Blir det en nummer 3?

PP4 - CD9
Tanta har dratt sin vei og jeg er ferdig med dobbel dose Femar. Hadde litt magevondt den siste dagen på piller, men tar det som et godt tegn på at det jobber godt med modning av egg i eggstokken. Skal til gynekologen på mandag for å sjekke effekten av Femar. Vurderer å høre om jeg kan få Ovitrelle da også. Tenkte også å høre om hva hun anbefaler om Metforminbruk hvis jeg blir gravid. Noen andre som har erfaringer her? Hørt noen må slutte med en gang, og at andre fortsetter i første trimester.

Kjenner jeg er veldig spent på når jeg kan få eggløsning denne gangen, håper den kommer før dag tjue, da det er så slitsomt å vente mer enn tjue dager på eggløsning. Men heldigvis går tiden ganske mye raskere nå enn da vi prøvde på første, så trøster meg med det.

Har nå gått på Metformin i en måned. Siden start har jeg klart å gå ned fra 76,8 til 74,7 kg. Veldig fornøyd med at jeg i den minste kan nærme meg før graviditet-vekt mens jeg venter på å bli gravid på nytt. Er fremdeles ganske nøye med å ikke spise søtsaker og trener 1-2 ganger i uken. Tror jeg får litt drahjelp av Metformin ved at jeg føler meg litt mer «matlei».
Ang metformin har jeg fått beskjed om at det ikke er nødvendig men ufarlig å ta det i graviditeten. Første gang jeg ble gravid sluttet jeg ved positiv test og mistet spira. Det kan selvsagt ha vært tilfeldig, men neste gang jeg ble gravid turte jeg ikke slutte. Snakket med gyn som mente at der nok ikke hadde noen sammenheng, men at jeg fint kunne fortsette med metformin ut første trimester. Så det gjorde jeg. :)
 
PP4 - CD15

Jøss, ser ut som det går mot eggløsning? Blinkende smilefjes i dag tidlig og en sterkere eggløsningstest. Mye murringer i magen, så tok en ny test nå i 9-tiden som nærmer seg positiv. Nå blir det veldig gøy å dra til gynekologen om to timer. Spent på hvilken eggstokk/livmor som nærmer seg klar og hvor bred slimhinnen er. Legger ved dagens siste test og oppdaterer igjen når jeg har vært hos gynekologen.

10D83CE7-D2E0-4A95-8495-F45FB4C5EB8D.jpeg


Hadde vært helt fantastisk å ha en normal syklus for en gangs skyld ☺️ Da rekker jeg kanskje to sykluser før jul - selv om jeg håper jeg bare trenger én og får et nytt august-barn ❤️
 
Last edited:
Oppdatering fra gynekologen:

Velger å gå optimistisk ut og kalle dette bildet et veldig tidlig bilde av min neste baby. 22 mm eggpose og slimhinne på 10-11 mm, perfekte forhold vil jeg kalle det. Spennende om jeg faktisk blir gravid nå, da blir jeg eventuelt gravid i den andre livmoren ❤️

24C9AEA1-2380-460E-85B1-C3A2E15CC1CE.jpeg


Er SÅ glad for å ha eggløsning allerede CD16 ☺️ Samme dag som min første graviditet.
 
Må bare oppdatere igjen med en veldig pinlig historie.

Mannen min og jeg hadde avtalt lunsj sammen i dag. Siden egget virket såpass klart, jeg har planer etter jobb og vi ikke har hatt sex på en stund fordi jeg har vært syk, så bestemte vi oss for å ta en kjappis på handikaptoalettet. Når vi er ferdig hører vi at det er noen utenfor og venter litt med å gå ut. Plutselig tar vedkommende i dørhåndtaket og vi skjønner at denne personen kommer til å stå utenfor til doen er ledig. Vi som var så fornøyde med å ha funnet en do med to dører inn og tenkte vi var skjermet, ble med det noen hakk mer nervøse.

