Blir det en nummer 3?

Så koselig å lese:)❤️
Denne tida går så utrolig fort! Vår blir et år neste måned og det er helt sprøtt!
Vi skal starte prøvingen i juni og jeg gleder meg skikkelig:D Kanskje vi plutselig havner i samme termingruppe;)
Jeg vet, det går nesten skummelt fort. Så gøy. Håper jo på en måte det klaffer raskt for dere og at vi sånn sett ikke møtes i en termingruppe, men hadde vært koselig å heie på hverandre hvis det ikke blir tilfellet. Masse lykke til med prøving på nestemann ❤️
 
Jeg vet, det går nesten skummelt fort. Så gøy. Håper jo på en måte det klaffer raskt for dere og at vi sånn sett ikke møtes i en termingruppe, men hadde vært koselig å heie på hverandre hvis det ikke blir tilfellet. Masse lykke til med prøving på nestemann ❤️
Nei, det er sant, får håpe det går raskt for oss begge med nummer to:) Tusen takk for det og masse lykke til du også når den tid kommer ❤️
 
Koselig å lese oppdatering:happy:
Blir spennende å følge med her fremover skjønner jeg. Tiden flyyyver jo nå som vi har de små! Min nærmer seg 10 mnd med stormskritt:bag: hvor ble tiden av??
Brukte dere lang tid å bli gravid med frøkna?:)
Jeg vet. Datteren vår er 8,5 måned allerede. Føles helt absurd at jeg kanskje skal bli gravid igjen «snart». Vi brukte et halvt år. Gikk på første forsøk når jeg fikk progesteron og letrozol. Hadde uregelmessige eggløsninger og defekt lutealfase. Spent på om hormonene mine er i samme ubalanse nå. Har jo ikke fått mensen enda heller, så blir spennende å se. Brukte dere lang tid?
 
Jeg vet. Datteren vår er 8,5 måned allerede. Føles helt absurd at jeg kanskje skal bli gravid igjen «snart». Vi brukte et halvt år. Gikk på første forsøk når jeg fikk progesteron og letrozol. Hadde uregelmessige eggløsninger og defekt lutealfase. Spent på om hormonene mine er i samme ubalanse nå. Har jo ikke fått mensen enda heller, så blir spennende å se. Brukte dere lang tid?
Jaa jeg er litt sjalu at du er så mentalt klar til prøving! Men to tette er veldig fint. Vokste selv opp med en bror tett i alder:love7
Vi brukte også et halvt år, dog uten hjelp. Skal du bruke progesteron og letrozol denne gangen og?
Mensen min kom nesten på dagen når gutten var ferdigammet. Han ville ikke ha pupp etter 7 mnd:bag:
 
Jaa jeg er litt sjalu at du er så mentalt klar til prøving! Men to tette er veldig fint. Vokste selv opp med en bror tett i alder:love7
Vi brukte også et halvt år, dog uten hjelp. Skal du bruke progesteron og letrozol denne gangen og?
Mensen min kom nesten på dagen når gutten var ferdigammet. Han ville ikke ha pupp etter 7 mnd:bag:
Er du ikke klar enda? Det går nok opp og ned hvor klar jeg er, men syns alt har vært så fantastisk at jeg gleder meg til å få oppleve det på nytt. Men ammer fremdeles flere ganger om natten og legging er et herk hver kveld, så kjenner jo på noen ganger at det er greit å vente litt også ❤️

Ammer fremdeles mye her både dag og natt. Frøkna har faktisk aldri hatt en periode der hun har vært vanskelig å amme slik som nesten alle andre barn jeg har fulgt.
 
