Dobbelsidig ørebetennelse - ingen medisin?

sørlandsbaby

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Var nettopp på legevakta med snuppa ettersom feberen bare steg. Var oppe i 39,5 da vi hadde time!
Viser seg at snuppa har ørebetennelse på begge ørene[:(]
Jeg vet hvor grusomt vondt det er, syns så synd på ho[:(]

Over til spørsmålet; legen sa vi ikke trengte medisin?![:-]
Er det vanlig praksis når det er betennelse eller?[&:] Må si jeg ble litt skeptisk[X(]

Takk for svar!

Huff da, har ingen erfaring med det, vil bare ønske dere masse godbedring[:)]

har dessvere også hørt endel leger ikke gir ut pencelin ved det,, hvorfor vet jeg ikke.. jeg ville bare drat dit i morgen tidlig igjen kankje du da kommer til en annen lege.. dette varierer veldig fra lege til lege..

ORIGINAL: plutt

har dessvere også hørt endel leger ikke gir ut pencelin ved det,, hvorfor vet jeg ikke.. jeg ville bare drat dit i morgen tidlig igjen kankje du da kommer til en annen lege.. dette varierer veldig fra lege til lege..

Okei[:)] Får bare se det an utover dagen i morra! Føler meg så masete om vi tropper opp gang på gang[8D]

lurer egentlig på om det vil det skal gå sing gang sån at det går hull eller noe,, vis man går på penselin går det bare i retur og har lett for å komme tilbake men dette er bare noe jeg tror vet ikke altså.. masse god bedring

ORIGINAL: Nåssåbjønn

Nei det er slettes ikke alltid man får det ved ørebetennelse vet jeg. Sånne ting går ofte over av seg selv, men smertestillende/febernedsettende er kjekt å ha[;)]

Vi fikk flytende ibux, og var innom butikken å kjøpte mer paracet [:)] Så nå tror jeg vi er rigga for natta[;)]

ORIGINAL: Vildet

Huff da, har ingen erfaring med det, vil bare ønske dere masse godbedring[:)]

ORIGINAL: Nåssåbjønn

Dessuten er det veldig lurt å holde seg unna den pencelinen så godt man kan, helt utrolig hvor mange leger som slenger rundt seg med resepter på det[8|]

Det er sikkert noe med det[:)]

Tusen takk for svar alle dere[:D]

varme flaske inn til øre kan fremkyne prosesen mente mamma,, det gjore hun på oss ihvertfall,, men gjøre egentlig bare mer vondt kan jeg huske,,,, [&o] så kankje ikke så smart på en liten en stakkar.. jeg har selv brukt lunken matolje hvor et hvitløkfedd har ligget oppi en stund, men dette e kjerring råd så er kanksje ikke så bra på små det heller...[&o]

varme flaske inn til øre kan fremkyne prosesen mente mamma,, det gjore hun på oss ihvertfall,, men gjøre egentlig bare mer vondt kan jeg huske,,,, [&o] så kankje ikke så smart på en liten en stakkar.. jeg har selv brukt lunken matolje hvor et hvitløkfedd har ligget oppi en stund, men dette e kjerring råd så er kanksje ikke så bra på små det heller...[&o]

Takk for gode tips[:)]
Tror ikke jeg tør å prøve de på ho, når jeg ikke vet åssen det går på en selv[8D]

Off, ikke godt med ørebetennelse....
Her har vi hatt mange ørebetennelser, har fått medisin en gang, men det har gått like fort over uten.
Her skal vi til spesialist nå.
Pass på at viss dere blir plaget med ørebetennelse at dere sjekker det ofte, å får henvisning!

Go bedring!!

Her har minien fått ørebetennelse 2 ganger på 1 1/2 måned. Første gang gikk han med ørebetennelse i 1 måned, fikk medisin med en gang, legen sa han så helt jævlig ut i ørene. Etter 1 1/2 uke uten medisin fikk han ny ørebetennelse, han hadde den i 1 uke før jeg dro til legen med han, da fikk han ny antibiotikakur fordi han har så vondt.

Henvises mest sannsynlig til spesialist om han får ny ørebetennelse.

huff, det hørtes ikke godt ut. god bedring til lille [:)] får håpe det går fort over.

Mathias har ørebetennelse og, var hos legen på fredag, da fikk vi penicillin, han sa det var vanlig på de under 1 år at de fikk det...

ORIGINAL: Sooola*

Var nettopp på legevakta med snuppa ettersom feberen bare steg. Var oppe i 39,5 da vi hadde time!
Viser seg at snuppa har ørebetennelse på begge ørene[:(]
Jeg vet hvor grusomt vondt det er, syns så synd på ho[:(]

Over til spørsmålet; legen sa vi ikke trengte medisin?![:-]
Er det vanlig praksis når det er betennelse eller?[&:] Må si jeg ble litt skeptisk[X(]

Takk for svar!

har fått penicillin begge gangen han har hatt siden han har hatt crp på over 50.

lurer egentlig på om det vil det skal gå sing gang sån at det går hull eller noe,, vis man går på penselin går det bare i retur og har lett for å komme tilbake men dette er bare noe jeg tror vet ikke altså.. masse god bedring

tror ikke det er bedre at det går hull, da får man arr og kan miste en del av hørsel hvis det blir for mye! da er det bedre å få stikke hull i det, blir finere arr. har erfaring selv, mye ørevet. når jeg var baby og hører litt dårlig :-/

ORIGINAL: bebe82

tror ikke det er bedre at det går hull, da får man arr og kan miste en del av hørsel hvis det blir for mye! da er det bedre å få stikke hull i det, blir finere arr. har erfaring selv, mye ørevet. når jeg var baby og hører litt dårlig :-/

ORIGINAL: bebe82

ikke noe imot det du skrev og tror, det kan godt være at det du tror stemmer også, prøvde bare å dele mine erfaringer.

De gir ikke pencilin til ørebetennelse før det har gått 3 dager, pga de fleste ørebetennelser er virusinfeksjoner. Da hjelper ikke medisinen uansett, og de fleste blir bra av seg selv. Men er kommer det jo også forskjellsbehandling inn i bildet, for dette varierer fra lege til lege. Jenta mi har vært veldig plaget av ørebetennelser og har alltid fått medisin av sin lege. Har ikke feberen og vondtene gitt seg i løpet av to-tre dager drar du tilbake til legen, eller så kan du kontakte din egen lege i morgen. [:)] God bedring til jenta di!

ORIGINAL: Aline**

her har minsten dobbelsidig ørebetennelse nå. Fikk antibiotika for 1,5 uke siden. Dagen etter endt kur blusset ørebetennelsen opp igjen, og han fikk ny antibiotika kur. (skyhøy crp begge gangene... [&o])

Så nå går han på ery-max, og har fått utslett over hele kroppen, blemmer i munnen og griner - om mulig - enda mer. han har ikke sovet mer enn 2 timer sammenhengende på 14 dager, og jeg er sliten...

sitter og venter på at legevakten skal ringe meg opp igjen, siden han tydeligvis har en allergisk reaksjon på ery-max... BAH!!!!

Ery-Max er noe fæligheter alså... Jeg blir også helt slått ut av de der[:(]

Ønsker dere alle med syke unger veldig god bedring!

Back
Topp