Vi fant ut at vi bare måtte gå for det og åpnet døren. Gikk raskt ut med hodet senket for å si det sånn, og utenfor stod det en dame med barnevogn som venter på å komme inn. Skikkelig pinlig, men hva gjør man vel ikke for å øke sannsynligheten for at lille egg skal bli til lille spire?

Hun må helt sikkert ha trodd at mannen min er utro og har seg med elskeren på do i lunsjen. Haha, huff! Fleiper med at denne historien, bilde av egget og selfie fra lunsjen skal med i scrapboken til lille hvis jeg blir gravid ❤️☺️
 
Last edited:
Må bare oppdatere igjen med en veldig pinlig historie.

Mannen min og jeg hadde avtalt lunsj sammen i dag. Siden egget virket såpass klart, jeg har planer etter jobb og vi ikke har hatt sex på en stund fordi jeg har vært syk, så bestemte vi oss for å ta en kjappis på handikaptoalettet. Når vi er ferdig hører vi at det er noen utenfor og venter litt med å gå ut. Plutselig tar vedkommende i dørhåndtaket og vi skjønner at denne personen kommer til å så utenfor til doen er ledig. Vi som var så fornøyde med å ha funnet en do med to dører inn og tenkte vi var skjermet, ble med et noen hakk mer nervøse.

Vi fant ut at vi bare måtte gå for det og åpnet døren. Gikk raskt ut med hodet senket for å si det sånn, og utenfor stod det en dame med barnevogn som venter på å komme inn. Skikkelig pinlig, men hva gjør man vel ikke for å øke sannsynligheten for at lille egg skal bli til lille spire?

Hun må helt sikkert ha tro at mannen min er utro og har seg med elskeren på do i lunsjen. Haha, huff! Fleiper med at denne historien, bilde av egget og selfie fra lunsjen skal med i scrapboken til lille hvis jeg blir gravid ❤️☺️

Hehe, SÅ gøy!!! :hilarious: digget denne historien. Satser på egget og handikappdoen gjør susen :D
 
PP4 - CD17 - 1 DPO

Ganske sikker på at jeg nå er 1 DPO. Hatt skikkelig vondt i magen siden CD15, så tydelig at den store eggposen påvirket kroppen godt denne gangen. Fascinerende at jeg skal kjenne det så godt. Skikkelig oppblåst og vondt.

Mandag var en spesiell dag. Begynte hos gynekologen og så sex på et offentlig toalett i lunsjen. Og så ringte jeg litt spontant til en rekrutterer for en stilling i kommunen jeg flytter til innenfor et område jeg syns er veldig spennende. Klarte å prate meg frem til et intervju, så har intervju på fredag. Så med andre ord en veldig innholdsrik dag. Selvfølgelig litt nervøs for å både få jobben og positiv test, men det er jo egentlig bare skikkelig vinn-vinn. Lurer i så fall på om jeg skal si ifra om at jeg plutselig ble gravid hvis det skjer, så jeg ikke føler at jeg lurer dem fra start. Men, sannsynligheten for at begge deler går min vei er jo veldig liten.

Resten av november blir med andre ord veldig spennende!

Jeg syns det er litt gøy å følge med på hvilepulsen nå som jeg ikke orker å tempe, så legger ved et bilde av hvilepulsen. Gøy å se hvordan den øker rundt eggløsning (den andre toppen rett før kommer av at jeg tok to glass bobler på show forrige uke).

D573E773-F80F-43AB-BBCC-D8E7004608B5.png
 
PP4 - CD20 - 4DPO
I går var en tung dag. Både mannen og jeg fikk omgangssyken samtidig. Å passe på en ettåring når man er så dårlig er tøft altså. I tillegg har besteforeldre på begge siden blir smittet, så nå er det umulig å få avlastning. Men vi er heldigvis mye bedre i dag.

Hell i uhell var at hun som skulle intervjue meg på fredag utsatte intervjuet på ubestemte tid fordi hun var blitt dårlig. Så da slapp jeg å være den personen som utsatte det. Hvis jeg ikke blir gravid nå, og jeg får jobben, tar vi mest sannsynlig en prøvepause frem til april-mai. Får jeg positiv test om en uke må jeg nesten se an litt hva jeg gjør med videre jobbsøking-prosess.

