første test på onsdag eller torsdag (8 eller 9 DPO).
 

Vedlegg

  • 5CBE8EAB-0E8B-465A-BC8D-49E297B8E6EA.jpeg
    5CBE8EAB-0E8B-465A-BC8D-49E297B8E6EA.jpeg
    66,2 KB · Visninger: 105
6 DPO
Tempen holder seg fint oppe og jeg føler jeg kjenner litt symptomer. Men kan selvfølgelig være PMS. Har kjøpt VIP versjonen til FF, og der er det en fane som indikerer hvor «sannsynlig» det er med graviditet gitt symptomene man har lagt inn. Hvis man får over 70 poeng er det større sannsynligheten for graviditet. Merker jeg blir litt for ivrig av tanken på at jeg har 72 poeng. Kommer til å bli så skuffet når (om) mensen kommer.
 

Vedlegg

  • 83927C7C-B695-42F8-A056-6FF013E05BDB.jpeg
    83927C7C-B695-42F8-A056-6FF013E05BDB.jpeg
    76,9 KB · Visninger: 128
  • 7C5E3564-ECE5-458D-963C-70133C2141EF.jpeg
    7C5E3564-ECE5-458D-963C-70133C2141EF.jpeg
    40,2 KB · Visninger: 130
  • DAA06F33-E33C-4557-91AA-08C919A62FB0.jpeg
    DAA06F33-E33C-4557-91AA-08C919A62FB0.jpeg
    74,4 KB · Visninger: 126
Last edited:
Heier! Når ryker første test m

Takk ❤️ Hadde så lyst i dag... haha. Men prøver egentlig å holde meg til torsdag (9 DPO). Da skal mannen til Trondheim med jobben, så kan ta en test på morgningen og eventuelt overraske han når han kommer hjem ☺️ Men aner ikke om 9 DPO er for tidlig å teste, eller om jeg klarer å holde meg så lenge. Har aldri vært gravid før, så vet ikke når jeg kan forvente positiv test.
 
Imponerende score! Jeg fikk aldri early pregnancy signs over type 15. Og jeg var gravid 5 ganger :hilarious::hilarious:

Er det sant? Så gøy. Usikker på hvorfor min score er så høy, kanskje jeg har vært flinkere på å legge inn symptomer. Er så spent. Føler jeg endelig har lik sjanse som alle andre nå som jeg har fått Femar og progesteronstøtte.
 
Takk ❤️ Hadde så lyst i dag... haha. Men prøver egentlig å holde meg til torsdag (9 DPO). Da skal mannen til Trondheim med jobben, så kan ta en test på morgningen og eventuelt overraske han når han kommer hjem ☺️ Men aner ikke om 9 DPO er for tidlig å teste, eller om jeg klarer å holde meg så lenge. Har aldri vært gravid før, så vet ikke når jeg kan forvente positiv test.
Jeg fikk svaaaak positiv 8 og 9 dpo alle graviditetene mine ;) kommer jo litt an på hvilke tester du bruker og.:happy:
 
Er det sant? Så gøy. Usikker på hvorfor min score er så høy, kanskje jeg har vært flinkere på å legge inn symptomer. Er så spent. Føler jeg endelig har lik sjanse som alle andre nå som jeg har fått Femar og progesteronstøtte.

Jeg tror det har endel med hvilke grafen som er publisert som gravid tidligere, og hvis du har likt mønster og symptomer som de, får du høy score. Jeg la inn mye, men skilte meg visst litt ut fra "mengden" :hilarious: leste i alle fall noe sånt, for jeg ble jo litt satt ut av at den var så lav.
 
7 DPO
Liker ikke helt dagens temperatur, men FF endret prosenten til 77, så får håpe det er positivt. Hadde skikkelig strekninger i livmor i går kveld, så måtte ta en graviditetstest som selvfølgelig var negativ. Håper temperaturen går opp igjen i morgen - det blir spennende. Liker jo å tro at jeg skal få mensen senere enn 7-8 DPO når jeg får progesteronstøtte.

Neste test skal jeg ta på torsdag (tror jeg)!

Edit: prøvd å lese meg litt opp på nettet nå, og det virker som folk har så troa på Early Symptoms statistikken til FF. Får følge med på den for gøy denne syklusen, men vet at den egentlig ikke har så mye å si.
 

Vedlegg

  • 806D677D-21DD-4CB2-B96F-E23423BE6CDC.jpeg
    806D677D-21DD-4CB2-B96F-E23423BE6CDC.jpeg
    13,5 KB · Visninger: 101
  • 1BC9EB4B-CC01-43EA-83DB-C99AEA9B83CF.jpeg
    1BC9EB4B-CC01-43EA-83DB-C99AEA9B83CF.jpeg
    72,6 KB · Visninger: 96
Last edited:
7 DPO - ettermiddag
Wææ, fikk gul/brun utflod ved dobesøkene nå nylig og strekker skikkelig i venstre livmor. Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min, og håper virkelig det er en spire som prøver å feste seg, og ikke TR som kommer altfor tidlig.

Begynte å spotte 9 DPO sist, og fikk mensen 11 DPO. Utrolig kjedelig om spottingen begynner to dager før når jeg tar progesteron-piller.
 
7 DPO - ettermiddag
Wææ, fikk gul/brun utflod ved dobesøkene nå nylig og strekker skikkelig i venstre livmor. Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min, og håper virkelig det er en spire som prøver å feste seg, og ikke TR som kommer altfor tidlig.

Begynte å spotte 9 DPO sist, og fikk mensen 11 DPO. Utrolig kjedelig om spottingen begynner to dager før når jeg tar progesteron-piller.
Krysser fingrene for at tanta holder seg unna og at d er en spire som grever seg godt ned!
 
8 DPO
Var heldigvis bare på det ene dobesøkene i går at utfloden var annerledes. Gikk tilbake til vanlig rett etterpå. Temperaturen var heldigvis opp igjen i dag, så om ikke annet så holder i hvert fall mensen seg potensielt unna noen dager til. Tok en graviditetstest i dag, og den var negativ.

Er det fremdeles håp? :smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • F01BB5E5-6B27-45DA-B1EF-1C2AEEB77EFF.jpeg
    F01BB5E5-6B27-45DA-B1EF-1C2AEEB77EFF.jpeg
    60,2 KB · Visninger: 124
  • 5F28A0B0-4F8C-4D7C-92D0-3D0D69416F7D.jpeg
    5F28A0B0-4F8C-4D7C-92D0-3D0D69416F7D.jpeg
    12,2 KB · Visninger: 175
Back
Topp