Blir det en nummer 3?

PP3 - CD5

Da er jeg allerede på CD5 og i gang med letrozol enkel dose. Har time til ultralyd neste torsdag for å sjekke utviklingen av folliklene. Håper jeg får eggløsning rundt neste helg, da blir termin i overgangen juni/juli som jeg tror kan passe bra med at jeg kanskje føder noen dager før termin sist, og skal være forlover 9. juli.

Skal prøve Ovitrelle første gang denne syklusen også. Er litt usikker på om jeg skal teste hver dag fra ca. 7 DPO for å se at HCG går ut av kroppen, eller om jeg skal prøve å pushe meg selv til å vente til 14 DPO for å ta en test der jeg er sikker på resultatet? Noen som har gjort det ene eller andre og har noen anbefalinger?

Siden jeg skal sette Ovitrelle og til gynekologen denne måneden, så dropper jeg å måle temperaturen.
 
PP3 - CD13

Tror det ikke dagens test nærmet seg positiv? Tidligste jeg noen gang har hatt eggløsning er dag 16 (første runde med letrozol), så spent på om det faktisk er en mulighet for at den kommer enda tidligere denne gangen. I så fall blir termin 27-28 juni, som egentlig er ganske bra med tanke på bryllupet jeg er forlover i den 9. juli. Antar at jeg føder rundt en uke før neste gang også på grunn av dobbelt livmor, og både mamma og mormor fødte begge sine en uke før termin.

Skal til gynekologen om noen timer. Blir spennende å se om det faktisk ser ut som eggløsning nærmer seg og om jeg får satt Ovitrelle. Nerden i meg er også spent på størrelsen på slimhinnen og om det ser ut som venstre eller høyre side det kommer en eggløsning på.

Titter innom senere i dag med en oppdatering fra gynekologen.

Legger ved bilde av dagens test ☺️

B35AE2E3-400B-45DC-BBFF-4CB1A1429507.jpeg
 
PP3 - CD17

Virker nesten som kroppen er lenger unna eggløsning enn noen gang. Syns utfloden i går og i dag var kremete igjen. Kanskje jeg faktisk får en syklus uten eggløsning? Veldig spent på ultralyden hos gynekologen på onsdag. Greit å få noen svar på hva kroppen driver med. Kjenner jeg merker litt på at desto senere eggløsning kommer, desto nærmere blir termin til bryllupet jeg er forlover i også…. Samtidig har jeg nesten vært kontinuerlig syk siden datteren vår begynte i barnehagen, så haster ikke å legge til alle gravideplagene i en hverdag med lite energi heller.

Tenker jeg kanskje skal høre om jeg kan ta dobbel dose Femar hvis det ikke klaffer denne måneden. Eggløsning kommer jo nå tidligst CD19, og tror det blir senere enn det også. Noen som har god erfaring med å øke dose?
 
Last edited:
PP3 - CD19 - Ny plan og gynekologen

Var hos Medicus i dag, og det var ingen tegn til eggløsning nå heller. Slimhinne på 6 mm og største follikkelen var på 7 mm. Fikk beskjed om at jeg kunne ta en ny kur med dobbel letrozol siden eggløsning uansett ikke nærmet seg. Men siden det eventuelt gir termin midt i juli og at jeg da potensielt føder på bryllupsdagen til hun jeg er forlover for, så har vi tenkt at vi ikke har noe hastverk.

Jeg fikk også Metformin, som kan hjelpe litt på å stabilisere syklusen. Har hørt noen også går ned litt i vekt av det, så har tenkt å prøve å være litt ekstra flink i en måned må så kroppen er så klar som mulig for en ny graviditet. Er fremdeles 5 kg mer enn før jeg ble gravid.

Mannen min og jeg har blitt enige om at vi har sex når vi vil og uten å teste noe mer eller ta piller denne syklusen (progesteron). Skulle vi mot formodning bli gravide naturlige med alle odds mot oss, så er det velkomment. Men egentlig tenker vi at vi venter på neste syklus nå som eggløsning lot vente såpass lenge på seg.

