Blir det en nummer 3?

Håper vi begge kommer oss helskinnet frem til ultralyd på Jessheim ❤️ Gratulerer med graviditeten og jeg krysser fingrene for at det er en terminspire for deg denne gangen ☺️
Tusen takk og i like måte! :love7 Håper for oss begge! :Heartred
 
♥ Gravid oppdatering ♥

Menstermin:
19.09.2022
På vei: 9+0
Igjen til termin: 220 dager
Trimester: Første
Graviditetsmnd: 3
Neste JM/legetime: Time hos jm 2. mars
Ultralyd: En venninne skal ta neste lørdag. Så oppfølging for dobbelt livmor 2. mars.
Plager: Litt uggen når jeg ikke har spist på en stund og litt oftere sliten, men bedre enn forrige svangerskap.
Kjønn: Vet ikke, men tror kanskje gutt fordi jeg ikke er like kvalm og sliten som sist, og jeg klarer å spise og drikke alt fremdeles. Ramzi-metoden og kinesisk kalender sier også gutt.
Utålmodig: Svært lite. Nyter at jeg ikke er stor og tung enda, og å bare ha ett barn.
Innkjøp: Ingen, har en del fra sist.
Utstyr så langt: Alt fra forrige baby.
Utstyr som gjenstår: Hmm.. hva trenger man gang to? Kanskje noen blå klær? Haha, vet ikke enda.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingenting
Mage: Ser at den har kommet litt, men andre tenker nok bare at jeg er litt lubben.
Vektendring: Opp 1 kg.
Aktivitet i magen: Nei
Tungt: Nei
Kynnere: Nei
Hodet festet: Nei
Barnerom: Nei
Matkick: smågodt. Haha, Neida, har jeg alltid.
Humør: bra
Sykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: gleder og gruer meg. Søkt ABC.
Neste milepæl: Komme til uke 12!
 
10+0

Nok en ultralyd. Er så heldig at en venninne av meg fra hjemstedet mitt er gynekolog (og faktisk gravid selv også), så det er utrolig koselig. Var inne hos henne i dag for en sjekk siden jeg er hjemme i helgen. Ble målt til 10+1. Så nubben av og til, og så litt ut som en jente sa hun. Men kan selvfølgelig ikke stole på nuben før i uke 12 ❤️ 3,5 cm liten bebis ❤️
 

Vedlegg

  • 78E77FE2-7A55-43CA-BFE2-684299CFCAC8.jpeg
    78E77FE2-7A55-43CA-BFE2-684299CFCAC8.jpeg
    966,6 KB · Visninger: 140
11+6 og ny ultralyd

Var på ultralyd igjen i går. Denne får jeg på grunn av dobbelt livmor, så blir en bonus i tillegg til at venninnen min har sjekket og at vi har booket time hos Martin på Jessheim neste fredag. Har egentlig ikke tenkt så mye på kjønn, før NÅ! Nå klarer jeg ikke tenke på annet, haha. Tror det er fordi jeg er rett rundt hjørnet når det kommer til å få vite det. På ultralyden i går mente gynekologen at det var gutt, men sendte video til venninnen min som er gynekolog og en Facebook-gruppe som tolker nubber, og alle de sa jente. Så er med andre ord omtrent mer usikker enn før ultralyden. Haha. Legger ved bilde av baby og nubben ☺️

Ellers har dessverre bekkensmertene begynte å komme, og magen har også kommet litt. Begynner å bli vanskelig å skjule det, så glad jeg ikke må skjule det så mye lenger.
 

Vedlegg

  • CE7BE081-CB45-40F1-9F88-86857CC25881.jpeg
    CE7BE081-CB45-40F1-9F88-86857CC25881.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 115
  • CAB09186-C26A-4C7D-ABAA-E283621FF3B7.jpeg
    CAB09186-C26A-4C7D-ABAA-E283621FF3B7.jpeg
    1 MB · Visninger: 119
11+6 og ny ultralyd
Var på ultralyd igjen i går. Denne får jeg på grunn av dobbelt livmor, så blir en bonus i tillegg til at venninnen min har sjekket og at vi har booket time hos Martin på Jessheim neste fredag. Har egentlig ikke tenkt så mye på kjønn, før NÅ! Nå klarer jeg ikke tenke på annet, haha. Tror det er fordi jeg er rett rundt hjørnet når det kommer til å få vite det. På ultralyden i går mente gynekologen at det var gutt, men sendte video til venninnen min som er gynekolog og en Facebook-gruppe som tolker nubber, og alle de sa jente. Så er med andre ord omtrent mer usikker enn før ultralyden. Haha. Legger ved bilde av baby og nubben ☺️