Vet det er tidlig å være på symptomjakt, men hvis jeg skulle skrevet ned det jeg har så er det litt ekstra utflod. Hvilepulsen er også veldig høy, men det kan jo også være fordi jeg har vært/er syk.
 
Last edited:
PP4 - CD22 - 6 DPO
Sier til meg selv når jeg våkner: 6 DPO og ingen tydelige symptomer på graviditet, ingen vits i å teste før tidligst 8 DPO.

Kroppen min når jeg går på do:
Upsi, tisset visst i en kopp og dyttet en test oppi. Resultat? Blenda som jeg visste. Er altså så håpløs. Haha

95C08526-DC14-4263-B0F0-C57F0F2F2635.jpeg
 
Last edited:
PP4 - CD23 - 7 DPO
Fremdeles blenda test og føler meg egentlig ikke gravid. Har likevel hatt noen symptomer, som også helt sikkert kan være tilfeldig. Har ikke hatt de klareste symptomene som jeg hadde de to forrige gangene jeg var gravid (strekking i livmor og harde pupper), men det jeg har hatt er:
  • Soppinfeksjon og ekstra utflod
  • Fyldigere pupper
  • Stakk litt i puppene i går kveld
  • Halsbrann da jeg la meg i går
  • Veldig varm i dag
Tipper vi får fasiten i løper av de neste tre dagene. Spennende tider ❤️

D9781193-6C9E-4B07-BB01-56B710A60D41.jpeg
 
Last edited:
PP4 - CD24 - 8DPO

Merker jeg har blitt veldig pessimistisk nå. Var veldig positiv rundt eggløsning hvor alt så fint ut i livmoren, men kjenner så få symptomer på graviditet. Var mye mer action og strekking og vondt i livmor de to gangene jeg var gravid.

Fikk vite denne uken at to i vennegjengen er gravide også. Ble heldigvis kun utelukkende glad på deres vegne og ingen sjalusi, men det er jo rart når alle som begynner å prøve likt som deg blir gravide én etter én. Men det er jo bare veldig koselig om jeg også skulle bli gravid når de er det. Også har jeg veldig mange som skal prøve på 2023 barn, så for hver gang det ikke går kommer vår neste baby nærmere dem i alder i hvert fall. Fint at det er noe positivt ved at det (antakeligvis) ikke går også.

Hvilepulsen er i hvert fall fremdeles litt støttende, men tillegger ikke den så mye vekt.

Fikk forresten ikke intervju på den jobben jeg søkte likevel. Sjefene i selskapet ønsket noe annet enn hodejegeren mente de burde se etter. Så har fått avslag på fem jobber nå (vært blant topp to flere ganger, men det er bare irriterende og slitsomt) og nå snart ferdig med min fjerde PP. Føler meg ørlite grann mislykket må jeg si… ❤️
 

Vedlegg

  • A1814C2F-D897-4698-B42F-C0FA4D66E3A5.jpeg
    A1814C2F-D897-4698-B42F-C0FA4D66E3A5.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 54
  • AEA034A7-D78F-49FB-8F59-6DE3B94E45CA.jpeg
    AEA034A7-D78F-49FB-8F59-6DE3B94E45CA.jpeg
    890 KB · Visninger: 54
PP4 - CD24 - 8DPO

Merker jeg har blitt veldig pessimistisk nå. Var veldig positiv rundt eggløsning hvor alt så fint ut i livmoren, men kjenner så få symptomer på graviditet. Var mye mer action og strekking og vondt i livmor de to gangene jeg var gravid.

Fikk vite denne uken at to i vennegjengen er gravide også. Ble heldigvis kun utelukkende glad på deres vegne og ingen sjalusi, men det er jo rart når alle som begynner å prøve likt som deg blir gravide én etter én. Men det er jo bare veldig koselig om jeg også skulle bli gravid når de er det. Også har jeg veldig mange som skal prøve på 2023 barn, så for hver gang det ikke går kommer vår neste baby nærmere dem i alder i hvert fall. Fint at det er noe positivt ved at det (antakeligvis) ikke går også.

