Blir det en nummer 3?

Spådom prøvingen
Må le litt av meg selv. Slang meg på alle her inne på forumet som har spådd seg angående prøving. Fikk svar i dag om at februar og mars var gode måneder for meg, enten for en positiv test, ultralyd eller fødsel. Med andre ord ganske helgardering vil jeg si, særlig siden jeg følges om med ultralyder hver måned. Fikk også predikert en lillebror, det hadde jo vært veldig stas med én av hver. Vi lo litt av hele spådommen, men mannen ble ganske gira da han hørte lillebror også.

Rett etter testen tok jeg min daglige eggløsningstest, og den var sterkere enn noen gang. Mannen spurte om jeg ville ha ubeskyttet sex hvis jeg får eggløsning nå, og lurer på om jeg kanskje tenker det er verdt å prøve?

Et eventuelt august og mars barn blir himla tett, men jeg er mer redd for å prøve i en evighet enn jeg er for å få to veldig tette barn. Så hva tenker dere? Prøve eller ikke? Hehe. Er jo ikke sikkert jeg får eggløsning heller selv om jeg har fått én litt sterkere test da ☺️
Så spennende da:)
Ja, hvorfor ikke? Hvis det føles riktig for dere. De får nok mye glede av hverandre hvis dere skulle oppleve å få to tette ❤️
 
Så morsomt å lese at du også har blitt spådd :joyful: Vi lo også en del av spådommen i likhet med dere, men samtidig gir det jo litt håp :angelic: Jeg prøver på mitt første barn, men hadde jeg visst det jeg vet i dag, så hadde jeg nok begynt prøvingen for lenge siden. Jeg har hele tiden vært opptatt av å planlegge alt i livet, og jeg var derfor også opptatt av riktig timing for en graviditet. Nå som jeg har innsett at veien mot en baby kan bli veldig lang, så angrer jeg veldig på at jeg ventet så lenge - og skulle ønske noen kunne bedt meg om å bare kjøre på tidligere. Nå kan det jo være at dere er heldig og treffer på første forsøk, men jeg tenker uansett at jeg sier det jeg skulle ønske noen sa til meg: kjør på :Heartred Gleder meg til å følge deg uavhengig av hva dere kommer frem til :)
Ja, absolutt. Litt gøy, litt håp og veldig gøy å se tilbake på når det klaffer om noe faktisk stemte. Jeg tenkte akkurat det samme da vi prøve på første. Måtte le av oss selv som brukte kondom omtrent til dagen vi giftet oss og jeg følte meg nesten gravid etter ubeskyttet sex på bryllupsnatten selv om det viste seg å være en uke før eggløsning. Haha, lite visste jeg om hvor vanskelig det egentlig kan være å bli gravid. Følte nesten ubeskyttet én gang var nok til å bli gravid fordi alle snakker om hvordan man må unngå ubeskyttet sex.

Så vi begynner nok å prøve på den første eggløsningen jeg får. Eggløsningstesten var svakere igjen i dag, så må nok smøre meg med litt tålmodighet fremover. Virker ikke som kroppen kommer i vater etter fødsel med det første. Masse lykke til med prøvingen. Følger med i dagboken din ❤️
 
Så spennende da:)
Ja, hvorfor ikke? Hvis det føles riktig for dere. De får nok mye glede av hverandre hvis dere skulle oppleve å få to tette ❤️
Vi kjører nok på når eggløsning kommer, men ser ut til at det kanskje var falsk alarm om at noe var på gang. Testen var svakere igjen i dag. Vil heller ha problem med at de kanskje ble litt for tette, enn å prøve leeeenge på nestemann å synes det er kjipt.
 
Så morsomt at dere tenker å prøve på en til. Har lest de siste sidene av dagboken din :D blir dere å hoppe i høyet denne måneden hvis du får EL? Morsomt med den spådommen, har dere kontaktet en klarsynt? :D Er så spent selv på når det skal klaffe for oss :rolleyes: ser vi har vært i samme termingruppe!
 