Ellers har dessverre bekkensmertene begynte å komme, og magen har også kommet litt. Begynner å bli vanskelig å skjule det, så glad jeg ikke må skjule det så mye lenger.
Gratulerer med å snart fullføre uke 12 og ikke minst, spennende å se om det blir en liten gutt eller jente! :)
 
11+6 og ny ultralyd
Var på ultralyd igjen i går. Denne får jeg på grunn av dobbelt livmor, så blir en bonus i tillegg til at venninnen min har sjekket og at vi har booket time hos Martin på Jessheim neste fredag. Har egentlig ikke tenkt så mye på kjønn, før NÅ! Nå klarer jeg ikke tenke på annet, haha. Tror det er fordi jeg er rett rundt hjørnet når det kommer til å få vite det. På ultralyden i går mente gynekologen at det var gutt, men sendte video til venninnen min som er gynekolog og en Facebook-gruppe som tolker nubber, og alle de sa jente. Så er med andre ord omtrent mer usikker enn før ultralyden. Haha. Legger ved bilde av baby og nubben ☺️

Ellers har dessverre bekkensmertene begynte å komme, og magen har også kommet litt. Begynner å bli vanskelig å skjule det, så glad jeg ikke må skjule det så mye lenger.

Så koselig oppdatering❤ utenom bekkensmertene da.....

Det der jo veldig ut som en jente ut ifra nuben da :bag: spennende! Hvordan har pulsen liggi på ultralydene? Spennede å se når tid for bekreftelse kommer:D
 
Så koselig oppdatering❤ utenom bekkensmertene da.....

Det der jo veldig ut som en jente ut ifra nuben da :bag: spennende! Hvordan har pulsen liggi på ultralydene? Spennede å se når tid for bekreftelse kommer:D
Pulsen var på 169 sist i uke 8, og på 120 nå i uke 12. Får forhåpentligvis fasiten om en uke, og frem til det er det jo veldig spennende å prøve å finne ut av hva det kan være ☺️ Sendte til sånne Nub-folk der man kan betale 150 kr, og de sa 85 % sjanse for jente også.
 
Pulsen var på 169 sist i uke 8, og på 120 nå i uke 12. Får forhåpentligvis fasiten om en uke, og frem til det er det jo veldig spennende å prøve å finne ut av hva det kan være ☺️ Sendte til sånne Nub-folk der man kan betale 150 kr, og de sa 85 % sjanse for jente også.

Blir spennende å se! Gleder meg til oppdatering :happy::D
 
Tusen takk ❤️ Veldig spennende. Husker jeg riktig at du får jente? Er formen bedre? ❤️
Skal ha jente ja :Heartpink Tjaaa. formen er jo absolutt bedre enn den var, men sliter en del med oppkast på kvelden når jeg får mye sure oppstøt og fordøyelsen stopper opp. Tar på med oppkast og sånn som man aldri vet når skal stoppe. Noen dager slipper jeg, men utenom dette er formen veldig fint :)
 
12+5
Nå skjer det så mye fint om dagen, og jeg nyter til det fulle. Kan jo på en måte si at 2021 var litt tøft siden jeg søkte åtte jobber jeg fikk avslag på, prøvde å bli gravid uten hell og så avsluttet året med en spontanabort i desember. Men nå har lykken snudd. På en uke har vi fått svar på barnehageopptaket og fikk den barnehagen vi ønsker oss når vi flytter, jeg har fått fødeplass på ABC og i tillegg ligger leiligheten ute for salg og vi har fått en kjempestor interesse. Så denne uken har jeg hatt åtte privatvisninger og i helgen er den offisielle visningen. Blir meget spennende.