Veldig spent på om mensen eller eggløsning kommer først, og hva som skjer med kroppen denne syklusen. Og spent på om jeg klarer å gå ned litt med metformin og om det hjelper på å stabilisere syklusen ❤️
 
PP3 - CD26

Har gått på Metformin en uke nå, og økte dosen til 2 tabletter i går. Foreløpig merker jeg ikke så mye til pillene, og det gikk fint å øke til to tabletter. Prøver å være ekstra flink denne måneden med mat og trening. Så nå har jeg ikke lov til å kjøpe med godis av noe slag hjem, men kan ta litt når jeg er i bursdager eller ute med andre. Prøver å være flink til å ta mindre porsjoner da også enn jeg ville gjort før. Har også mål om to øker i uken. Løp 5 km på mandag og trente litt styrke, så foreløpig ligger jeg godt an. Veier nå 76 (er 170 cm høy), og målet mitt er å nå 72 kg før jeg blir gravid på nytt. Veide rundt 70 kg før graviditeten, men tror det blir et for ambisiøst mål.

Ellers forstår jeg fint lite av kroppen min. Tok enkel dose Femar denne måneden, men er på CD26 nå uten noen tegn til eggløsning. Har hatt litt blod i slimet, men ikke nok til å kalle det mensen. Hadde noe lignende en syklus før jeg prøvde å bli gravid med datteren vår. Da fikk jeg litt rosa på papiret i tre dager fra 26-28 dag i syklusen. Den måneden kom eggløsningen på dag 37.

Skulle egentlig ikke teste etter eggløsning og ha sex tilfeldig, men har nå snudd helt rundt. Klarte ikke å la være å teste etter eggløsning, og har innsett at vi tar en prøvepause hvis termin blir mellom ca. 10-25 juli. Kommer eggløsning slik at termin blir senere i juli, prøver vi nok denne runden også.

Ellers er jeg klar for neste syklus. Da blir det dobbelt dose Femar i stedet for enkel og har bestilt opp 50 eggløsningstester fra easy@home fra Amazon ☺️
 
PP3 - CD31

Vi er mest sannsynlig prøvere igjen nå denne PP-en. Venter fremdeles på eggløsning, og kjenner at jeg blir litt stresset over å ha eggløsning så sjeldent og at å hoppe over en syklus og måtte vente 45+ dager på neste eggløsning føles litt mye å ofre for en venninne skal gifte seg. Og er jo bare en liten sannsynlighet for at jeg blir gravid uansett.

Fremdeles ingen positiv eggløsningstest, så det tidligste jeg kan få termin er 16. juli, hvis testen skulle bli positiv i morgen. Har gjort litt beregninger på når jeg fødte i forhold til eggløsningstermin sist (vet at jeg både kan føde før og etter neste gang altså, men det er det beste jeg kan styre etter), men jeg fødte seks dager før eggløsningstermin sist. Er jeg heldig og blir gravid nå, kan det derfor være at jeg får med meg bryllupet også.

Mannen min har veldig lyst til å prøve nå og de fleste andre jeg prater med sier at vi ikke kan ta hensyn til det ❤️

Men kjenner jeg er kjent på hva som egentlig skjer med kroppen nå og at jeg syns det er litt skummelt at kroppen er så ute å kjøre når jeg i tillegg har brukt letrozol. Det seneste jeg har registrert eggløsning uten letrozol er dag 37, så forhåpentligvis kommer det en eggløsning i løpet av uken ☺️
 
PP3 - CD31
Vi er mest sannsynlig prøvere igjen nå denne PP-en. Venter fremdeles på eggløsning, og kjenner at jeg blir litt stresset over å ha eggløsning så sjeldent og at å hoppe over en syklus og måtte vente 45+ dager på neste eggløsning føles litt mye å ofre for en venninne skal gifte seg. Og er jo bare en liten sannsynlighet for at jeg blir gravid uansett.