Vi kjører nok på når eggløsning kommer, men ser ut til at det kanskje var falsk alarm om at noe var på gang. Testen var svakere igjen i dag. Vil heller ha problem med at de kanskje ble litt for tette, enn å prøve leeeenge på nestemann å synes det er kjipt.
Leste litt fort i forrige innlegg, ser nå at du skrev dette :D
 
Så morsomt at dere tenker å prøve på en til. Har lest de siste sidene av dagboken din :D blir dere å hoppe i høyet denne måneden hvis du får EL? Morsomt med den spådommen, har dere kontaktet en klarsynt? :D Er så spent selv på når det skal klaffe for oss :rolleyes: ser vi har vært i samme termingruppe!
Er dere i gang igjen med prøving på neste også? Fått tilbake mensen etter fødsel? Vi kjører nok på når el kommer, men aner jo ikke om det er om en uke eller et halvt år ☺️

Jeg betalte 50 kr for å høre fra en klarsynt på Etsy. Mest for gøy og har en ironisk distanse til det, men gir jo litt håp og tenker at det «kaaan» jo være det ligger noe i det også. Fikk beskjed om at jeg blant annet kommer til å se mye giraffer og jalapeños rundt unnfangelse. Hahaha
 
Ja, absolutt. Litt gøy, litt håp og veldig gøy å se tilbake på når det klaffer om noe faktisk stemte. Jeg tenkte akkurat det samme da vi prøve på første. Måtte le av oss selv som brukte kondom omtrent til dagen vi giftet oss og jeg følte meg nesten gravid etter ubeskyttet sex på bryllupsnatten selv om det viste seg å være en uke før eggløsning. Haha, lite visste jeg om hvor vanskelig det egentlig kan være å bli gravid. Følte nesten ubeskyttet én gang var nok til å bli gravid fordi alle snakker om hvordan man må unngå ubeskyttet sex.

Så vi begynner nok å prøve på den første eggløsningen jeg får. Eggløsningstesten var svakere igjen i dag, så må nok smøre meg med litt tålmodighet fremover. Virker ikke som kroppen kommer i vater etter fødsel med det første. Masse lykke til med prøvingen. Følger med i dagboken din ❤️

Ja det er akkurat som du skriver - rart å tenke tilbake på hvor lite vi visste om hvor vanskelig det kan være å bli gravid. Vi hører jo mye om de parene (eller personene) det klaffer for med en gang, men veldig lite om de det ikke klaffer for. Tenker tilbake til den gangen jeg gikk på ungdomsskolen og hadde hatt sex for første gang (med kondom og p-piller), men følte meg sååå gravid dagen etterpå at jeg måtte kjøpe angrepille :hilarious:

Du får smøre deg med tålmodighet og fortsette testingen, så håper jeg det ikke tar alt for lang tid før streken øker i styrke :) Tusen takk, så hyggelig at du følger meg også :Heartred
 
Er dere i gang igjen med prøving på neste også? Fått tilbake mensen etter fødsel? Vi kjører nok på når el kommer, men aner jo ikke om det er om en uke eller et halvt år ☺️

Jeg betalte 50 kr for å høre fra en klarsynt på Etsy. Mest for gøy og har en ironisk distanse til det, men gir jo litt håp og tenker at det «kaaan» jo være det ligger noe i det også. Fikk beskjed om at jeg blant annet kommer til å se mye giraffer og jalapeños rundt unnfangelse. Hahaha

Vi har startet på nestemann ja :D går inn i PP4 nå! Fikk mensen tilbake i januar så da var mini 5 mnd, men vi venta til april før vi starta :rolleyes: krysser alt for at du får mensen tilbake snart sånn at dere får startet på neste :D

Så spennende, ble frista å ringe selv :hilarious: hahaha, kan jo ligge noe i det. Så hvis du ser giraffer og jalapeños så kan det tenkes at det klaffer :hilarious:
 
10 måneder

En litt forsinket 10 måneders oppdatering. Lille har nå blitt veldig aktivt. Klatrer opp trapper og står inntil sofa og bord hele tiden. Har også begynt å krabbe litt på alle fire, men går stort sett mest i åling når hun flytter ser fremover. På fredag går jeg ut i sommerferie/ulønnet permisjon, og tar syv uker fri. Gleder meg skikkelig til å nyte sommeren og få litt overskudd tilbake. Å søke tre jobber samtidig som jeg var tilbake i jobb, har vært veldig heftig.