Er du ikke klar enda? Det går nok opp og ned hvor klar jeg er, men syns alt har vært så fantastisk at jeg gleder meg til å få oppleve det på nytt. Men ammer fremdeles flere ganger om natten og legging er et herk hver kveld, så kjenner jo på noen ganger at det er greit å vente litt også ❤️

Ammer fremdeles mye her både dag og natt. Frøkna har faktisk aldri hatt en periode der hun har vært vanskelig å amme slik som nesten alle andre barn jeg har fulgt.
Jeg er ikke litt klar! Tenker om et år kanskje. Burde jo ikke bli for lenge selvfølgelig:)
Håper leggingen blir bedre da! Vi hadde 2 mnd hvor jeg ammet 10-15 ganger hver natt. Sykt å tenke tilbake på men man kommer jo igjennom det:)
Godt å høre at dere har god flyt i ammingen:) skulle ønske vi ammet enda. Det var så koselig:Heartred
Har frøkna fått mange tenner?:)
 
Jeg er ikke litt klar! Tenker om et år kanskje. Burde jo ikke bli for lenge selvfølgelig:)
Håper leggingen blir bedre da! Vi hadde 2 mnd hvor jeg ammet 10-15 ganger hver natt. Sykt å tenke tilbake på men man kommer jo igjennom det:)
Godt å høre at dere har god flyt i ammingen:) skulle ønske vi ammet enda. Det var så koselig:Heartred
Har frøkna fått mange tenner?:)
Håper leggingen går seg til snart selv. I skrivende stund på trilletur for å prøve å få henne til å sove siden sengen ikke fungerte. Hun får sine to første tenner nå. Foreløpig har jeg ikke blir bitt i puppen heldigvis. Haha. Hva med dere?
 
9 måneder

Snuppa har nå blitt ni måneder, og i dag skal vi døpe henne. Det er vårt fjerde forsøk på dåp, så kjekt at vi endelig får lov til å gjennomføre. Fremdeles øves det på både krabbing og sitting, og hun har blitt veldig glad i å reise seg opp på oss når vi tar ut hendene. Er litt redd for at hun er litt for gira på å komme seg opp, i stedet for å krabbe rundt. Venner som har barn som vil øve på å gå leeeenge virker veldig slitne av det, men vi tar de utfordringene vi får på strak arm.

Den siste har vært utrolig hektisk. Jeg har søkt på tre jobber og vært blant de siste tre kandidatene alle ganger. Den siste jobben skulle jeg egentlig få svar på før helgen, men antar egentlig at jeg ikke får den siden jeg ikke har hørt noe enda. Kaaaan være at de har sklidd litt på tid siden andregangsintervjuene var på onsdag, men har egentlig slått meg til rom med at jeg ikke fikk den. I så fall blir det prøving på neste baby for oss allerede om to måneder. Det er vilt å tenke på.

Jeg har fulgt med på pulsen siden februar, og det virker som jeg kanskje har hatt eggløsning nå på grunn av økningen i puls. Syns også forrige uke at jeg hadde utflod som minnet litt om eggløsningsslim, men det var ikke likt nok til at jeg gadd å ta LH-test. Men det var såpass at jeg lagde et notat om det i appen forrige lørdag. Håper at jeg snart får mensen igjen. Både fordi vi vil begynne prøvingen igjen snart, men også fordi jeg vil bli kjent med min nye syklus etter graviditeten. Spent på om lutealfasen fremdeles er defekt.

Legger ved et bilde av hvilepulsen min de siste tre månedene. Interessant stigning, eller hva?

480EC982-3C88-4178-9D29-DED86CB54ECF.png
 
Offisielt prøver igjen?

Fikk avslag på den siste jobben jeg har søkt i dag. Veldig kjipt å være den siste kandidaten som ikke får tilbud hver gang, men får tenke at det var meningen hele veien at vi skal starte på et søskenforsøk.

Lurer på om pulsøkningen min kun kommer over at jeg har vært syk, men håper det kommer av eggløsning og at mensen er rett rundt hjørne. Vi tenkte å droppe kondom fra og med nå, så kan vel nesten regnes som prøver selv om vi ikke prøver aktivt og jeg ikke har fått mensen? Hvis mensen er tilbake i august, kjører vi på med letrozol og progesteron.

Prøvingen kom plutselig litt brått på. Haha, men gleder meg veldig.
 
Så gøy å være prøvere igjen:D Er alltid så spennende!
Vi er så og si prøvere nå også, bare venter på mensen som kommer om noen dager, så er vi i gang igjen. Masse lykke til med søskenforsøket!❤️
 
Så gøy å være prøvere igjen:D Er alltid så spennende!
Vi er så og si prøvere nå også, bare venter på mensen som kommer om noen dager, så er vi i gang igjen. Masse lykke til med søskenforsøket!❤️
Så gøy. Masse lykke til ☺️❤️ Gleder meg til å følge med. Når fikk du mensen tilbake etter fødsel og ammer du fremdeles?
 
