Dobbelnavn med Ole?

Mariamamma

Glad i forumet
Om vi får en gutt, får han dobbelnavn, det ene blir Ole. Sånn er det bare...
Egentlig er hverken jeg eller mannen spes. glad i lange og tunge navn, og var det ikke for 'spesielle omstendigheter' ville vi neppe brukt dobbelnavn. Men bare Ole og så etternavn blir liksom så veldig....'nakent'...
Hva synes dere om Ole Erik?

Andre gode forslag?

Ole Erik? synes kansje det er LITT vanskelig når navn nr.2 begynner på samme bokstav som navn nr.1 slutter på, men for all del, et fint navn [:)] Det viktige er at DERE liker navnet, og at det betyr noe for DERE[:D]

Ole Alexander? (Fillibombombom) - har bare gode assosiasjoner til det navnet [:D]
Ole Christian (eller med K)
Ole Johannes
Ole Petter
Ole Tobias
Ole Johan
Ole Nathanael

Olé Olé! Lykke til med det vanskelige valget :D

Glemte et forslag:

Ole Jørgen - det synes jeg er ganske fint[:)]

Ole Marius

Jeg syns Ole Morten er litt fint jeg, og Ole Henrik det ligner jo litt på Ole Erik også... [:)]

Ole Andreas [:)]

Ole Marcus

Ole Aleksander er jo kjempesøtt da (helt enig med fiorelina at det gir bare gode assosiasjoner)
Ellers kan man kombinere med nesten hva man vil.. men jeg er enig i at det er litt tungt når navn to begynner på samme bokstav som navn en slutter på.

Synes Ole Martin er fint også jeg. Kjenner en av verdens snilleste gutter (menn) som heter Ole Jørgen, så det er også et veldig fint navn synes jeg[:)]

Takk for forslag!
Poden kommer nok bare til å bli kalt for navn nr. 2 - altså ikke Ole, men det andre. Vil likevel gjerne at navnene skal kunne brukes sammen, i tilfelle han selv vil bruke begge senere.
Lange navn som Ole Alexander eller Ole Johannes blir det ikke - vi vil ha det kort og enkelt.
Ole alene er fint ja, men vi vil som sagt ikke kalle ham Ole i det daglige, så da faller jo det litt bort... :)

Hva med Ole Jakob?

ORIGINAL: 9nni

Om vi får en gutt, får han dobbelnavn, det ene blir Ole. Sånn er det bare...
Egentlig er hverken jeg eller mannen spes. glad i lange og tunge navn, og var det ikke for 'spesielle omstendigheter' ville vi neppe brukt dobbelnavn. Men bare Ole og så etternavn blir liksom så veldig....'nakent'...
Hva synes dere om Ole Erik?

Andre gode forslag?

Jeg er så nysgjerrig jeg så jeg må bare spørre.
Hva er de spesielle omstendighetene som gjør at barenet må få ett dobbeltnavn?
Ole er ett fint navn..
Ole Henrik går an

[:D]Ole Marcus?
- Ole Morten?
- Ole Marius?
- Ole Petter?
- Ole Martin?
- Ole Andrè?
Ole passer sammen med veldig mange navn.Lykke til med valget.[:D]

Kjempe fint med ole erik! Vi har også tenkt litt på Ole... men er enig med dere, det blir litt kort med tre bokstaver ogsp etternavn! Vi har tenkt på Ole Marius eller Ole kristian!
Ole er veldig søtt da!![:D]

Ole Jørgen er fint.. og Jørgen er fint alene. Samme med Ole Marcus og Ole André. Marcus er kjempefint synes jeg, og André er koselig

Jeg hadde en kjærste en gang som het Ole Sindre, det er et ganske fint navn:)

ORIGINAL: jente21

Kjempe fint med ole erik! Vi har også tenkt litt på Ole... men er enig med dere, det blir litt kort med tre bokstaver ogsp etternavn! Vi har tenkt på Ole Marius eller Ole kristian!
Ole er veldig søtt da!![:D]

Ole Kristian syns jeg også er veldig fint! :)
Men snakka med mannen om det i går, og han mente vi bare skulle 'klubbe' Ole Erik - han likte det bare bedre og bedre sa han. Så da gjør vi vel gjerne det da - blir litt oppkalling også da, og det er jo koselig! :)
Og ja, Ole er et søtt navn - fin 'klang' i seg, på en måte...

Gutten vår heter Ole Martin. her var det navne Martin som skulle brukes så sa svigermor at pappen skulle ha hatt Ole martin men siden han ble tvilling ble det bare Martin for hun hadde ikke dobbelt navn til jenta.
Her i Rogaland er ikke Ole Martin så mye brukt mer på østlande [;)]

Back
Topp