Nå er det nøyaktig én måned siden jeg sluttet med nattamming. Foreløpig ingen mensen på vei, vet det siden jeg har testet etter eggløsning i nesten en måned nå. Har begynt å ha litt ubeskyttet sex også, som er litt spennende. Men kjenner at jeg også er litt redd for at prøvingen skal dra ut i tid og at jeg ikke får tilbake mensen før om lenge. Har gått ned fra fire til tre amminger på dagtid, og håper det kan hjelpe litt også. Vil egentlig ikke slutte å amme for å få tilbake mensen, men begynner å tenke at jeg etter ettårsdagen hennes kanskje skal prøve på maks én amming også. Eventuelt vurdere om jeg skal slutte snart. Målet har hele veien verdt ett år og jeg gleder meg litt til å kunne bruke vanlige BH-er igjen og ha kroppen min litt for meg selv, men syns jo det er veldig hyggelig å amme også. Og virker som snuppa mi liker det godt. Tror jeg bare må følge magefølelsen når hun nærmer seg ett år ❤️
 
11 måneder
Tiden flyr, føler jeg skrev om 10-måneder-oppdateringen i går. Nå skrev jeg den litt forsinket også, så er faktisk ikke så lenge siden. Siden sist har snuppa begynt å bevege seg Iangs møbler og begynte å forstå hvordan hun kan sette seg ned selv når hun står også. Så hun har blitt mye tryggere rundt møbler og vi kan følge litt mindre med, men vi følger fremdeles en del med for å minimere fall.

Innen neste oppdatering vil hun ha begynt i barnehagen. Det er helt vilt å tenke på. Plutselig har vi en barnehagejente. Må innrømme at jeg gledgruer meg litt. Tror hun har gått av å leke med andre barn og kommer til å lære masse, men jeg er også engstelig for alt som kan skje når man følger mindre med enn vi gjør. Hun spiser alt hun kommer over, så er redd for at hun skal spise veps eller sette småstein i halsen. Men det går vel helt sikkert fint.

Jeg har nettopp trappet videre ned på ammingen. Fra tre amminger på dagtid til to. Nå ammer jeg 06:00 når hun våkner, og rundt 19 når hun legges. Håper det gjør susen på at mensen snart kommer tilbake. Syns jeg har hatt litt eggløsningsslim i det siste, men eggløsningstestene er fremdeles ganske lyse. Legger ved bilde tatt av premom. Har tatt tester hver dag, men noen har vært så lyse at jeg ikke har giddet å legge det inn.

Har booket meg en time til gynekologen i august for å sjekke at alt er som det skal etter fødsel og høre om det er noe man kan gjøre for å få tilbake mensen hvis den ikke er tilbake og hvilke piller man kan ta under amming. Syns det så ut som letrozol og Duphaston ikke kunne tas under amming, men tenker det er greit å høre om det er riktig og/eller om man kan ta noe annet.

Kjenner tankene mine surrer veldig rundt prøving om dagen. Vi flytter neste år, skal være forlover i to bryllup, noe som taler for å utsette prøvingen. Men så kjenner jeg at jeg nesten føler meg som en prøver allerede og at å utsette strider meg imot. Plutselig tar det tid å bli gravid og da vil jeg heller starte prøvingen litt før. I tillegg er jeg ganske demotivert for jobben min, men føler det er unødvendig å bytte rett før vi skal begynne prøvingen.

Krysser fingrene for at mensen snart er tilbake, så man i hvert fall kan prøve litt ❤️
 

Vedlegg

  • 201BCBD8-6260-4C1B-A27B-DF51F1BE383A.png
    201BCBD8-6260-4C1B-A27B-DF51F1BE383A.png
    4,1 MB · Visninger: 75
Last edited:
Så spennende med barnehagestart! Det går nok veldig fint. :)

Jeg har også hørt at letrozol ikke skal brukes under amming. Har bestilt meg time hos gynekolog i slutten av august og har tenkt til å høre litt da. :)
 
Nå er det lenge siden jeg har lagt igjen en hilsen her, men ikke tro jeg ikke har fulgt med! :rolleyes:

Igjen føler jeg vi er i (ganske) lik situasjon :hilarious: vi har vurdert å starte prøving på nr 2 snart, men har bestemt oss til å utsette til jul pga bla. ny jobb og forestående forloveroppgave. Og vår starter i bhg til høsten, jeg er også veldig spent men som deg tror jeg det blir bra :joyful: Godt med litt ekstra stimuli.