Så gøy. Masse lykke til ☺️❤️ Gleder meg til å følge med. Når fikk du mensen tilbake etter fødsel og ammer du fremdeles?
Tusen takk, gleder meg til å følge med på din vei også:)❤️ Håper vi er heldige begge to☺️
Jeg fikk mensen tilbake etter kun 3,5 mnd. Da amma jeg kun på natta/kvelden for hu ville ikke ha av meg da hu var våken. Nå er det vel en uke siden jeg ammet henne sist på natta.
 
Crazy prøver

Kjenner at jeg har begynt å bli en crazy prøver allerede, selv om vi ikke formelt har startet prøvingen. Haha. Jeg har fremdeles ikke fått tilbake mensen etter fødsel og vi tenker egentlig at mai-barn er det tidligste vi prøver på, men vi har ubeskyttet sex likevel (ikke at det blir så ofte med en ni måneder gammel baby uansett).

Har sluttet med nattamming og ammer nå fire ganger om dagen. Spent på om jeg kan få mensen tilbake med så mye amming, eller om jeg må trappe ned enda mer på sikt. Har begynt å ta en del eggløsningstester bare fordi jeg syns det er veldig gøy og håper at jeg snart får min første eggløsning etter fødsel. Jeg har fire venninner som alle fikk tilbake mensen 9-10 måneder etter fødsel, så føler at den kan komme når som helst, men frykter at den kan komme mye senere enn jeg ønsker også.

Legger ved testene jeg har tatt den siste tiden. De er alle veldig svake, men i hvert fall litt sterkere enn hva fe var rett etter fødsel der jeg tok en test som var like negativ som en negativ g-test.

Kjenner tankene spinner rundt prøvingen hele tiden. Hvor lang tid tar det denne gangen? Kommer jeg til å vente på mensen i høst når vi egentlig vil prøve aktivt? Blir det flere spontanaborter? Hvilken livmor blir det denne gangen? Hvilket kjønn blir det? Haha. Må slutte å tenke så mye og prøve å bare nyte livet med hun lille snuppa jeg allerede har ❤️
 

Vedlegg

  • 92AD9742-547C-499F-8DFD-4C575B9CBD5C.jpeg
    92AD9742-547C-499F-8DFD-4C575B9CBD5C.jpeg
    1 MB · Visninger: 66
Crazy prøver

Kjenner at jeg har begynt å bli en crazy prøver allerede, selv om vi ikke formelt har startet prøvingen. Haha. Jeg har fremdeles ikke fått tilbake mensen etter fødsel og vi tenker egentlig at mai-barn er det tidligste vi prøver på, men vi har ubeskyttet sex likevel (ikke at det blir så ofte med en ni måneder gammel baby uansett).

Har sluttet med nattamming og ammer nå fire ganger om dagen. Spent på om jeg kan få mensen tilbake med så mye amming, eller om jeg må trappe ned enda mer på sikt. Har begynt å ta en del eggløsningstester bare fordi jeg syns det er veldig gøy og håper at jeg snart får min første eggløsning etter fødsel. Jeg har fire venninner som alle fikk tilbake mensen 9-10 måneder etter fødsel, så føler at den kan komme når som helst, men frykter at den kan komme mye senere enn jeg ønsker også.

Legger ved testene jeg har tatt den siste tiden. De er alle veldig svake, men i hvert fall litt sterkere enn hva fe var rett etter fødsel der jeg tok en test som var like negativ som en negativ g-test.