Hvilepulsen er i hvert fall fremdeles litt støttende, men tillegger ikke den så mye vekt.

Fikk forresten ikke intervju på den jobben jeg søkte likevel. Sjefene i selskapet ønsket noe annet enn hodejegeren mente de burde se etter. Så har fått avslag på fem jobber nå (vært blant topp to flere ganger, men det er bare irriterende og slitsomt) og nå snart ferdig med min fjerde PP. Føler meg ørlite grann mislykket må jeg si… ❤️
Ikke gi opp håpet ennå, jeg fikk den svaaaakeste streken som "normale" øyne ikke ville sett, 9dpo, hadde ingen symptomer og har fortsatt ingen symptomer. Nothing, nada.
Forrige graviditet kjente jeg den stiklinger som antyda at egget festa seg, og hadde symptomer. Ingenting nå.
Så alle graviditeter er forskjellige.
Krysser fingrene for deg! :)
 
Ikke gi opp håpet ennå, jeg fikk den svaaaakeste streken som "normale" øyne ikke ville sett, 9dpo, hadde ingen symptomer og har fortsatt ingen symptomer. Nothing, nada.
Forrige graviditet kjente jeg den stiklinger som antyda at egget festa seg, og hadde symptomer. Ingenting nå.
Så alle graviditeter er forskjellige.
Krysser fingrene for deg! :)
Takk for oppløftende ord og erfaringer, Concon ❤️
 
Dagens andre oppdatering:

Startet dagen med å egentlig føle meg ganske dritt, følte meg mislykket som verken har fått til å få ny jobb (fem forsøk) eller gravid (fjerde forsøk), men plutselig i et møte i dag syns jeg det begynte å strekke litt i høyre livmor. Har gått fra å være helt sikker på at det ikke går siden jeg ikke har kjent noe på kroppen, til å faktisk være litt optimistisk på at det kanskje går. Siden murringene er mest på den høyre siden som eggløsningen var, så tenker jeg det er for tidlig å være mensenmurringer allerede 8 DPO og litt rart at det er mest på den siden. Krysser fingrene for at det er et egg som prøver å bore seg inn i livmoren ❤️
 
PP4 - CD25 - 9 DPO

Tilbake til å være pessimistisk igjen. Fallende hvilepuls og negativ test. Rundt halvparten får positiv denne dagen, som selvfølgelig vil si at halvparten også ikke får det. Men i kombinasjon med pulsen og manglende symptomer tror jeg løpet er kjørt.

A2A8131D-47BF-47CE-A1BB-6E26A26F0D86.jpeg
 

Vedlegg

  • CB8F687B-BBAD-4D53-A22E-5BD88B6F1697.jpeg
    CB8F687B-BBAD-4D53-A22E-5BD88B6F1697.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 24
PP4 - CD26 - 10 DPO

Hmm… tok en test i dag tidlig som var helt blenda. Tenkte egentlig at løpet var kjørt og ba IKM-gruppen om å sette meg opp som mensen. Men, så tenkte jeg etter lunsj at jeg tar en til for gøy siden jeg skal på julebord med jobben i dag. Syns nesten at jeg skimtet en svaaaaak strek. Ventet én time (klarte ikke lenger) og tisset på en til, og syns nesten jeg ser en skygge på den også?

Kan jo være at jeg er 9 DPO også, siden jeg ikke har målt temperaturen. Dette ble plutselig veldig spennende. Noen andre som ser? Sikkert umulig å se på bildet, vet jo ikke om det jeg ser på testen er «sant» heller, eller bare ønsketenkning etter å ha stirret lenge i forskjellige vinkler.

69F04E0D-8F70-435E-9D0A-9DFEF8F5BE20.jpeg


På bildet under sammenligner jeg med en av testene jeg fikk som positiv med datteren min. Haha, litt rart at jeg har dem fremdeles, men ikke klart å kaste det. Mørk rosa test er nå, lys rosa er to år gammel.

84AE4D65-D5A3-4F33-9946-BA52980209D8.jpeg
 
Back
Topp