Jeg fikk mensen igjen når lille var ca 8 mnd tror jeg, trappet ned på nattammingen ifbm jobbstart og da kom den bankende på døren to uker etter. Sikkert greit med en sjekk (er det ikke alltid det :p), men jeg tipper mensen kommer innen september er omme.

Så gøy å høre om lillejenta di som utvikler seg, utrolig koselig å lese :love7 Hun høres ut som en skjønn og aktiv liten krabat, som min egen :D

Gleder meg til å følge med videre og holde kontakten, skal bli litt mer aktiv her nå :angelic: klem! :Heartred
 
Nå er det lenge siden jeg har lagt igjen en hilsen her, men ikke tro jeg ikke har fulgt med! :rolleyes:

Igjen føler jeg vi er i (ganske) lik situasjon :hilarious: vi har vurdert å starte prøving på nr 2 snart, men har bestemt oss til å utsette til jul pga bla. ny jobb og forestående forloveroppgave. Og vår starter i bhg til høsten, jeg er også veldig spent men som deg tror jeg det blir bra :joyful: Godt med litt ekstra stimuli.

Jeg fikk mensen igjen når lille var ca 8 mnd tror jeg, trappet ned på nattammingen ifbm jobbstart og da kom den bankende på døren to uker etter. Sikkert greit med en sjekk (er det ikke alltid det :p), men jeg tipper mensen kommer innen september er omme.

Så gøy å høre om lillejenta di som utvikler seg, utrolig koselig å lese :love7 Hun høres ut som en skjønn og aktiv liten krabat, som min egen :D

Gleder meg til å følge med videre og holde kontakten, skal bli litt mer aktiv her nå :angelic: klem! :Heartred
Så hyggelig å høre fra deg igjen. Føler du ble en av mine nærmeste «venner» i forrige prøveperiode når vi fulgte hverandre veldig med både kjemisk og ny graviditet. Kanskje vi møtes i enten IKM- eller termingruppe i høst/vinter.

Har en liten magefølelse på at jeg må slutte helt med amming før den er tilbake, men da kan det være gynekologen kan hjelpe meg i gang med syklusen. Eventuelt syns jeg ny august/september-baby hadde vært veldig koselig. Syns det var en veldig fin tid å få baby på, og kjekt med tanke på barnehagestart. Har også tenkt at det kan være deilig å få en sommer neste år også som en familie på kun tre. Men siden vi brukte litt tid sist, så tenker jeg vi uansett bare prøver, og så blir det som det blir.

Gleder meg til å se mer oppdateringer fra din dagbok fremover også ☺️

Klem!
 
Eviglange PP1

Kaller det PP1, selv om jeg ikke aner hvor mange dager denne syklusen vil være. Med en dag vil jeg vel få eggløsning og da er det teknisk sett PP1?

Har de siste dagene følt at det har murret litt og at jeg har hatt litt eggløsningsslim, så føler kroppen jobber med å få tilbake mensen, men det kan sikkert ta lang tid uansett. På lørdag var vi i bryllup, og jeg tok en eggløsningstest etter vielsen for gøy. Den var sterkere enn på lenge, så hadde litt sex for moroskyld før minglingen startet. Kjenner jeg får mye mer lyst på sex når man tenker at det kan bli baby av det.

Nå er mannen og jeg på hyttetur med lille. Utnyttet blunden hennes nå til en ny runde med sengekos. Relativt sterk eggløsningstest i dag også og eggløsningsslim. Får oppdatere hvis den virkelig blir positiv, men legger ut sånn den ser ut i dag uansett.

Jeg er i hvert fall optimistisk om dagen. Kommer ikke mensen tilbake snart, så skal jeg uansett til gynekologen om to uker.