På gravidefronten går det også veldig bra. Kvalmen har blitt litt bedre, selv om den aldri var veldig ille. I tillegg skal jeg til Martin Lundring på Jessheim på fredag. Da antar jeg at vi får vite kjønn med ganske stor sikkerhet også. Hørt så mye bra om han, så gleder meg veldig. Føler tiden går bakover fordi jeg gleder meg så mye, men heldigvis gjør mye jobb på jobben og privatvisningene at tiden faktisk går fremover.

Ønsker alle en fin uke! Ny ultralyd-oppdatering kommer på fredag ❤️
 
13+0
Hadde en veldig fin ultralyd hos Martin på Jessheim i dag. Han gikk nøye gjennom alle organer og forklarte godt på veien. Alt så fint ut med vår lille klump og vi fikk vite at det med 90 % sannsynlighet er en jente ❤️ Veldig stas med en jente til, at datteren vår skal få en søster og genialt med to år i mellom så garderoben kan gjenbrukes ❤️

Ikke fått alle bildene elektronisk enda, men legger ved et bilde som ble printet som viser nubben. Så faktisk selv at det var jente før han sa det.
 

Vedlegg

  • 8CDF5E38-71B6-42CE-8A07-6531A70876B2.jpeg
    8CDF5E38-71B6-42CE-8A07-6531A70876B2.jpeg
    603,6 KB · Visninger: 138
Last edited:
13+0
Hadde en veldig fin ultralyd hos Martin på Jessheim i dag. Han gikk nøye gjennom alle organer og forklarte godt på veien. Alt så fint ut med vår lille klump og vi fikk vite at det med 90 % sannsynlighet er en jente ❤️ Veldig stas med en jente til, at datteren vår skal få en søsken og genialt med to år i mellom så garderoben kan gjenbrukes ❤️

Ikke fått alle bildene elektronisk enda, men legger ved et bilde som ble printet som viser nubben. Så faktisk selv at det var jente før han sa det.

Fin liten frøken❤
 
Så herlig med plass på ABC! :happy093
og spennende med salg av bolig! Det skal vi og snart i gang med. Trenger bedre plass nå som vi blir fire. Masse lykke til med salget!

Og gratulerer med ei lita frøken på vei :dummy1::Heartpink
 
Så herlig med plass på ABC! :happy093
og spennende med salg av bolig! Det skal vi og snart i gang med. Trenger bedre plass nå som vi blir fire. Masse lykke til med salget!

Og gratulerer med ei lita frøken på vei :dummy1::Heartpink
Veldig spennende. Hatt en del privatvisninger, og har visning i morgen og mandag. Så er noen veldig spennende dager. Masse lykke til med forsøket på å kapre bolig i drømmeområdet. Håper denne neste blir deres.

Tusen takk - kjenner det er skikkelig stas med en liten prinsesse til :love7
 
13+0
Hadde en veldig fin ultralyd hos Martin på Jessheim i dag. Han gikk nøye gjennom alle organer og forklarte godt på veien. Alt så fint ut med vår lille klump og vi fikk vite at det med 90 % sannsynlighet er en jente ❤️ Veldig stas med en jente til, at datteren vår skal få en søster og genialt med to år i mellom så garderoben kan gjenbrukes ❤️

Ikke fått alle bildene elektronisk enda, men legger ved et bilde som ble printet som viser nubben. Så faktisk selv at det var jente før han sa det.