Fremdeles ingen positiv eggløsningstest, så det tidligste jeg kan få termin er 16. juli, hvis testen skulle bli positiv i morgen. Har gjort litt beregninger på når jeg fødte i forhold til eggløsningstermin sist (vet at jeg både kan føde før og etter neste gang altså, men det er det beste jeg kan styre etter), men jeg fødte seks dager før eggløsningstermin sist. Er jeg heldig og blir gravid nå, kan det derfor være at jeg får med meg bryllupet også.

Mannen min har veldig lyst til å prøve nå og de fleste andre jeg prater med sier at vi ikke kan ta hensyn til det ❤️

Men kjenner jeg er kjent på hva som egentlig skjer med kroppen nå og at jeg syns det er litt skummelt at kroppen er så ute å kjøre når jeg i tillegg har brukt letrozol. Det seneste jeg har registrert eggløsning uten letrozol er dag 37, så forhåpentligvis kommer det en eggløsning i løpet av uken ☺️

Først må jeg bare si at du virker som en utrolig god venninne og forlover :Heartred Samtidig må jeg også si meg enig i mannen din og de andre du har pratet med som sier at dere ikke kan ta hensyn til bryllupet når det gjelder prøvingen. Man vet aldri hva fremtiden bringer - livet er jo her og nå. Bare for å dra et lite eksempel for å illustrere at alt kan skje: En bekjent skulle gifte seg for noen år siden, dette var et stort, dyrt og meget godt planlagt bryllup. Like før bryllupet ble både brud, brudgom og barn liggende med omgangssyke, så bryllupet måtte utsettes..

Krysser fingrene for at eggløsning kommer i løpet av uken :love017
 
Først må jeg bare si at du virker som en utrolig god venninne og forlover :Heartred Samtidig må jeg også si meg enig i mannen din og de andre du har pratet med som sier at dere ikke kan ta hensyn til bryllupet når det gjelder prøvingen. Man vet aldri hva fremtiden bringer - livet er jo her og nå. Bare for å dra et lite eksempel for å illustrere at alt kan skje: En bekjent skulle gifte seg for noen år siden, dette var et stort, dyrt og meget godt planlagt bryllup. Like før bryllupet ble både brud, brudgom og barn liggende med omgangssyke, så bryllupet måtte utsettes..

Krysser fingrene for at eggløsning kommer i løpet av uken :love017
Takk for støttende ord, superappelsin. Håper så at dere skal bli gravide snart - følger dagboken din og du virker så snill og god ☺️

Har tenkt akkurat det samme selv. Bryllupet har allerede blitt utsatt to ganger på grunn av Corona og bruden visste jo når de valgte sommer 2022 at vi ville prøve på neste barn den tiden. Men så er hun også en som blir fryktelig lei seg når nære venner ikke kan komme på ting hun arrangerer. Men de har jo et barn selv, så plutselig ligger hele gjengen med omgangssyke som de har fått fra barnehagen eller at noe annet har skjedd ❤️ I tillegg aner jeg jo ikke om jeg føder en måned før termin eller på overtid, så er veldig vanskelig å ta hensyn til.

Og som mannen min sier «hva om vi prøver i et-to år og at det var akkurat DEN gangen det skulle gå» ❤️ Bedre å prøve og så er det jo uansett små sjanser for at det klaffer OG at vi ikke får til bryllupet, enn å nesten bebreide bruden for at vi ikke har blitt gravide enda for tenk om det var den måneden vi stod over at det egentlig ville gå ❤️

Bruden vet jo at vi bruke litt tid på forrige og at mine forutsetninger gjør det litt annerledes enn for dem som selv ble gravide på første forsøk.
 