Håper alle får en fin og fertil august ❤️
 

Vedlegg

  • 0D06A6E8-0976-462A-9757-8D727AA5F566.jpeg
    0D06A6E8-0976-462A-9757-8D727AA5F566.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 78
Testetøs
I dag har det murret godt og jeg håper at eggløsning kanskje nærmer seg. Hadde vært så fint å få tilbake mensen uten å måtte slutte å amme. Testetøsen er tilbake og jeg tok FLERE tester i dag. Haha, jeg pleier å ha positiv test i nesten 48 timer, så trenger virkelig ikke fire tester om dagen for å finne toppen. Merker jeg allerede har blitt en ivrig prøver. Vi har seks uker vi kan prøve nå, før vi tar en eventuell prøvepause frem til midten av november.

Legger ved to av dagens tester som jeg kan ha til fremtidig informasjon ☺️ De er ikke positive enda, men det er det sterkeste jeg har fått på lenge.

Edit: oppdaterer med dagens test. Mørkere enn noensinne etter fødsel. Krysser fingrene. Aksjer er lagt i tilfelle.
 

Vedlegg

  • 99A2AF99-5579-4D1E-B316-281BC8299940.jpeg
    99A2AF99-5579-4D1E-B316-281BC8299940.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 76
  • E1BC6FDA-867C-4BA0-90ED-2BD3E2198B36.jpeg
    E1BC6FDA-867C-4BA0-90ED-2BD3E2198B36.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 78
  • CF82969B-BF32-4A95-9C46-2DDEA9C46F7B.jpeg
    CF82969B-BF32-4A95-9C46-2DDEA9C46F7B.jpeg
    865,9 KB · Visninger: 67
Last edited:
PP1 offisielt i gang

Herlighet, vi er plutselig i gang med første prøveperiode og den ble ikke så eviglang som jeg trodde. Fikk positiv eggløsningstest nå :angel8

Aksjer ble lagt i går, og skal legges hver dag de neste tre dagene. Kan jo være at det ikke blir eggløsning eller at syklusen uansett blir veldig rar siden det er første syklus etter fødsel, men hører jo om mange som blir gravid på første forsøk og aldri får mensen etter fødsel også.

Er uansett veldig glad for at mensen er tilbake, og at jeg fortsatte å amme snuppa ❤️ En bekymring mindre fremover.
 

Vedlegg

  • 69327AD7-F6BA-42FE-9516-1FBA9FEC00D8.jpeg
    69327AD7-F6BA-42FE-9516-1FBA9FEC00D8.jpeg
    720,1 KB · Visninger: 63
PP1 offisielt i gang
Herlighet, vi er plutselig i gang med første prøveperiode og den ble ikke så eviglang som jeg trodde. Fikk positiv eggløsningstest nå :angel8

Aksjer ble lagt i går, og skal legges hver dag de neste tre dagene. Kan jo være at det ikke blir eggløsning eller at syklusen uansett blir veldig rar siden det er første syklus etter fødsel, men hører jo om mange som blir gravid på første forsøk og aldri får mensen etter fødsel også.

Er uansett veldig glad for at mensen er tilbake, og at jeg fortsatte å amme snuppa ❤️ En bekymring mindre fremover.

Jeeeeij, happy humpings:wav
 
PP1 offisielt i gang
Herlighet, vi er plutselig i gang med første prøveperiode og den ble ikke så eviglang som jeg trodde. Fikk positiv eggløsningstest nå :angel8

Aksjer ble lagt i går, og skal legges hver dag de neste tre dagene. Kan jo være at det ikke blir eggløsning eller at syklusen uansett blir veldig rar siden det er første syklus etter fødsel, men hører jo om mange som blir gravid på første forsøk og aldri får mensen etter fødsel også.

Er uansett veldig glad for at mensen er tilbake, og at jeg fortsatte å amme snuppa ❤️ En bekymring mindre fremover.

Wohoo!! Så gøy :joyful: Kjente jeg ble skikkelig gira nå, like før vi hiver oss i gang med prøvingen selv :hilarious: Gleder meg masse til å følge med her fremover :D
 
Back
Topp