Så fantastisk, gratulerer så mye!! :Heartred:Heartred
 
♥ Gravid oppdatering ♥

TUL-termin:
17.09.2022
På vei: 14+0
Igjen til termin: 185 dager
Trimester: Andre
Graviditetsmnd: 4
Neste JM/legetime: 25. mars (inkluderer glukosebelastningstest :sick006).
Ultralyd: Ordinær ultralyd 21. april på Ullevål
Plager: Relativt fin i formen vil jeg si. Kan bli litt uggen når jeg er sliten eller ikke har spist godt nok, men det har blitt litt bedre siden første trimester. Kjenner også at det begynner å bli vondt i bekkenet, spesielt når jeg bærer datteren vår mye. Ellers har puppene blitt større og hardere. Morsomt at det kom før positiv test sist, og i uke 12 nå.
Kjønn: Jente :dummy1:
Utålmodig: Gleder meg til å kjenne spark, men har ikke dårlig tid med å få ut lillesøster. Syns tiden flyr denne gangen.
Innkjøp: En pysjamas da vi var i Frankrike
Utstyr så langt: Alt fra forrige baby
Utstyr som gjenstår: Trenger kanskje søskenbrett til barnet og bedside crib. Lurer på om datteren vår skal beholde Stokke-sengen litt til, så ikke hun må bytte hjem, seng, barnehage og bli storesøster på én gang.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingenting
Mage: Syns jeg ser litt gravid ut etter mat, men moren min syns magen fremdeles er litt.
Vektendring: Opp 2 kg.
Aktivitet i magen: Nei
Tungt: Nei
Kynnere: Nei
Hodet festet: Nei
Barnerom: Nei
Matkick: Litt ekstra glad i surt og salt.
Humør: Veldig bra
Sykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: fått plass på ABC. Veldig fornøyd med det, selv om jeg er spent på reiseveien og hvor rask lillesøster kommer. Brukte bare ti timer fra første rie sist. Vurderer å dra til Ullevål med en gang riene starter, da jeg fikk rier hvert minutt etter bare 1 time sist.
Neste milepæl: Kjenne liv og OUL.

Ellers er det forresten veldig hyggelig at en venninne av meg har termin fire dager før meg og også venter en jente. Så utrolig stas ❤️ Sist fikk jeg motsatt kjønn av alle venner som fikk barn, men denne gangen er det mange jenter som kommer.

Vi solgte leiligheten i går, for den svimlende summen to millioner over prisantydning. Vi ble helt sjokkert og er det fremdeles. Villeste vi har vært med på. Så da skal jeg unne meg et helt år med permisjon, og mannen min og jeg tar litt fri sammen og skal kanskje på ferie/avlaste hverandre etc. I tillegg er huset mest sannsynlig klart rett før sommerferien, som hadde vært helt perfekt for oss. Så akkurat nå om dagen smiler livet.

Ønsker alle som titter innom en fin uke! ❤️
 
♥ Gravid oppdatering ♥

TUL-termin:
17.09.2022
På vei: 14+0
Igjen til termin: 185 dager
Trimester: Andre
Graviditetsmnd: 4
Neste JM/legetime: 25. mars (inkluderer glukosebelastningstest :sick006).
Ultralyd: Ordinær ultralyd 21. april på Ullevål
Plager: Relativt fin i formen vil jeg si. Kan bli litt uggen når jeg er sliten eller ikke har spist godt nok, men det har blitt litt bedre siden første trimester. Kjenner også at det begynner å bli vondt i bekkenet, spesielt når jeg bærer datteren vår mye. Ellers har puppene blitt større og hardere. Morsomt at det kom før positiv test sist, og i uke 12 nå.
Kjønn: Jente :dummy1:
Utålmodig: Gleder meg til å kjenne spark, men har ikke dårlig tid med å få ut lillesøster. Syns tiden flyr denne gangen.
Innkjøp: En pysjamas da vi var i Frankrike
Utstyr så langt: Alt fra forrige baby
Utstyr som gjenstår: Trenger kanskje søskenbrett til barnet og bedside crib. Lurer på om datteren vår skal beholde Stokke-sengen litt til, så ikke hun må bytte hjem, seng, barnehage og bli storesøster på én gang.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingenting
Mage: Syns jeg ser litt gravid ut etter mat, men moren min syns magen fremdeles er litt.
Vektendring: Opp 2 kg.
Aktivitet i magen: Nei
Tungt: Nei
Kynnere: Nei
Hodet festet: Nei
Barnerom: Nei
Matkick: Litt ekstra glad i surt og salt.
Humør: Veldig bra
Sykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: fått plass på ABC. Veldig fornøyd med det, selv om jeg er spent på reiseveien og hvor rask lillesøster kommer. Brukte bare ti timer fra første rie sist. Vurderer å dra til Ullevål med en gang riene starter, da jeg fikk rier hvert minutt etter bare 1 time sist.
Neste milepæl: Kjenne liv og OUL.

Ellers er det forresten veldig hyggelig at en venninne av meg har termin fire dager før meg og også venter en jente. Så utrolig stas ❤️ Sist fikk jeg motsatt kjønn av alle venner som fikk barn, men denne gangen er det mange jenter som kommer.