Takk for støttende ord, superappelsin. Håper så at dere skal bli gravide snart - følger dagboken din og du virker så snill og god ☺️

Har tenkt akkurat det samme selv. Bryllupet har allerede blitt utsatt to ganger på grunn av Corona og bruden visste jo når de valgte sommer 2022 at vi ville prøve på neste barn den tiden. Men så er hun også en som blir fryktelig lei seg når nære venner ikke kan komme på ting hun arrangerer. Men de har jo et barn selv, så plutselig ligger hele gjengen med omgangssyke som de har fått fra barnehagen eller at noe annet har skjedd ❤️ I tillegg aner jeg jo ikke om jeg føder en måned før termin eller på overtid, så er veldig vanskelig å ta hensyn til.

Og som mannen min sier «hva om vi prøver i et-to år og at det var akkurat DEN gangen det skulle gå» ❤️ Bedre å prøve og så er det jo uansett små sjanser for at det klaffer OG at vi ikke får til bryllupet, enn å nesten bebreide bruden for at vi ikke har blitt gravide enda for tenk om det var den måneden vi stod over at det egentlig ville gå ❤️

Bruden vet jo at vi bruke litt tid på forrige og at mine forutsetninger gjør det litt annerledes enn for dem som selv ble gravide på første forsøk.

Ja ikke sant - man vet aldri hva fremtiden bringer, så det er vanskelig å skulle ta hensyn til dette som du skriver. Virker som du har en reflektert og god mann, så dere utgjør et godt team som tar denne beslutningen sammen :)

Jeg har også en venninne som kan minne litt om din venninne. Og selv om jeg er skikkelig glad i henne, så er det også litt strevsomt at man nærmest må sette eget liv til side for å tilfredsstille henne :rolleyes: Jeg har imidlertid en erfaring med noe som falt i god smak hos venninnen min den ene gangen jeg av ulike årsaker ikke kunne komme i bursdagen hennes. Det var at jeg i forkant allierte meg med en annen venninne som skulle i bursdagen, som fikk ansvar for å sette i stand en del ting jeg hadde forberedt. Eksempelvis hadde jeg spilt inn en video som ble satt på, hvor jeg ønsket henne en god bursdagsfeiring, samt laget en slags bildefremvisning av bilder vi hadde tatt sammen, samt av bare henne. Jeg hadde også laget en kahoot, samt at jeg sørget for at gaven jeg hadde kjøpt ble levert. Dette var noe venninnen min satt veldig stor pris på, og da ble hun ikke like nærtakende og snurt. Dette kan jo også overføres i ditt tilfelle, altså hvis det viser seg at du ikke får til å komme i bryllupet pga. graviditet/fødsel, så kan du jo legge inn et forarbeid i forkant av bryllupet? :)

Tusen takk for gode ord selv :Heartred
 
Ja ikke sant - man vet aldri hva fremtiden bringer, så det er vanskelig å skulle ta hensyn til dette som du skriver. Virker som du har en reflektert og god mann, så dere utgjør et godt team som tar denne beslutningen sammen :)

Jeg har også en venninne som kan minne litt om din venninne. Og selv om jeg er skikkelig glad i henne, så er det også litt strevsomt at man nærmest må sette eget liv til side for å tilfredsstille henne :rolleyes: Jeg har imidlertid en erfaring med noe som falt i god smak hos venninnen min den ene gangen jeg av ulike årsaker ikke kunne komme i bursdagen hennes. Det var at jeg i forkant allierte meg med en annen venninne som skulle i bursdagen, som fikk ansvar for å sette i stand en del ting jeg hadde forberedt. Eksempelvis hadde jeg spilt inn en video som ble satt på, hvor jeg ønsket henne en god bursdagsfeiring, samt laget en slags bildefremvisning av bilder vi hadde tatt sammen, samt av bare henne. Jeg hadde også laget en kahoot, samt at jeg sørget for at gaven jeg hadde kjøpt ble levert. Dette var noe venninnen min satt veldig stor pris på, og da ble hun ikke like nærtakende og snurt. Dette kan jo også overføres i ditt tilfelle, altså hvis det viser seg at du ikke får til å komme i bryllupet pga. graviditet/fødsel, så kan du jo legge inn et forarbeid i forkant av bryllupet? :)