Kjenner tankene spinner rundt prøvingen hele tiden. Hvor lang tid tar det denne gangen? Kommer jeg til å vente på mensen i høst når vi egentlig vil prøve aktivt? Blir det flere spontanaborter? Hvilken livmor blir det denne gangen? Hvilket kjønn blir det? Haha. Må slutte å tenke så mye og prøve å bare nyte livet med hun lille snuppa jeg allerede har ❤️

Heldig som ikke har fått mensen enda! Fikk det for første gang nå i mai, når mini var 5,5 mnd gammel, ennå jeg amma hver 2 t da:wacky: så kan få det uansett altså....
Håper det blir noe rute på syklusen snart, spennende å følge med fremmover :D
 
Heldig som ikke har fått mensen enda! Fikk det for første gang nå i mai, når mini var 5,5 mnd gammel, ennå jeg amma hver 2 t da:wacky: så kan få det uansett altså....
Håper det blir noe rute på syklusen snart, spennende å følge med fremmover :D
Er definitivt fordeler og ulemper med å få tilbake mensen. Er jo på en måte ikke noe jeg liker å ha. Haha. Ja, virker som det er litt bingo når man får den tilbake ☺️
 
Så spennende tid :)
Jeg har lest at selv om man ikke har mensen så kan man få eggløsning og bli gravid, så er bare å teste :)
 
Spådom prøvingen

Må le litt av meg selv. Slang meg på alle her inne på forumet som har spådd seg angående prøving. Fikk svar i dag om at februar og mars var gode måneder for meg, enten for en positiv test, ultralyd eller fødsel. Med andre ord ganske helgardering vil jeg si, særlig siden jeg følges om med ultralyder hver måned. Fikk også predikert en lillebror, det hadde jo vært veldig stas med én av hver. Vi lo litt av hele spådommen, men mannen ble ganske gira da han hørte lillebror også.

Rett etter testen tok jeg min daglige eggløsningstest, og den var sterkere enn noen gang. Mannen spurte om jeg ville ha ubeskyttet sex hvis jeg får eggløsning nå, og lurer på om jeg kanskje tenker det er verdt å prøve?

Et eventuelt august og mars barn blir himla tett, men jeg er mer redd for å prøve i en evighet enn jeg er for å få to veldig tette barn. Så hva tenker dere? Prøve eller ikke? Hehe. Er jo ikke sikkert jeg får eggløsning heller selv om jeg har fått én litt sterkere test da ☺️
 

Vedlegg

  • F7CCB7EA-4994-4F7A-BE28-9A0CEEA186B4.jpeg
    F7CCB7EA-4994-4F7A-BE28-9A0CEEA186B4.jpeg
    589,6 KB · Visninger: 66
Spådom prøvingen
Må le litt av meg selv. Slang meg på alle her inne på forumet som har spådd seg angående prøving. Fikk svar i dag om at februar og mars var gode måneder for meg, enten for en positiv test, ultralyd eller fødsel. Med andre ord ganske helgardering vil jeg si, særlig siden jeg følges om med ultralyder hver måned. Fikk også predikert en lillebror, det hadde jo vært veldig stas med én av hver. Vi lo litt av hele spådommen, men mannen ble ganske gira da han hørte lillebror også.

Rett etter testen tok jeg min daglige eggløsningstest, og den var sterkere enn noen gang. Mannen spurte om jeg ville ha ubeskyttet sex hvis jeg får eggløsning nå, og lurer på om jeg kanskje tenker det er verdt å prøve?

Et eventuelt august og mars barn blir himla tett, men jeg er mer redd for å prøve i en evighet enn jeg er for å få to veldig tette barn. Så hva tenker dere? Prøve eller ikke? Hehe. Er jo ikke sikkert jeg får eggløsning heller selv om jeg har fått én litt sterkere test da ☺️

Så morsomt å lese at du også har blitt spådd :joyful: Vi lo også en del av spådommen i likhet med dere, men samtidig gir det jo litt håp :angelic: Jeg prøver på mitt første barn, men hadde jeg visst det jeg vet i dag, så hadde jeg nok begynt prøvingen for lenge siden. Jeg har hele tiden vært opptatt av å planlegge alt i livet, og jeg var derfor også opptatt av riktig timing for en graviditet. Nå som jeg har innsett at veien mot en baby kan bli veldig lang, så angrer jeg veldig på at jeg ventet så lenge - og skulle ønske noen kunne bedt meg om å bare kjøre på tidligere. Nå kan det jo være at dere er heldig og treffer på første forsøk, men jeg tenker uansett at jeg sier det jeg skulle ønske noen sa til meg: kjør på :Heartred Gleder meg til å følge deg uavhengig av hva dere kommer frem til :)
 
Back
Topp