Vi solgte leiligheten i går, for den svimlende summen to millioner over prisantydning. Vi ble helt sjokkert og er det fremdeles. Villeste vi har vært med på. Så da skal jeg unne meg et helt år med permisjon, og mannen min og jeg tar litt fri sammen og skal kanskje på ferie/avlaste hverandre etc. I tillegg er huset mest sannsynlig klart rett før sommerferien, som hadde vært helt perfekt for oss. Så akkurat nå om dagen smiler livet.

Ønsker alle som titter innom en fin uke! ❤️

TO MILLIONER OVER - herreguuuuud!!! :happy093 Det er jo virkelig helt fantastisk, gratulerer så utrolig mye!! Det er virkelig eiendomsinvestor man skulle blitt altså :hilarious: Vi solgte leiligheten vår for et par år siden og den gikk også over, men ikke i næææærheten av den summen der.. Det er jo faktisk helt vilt. Håper dere får feiret skikkelig, og helt enig i å unne deg ekstra lang permisjon og ferier og alt mulig annet :love7 Det må ha vært en vill budrunde, var det mange som var med?
 
TO MILLIONER OVER - herreguuuuud!!! :happy093 Det er jo virkelig helt fantastisk, gratulerer så utrolig mye!! Det er virkelig eiendomsinvestor man skulle blitt altså :hilarious: Vi solgte leiligheten vår for et par år siden og den gikk også over, men ikke i næææærheten av den summen der.. Det er jo faktisk helt vilt. Håper dere får feiret skikkelig, og helt enig i å unne deg ekstra lang permisjon og ferier og alt mulig annet :love7 Det må ha vært en vill budrunde, var det mange som var med?
Ja, vi er fremdeles i sjokk. Var en del med i starten, men de siste 500.000 kr var det to med veldig dype lommer som kriget om. Så utrolig gøy at de ville ha akkurat vår leilighet. Var rundt 70-80 på visning, så er et utrolig hett boligmarked nå. I tillegg er det eneste 4-roms som lå ute i markedet.
 
♥ Gravideoppdatering ♥

TUL-termin:
17.09.2022
På vei: 17+5
Igjen til termin: 159 dager
Trimester: Andre
Graviditetsmnd: 5
Neste JM/legetime: i dag. Ble sykemeldt 20 % de neste to ukene. Tårene begynte bare å renne med en gang jeg kom inn, så hun skjønte at det var mye om dagen.
Ultralyd: Ordinær ultralyd 21. april på Ullevål
Plager: Ganske trøtt og sliten om dagen. Et vanvittig kjør på privaten og på jobb, og kjenner at jeg prioriterer alle andre enn meg selv om dagen. Hatt mye hodepine de siste to ukene også, men nå i påsken har jeg satt av litt tid til å prioritere meg selv, slappe av og ta massasje.
Kjønn: Jente
Utålmodig: nei, god tid på meg.
Innkjøp: to antrekk
Utstyr så langt: Alt fra forrige baby
Utstyr som gjenstår: Vurderer litt om vi skal kjøpe Bugaboo Donkey 5, og selge Stokke-vognen. Ikke bestemt oss enda. I tillegg må jeg skaffe seng til lillesøster. Står mellom bedside crib og en vanlig.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingenting
Mage: Begynt å komme nå. Ser gravid ut i stramme klær, og magen går utenfor puppene nå.
Vektendring: + 3 kg
Aktivitet i magen: Sporadisk. Morkaken foran, men jeg har kjent 3-4 ganger og mannen én gang. Kan være stille i flere dager mellom hver gang jeg kjenner.
Tungt: Nei
Kynnere: ja, om natten og ved høy aktivitet.
Hodet festet: Nei
Barnerom: Nei
Matkick: agurksalat. Haha, så jeg hadde samme sist.
Humør: Svingende. Mye glad, men også sliten, hormonell og sårbar.
Sykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: at det fremdeles er lenge til. Veksler mellom å grue meg til smerte og glede med til å se hvordan denne fødselen blir og til å få møte lille.
Neste milepæl: Kjenne liv hver dag og oftere på utsiden, og OUL.
 
Last edited:
Back
Topp