Tusen takk for gode ord selv :Heartred
Høres veldig likt ut som min venninne ❤️ Ja, det er en veldig god idé. Tenkte på det for to år siden da hun skulle gifte seg og jeg ble gravid. At dersom jeg ikke får med meg bryllupet spiller jeg inn talen som en film for eksempel. Og fordelen nå er jo at de har bryllupet i Oslo og jeg bor i Oslo. Så da har man jo veldig uflaks om man ikke får med seg noe eventuelt ☺️
 
PP3 - CD33 - Eggløsning
Kjenner at det murrer godt i dag og hvilepulsen økte med tre hakk. Spennende å snart være over i DPO-land igjen. Aksjer lagt inn mandag og tirsdag, blir nok en runde til i dag også før vi sier oss fornøyde.

Begynner på Duphaston i morgen. Avtalte med legen at jeg kunne vente en dag lenger før jeg begynte på duphastonen. Har vanligvis tatt det fra eggløsningsdagen.

5274ACBD-3103-4629-BCE5-31DA16C9DC3B.jpeg


Edit: Fikk testene fra Amazon nå. Fremdeles positiv LH-test. Legger ved den jeg fikk.
 

Vedlegg

  • 65378067-54CD-46D8-83A2-A957EDB21F38.jpeg
    65378067-54CD-46D8-83A2-A957EDB21F38.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 28
Last edited:
PP3 - CD33 - Eggløsning
Kjenner at det murrer godt i dag og hvilepulsen økte med tre hakk. Spennende å snart være over i DPO-land igjen. Aksjer lagt inn mandag og tirsdag, blir nok en runde til i dag også før vi sier oss fornøyde.

Begynner på Duphaston i morgen. Avtalte med legen at jeg kunne vente en dag lenger før jeg begynte på duphastonen. Har vanligvis tatt det fra eggløsningsdagen.

Vis vedlegget 369122
Spennende! Sender over babystøv og krysser fingrene for at det blir baby av denne PP :D
 
PP3 - CD36 - 3DPO

Kjenner jeg er litt mer optimisk for denne syklusen enn den forrige. Kjenner fremdeles mye murringer og strekkinger nå 3 DPO. Hvis jeg reiser meg fort kan det strekke i livmor og kjente det litt i lysken i går også. Vet det er altfor tidlig for at egget har festet seg, men kanskje det kan bety at livmoren gjør seg klar? Lov å håpe i hvert fall. Hadde tilsvarende da jeg ble gravid, og forrige syklus hvor det ikke gikk følte jeg null nede i livmorområdet.

Tipper første test ryker 7 eller 8 DPO. De andre gangene jeg har vært gravid kjente jeg det kvelden før positiv test på puppene. De ble harde på siden ☺️
 
Spennende tider! Krysser fingrene for dere! Gleder meg til første test :D
 
PP3 - CD36 - 3DPO

Kjenner jeg er litt mer optimisk for denne syklusen enn den forrige. Kjenner fremdeles mye murringer og strekkinger nå 3 DPO. Hvis jeg reiser meg fort kan det strekke i livmor og kjente det litt i lysken i går også. Vet det er altfor tidlig for at egget har festet seg, men kanskje det kan bety at livmoren gjør seg klar? Lov å håpe i hvert fall. Hadde tilsvarende da jeg ble gravid, og forrige syklus hvor det ikke gikk følte jeg null nede i livmorområdet.

Tipper første test ryker 7 eller 8 DPO. De andre gangene jeg har vært gravid kjente jeg det kvelden før positiv test på puppene. De ble harde på siden ☺️
Spennende tider med prøving igjen:D Håper det klaffer snart. Masse lykke til!❤️
 
Back
Topp