Blir det en nummer 3?

Huff, så kjedelig å gå sånn og vente på el og mensen. Sikkert lurt å ta en sjekk, bare for å ha gjort det.

Jeg forstår så godt at du synes det er tungt innimellom i prøveperioden. Det er jo det, og man går med den gnagende følelsen av at det kan være noe «feil». Det blir man jo redd av. Nettopp derfor tenker jeg dere gjør rett i å ta en sjekk, om ikke annet, så for å berolige dere selv. Det kan jo også hende det er mulig å få noe hjelp med syklusen.

Ser du spør litt over om å se positiv eggløsningstest fra babyplan. Jeg kan legge ved den jeg tolket som helt positiv. Jeg ble gravid, så det stemmer vel i hvert fall sånn ca ;)

Takk for forståelsen. Særlig fint å vite at de som det klaffer raskt for også forstår. Noen ganger lurer jeg på om jeg er smågal siden jeg allerede stresser litt i hodet mitt, selv om jeg i utgangspunktet ikke har dårlig tid.

En av mine beste venner ble gravid samtidig som deg, og tror nok en liten del av meg ønsker at vi skal være gravide sammen. Men på den annen side skal jeg være forlover for en god venninne som gifter seg neste sommer, så egentlig burde jeg vel sikte meg inn på termin i august/september (ikke at man kan bestemme når det klaffer, men hvis verden var perfekt).

Gratulerer med første ultralyd. Må ha vært helt fantastisk - gleder meg til det blir min tur og unner alle andre den opplevelsen også uansett om det klaffer på første forsøk eller senere. Håper du får et fint svangerskap ❤️
 
CD31

Andre dagen med ømme pupper, og fremdeles ingen mensen. Veldig rart at jeg det ene året fra jeg sluttet på p-pillen til vi begynte å prøve aldri hadde ømme pupper før mensen, og nå har jeg plutselig hatt det to sykluser på rad. Også rart at jeg hadde litt blod i utfloden i 2-3 dager, og at det stoppet opp igjen. En liten del av meg håper litt at det kan være en festeblødning og at jeg får positiv test snart, men den realistiske delen av meg tror tante rød er rett rundt hjørnet. Nå gleder jeg meg nesten til hun kommer, for da starter utredningen
 
Last edited:
CD34

Dagen for IKM er her. Har vært litt usikker på hva jeg burde anta at er IKM siden syklusen min har vært ustabil, men de to siste månedene fikk jeg mensen den 25. og 26. i måneden. Foreløpig har tanta ikke kommet på besøk. Tok en graviditetstest på lørdag som var negativ, men tenkte å vente litt med å ta neste test. Mulig jeg tar en test i morgen tidlig hvis ikke jeg har fått besøk før den tid. Den syklusen er jo litt rar siden jeg er veldig usikker på om jeg har hatt eggløsning eller ikke. Vet ikke hvordan det vil påvirke når tanta eventuelt kommer på besøk. Fordelen nå er i hvert fall at det er litt gøy at den ikke kommer, for det gir meg et lite håp om at jeg kan være gravid. Og når den kommer skal jeg ta blodprøver og begynne utredningen, og det gleder jeg meg også litt til.

En mulighet kan jo også være at den lille rart blødningen (se over) som jeg hadde to dager i starten av forrige uke var tanta, og at jeg er i starten av en ny syklus. Veldig vanskelig å vite..
 
CD35

Tok en graviditetstest i dag, og den var som negativ. Kan ikke skjønne annet enn at håpe er ute for denne syklusen. Men er også litt redd for at jeg plutselig kan få en sen eggløsning siden jeg egentlig ikke fikk bekreftet eggløsning eller at den fargede utfloden var en form for mensen og at jeg er i starten av ny syklus. Blir ikke helt klok på kroppen nå.. planen er i utgangspunktet å droppe alt av tester og så heller starte på nytt ved neste syklus. Får vel prøve å ha sex 2-3 ganger i uken i tilfelle. Selv om jeg kjenner det er litt mer slitsomt nå så timeplanen er så full med jobb og planer etter jobb.
 
BD5771EE-0031-4095-932A-A7912DD901A0.jpeg

Lurer på om en ny eggløsning kan være på vei. Enten er jeg i CD11 hvis de to dagene med blod i utfloden var mensen eller CD37.
 
Tusen takk! Etter å ha testet i så mange dager er jeg glad bare for positiv eggløsningstest. Håper jeg kan følge det opp med positiv graviditetstest om to uker.

Har noen av dere prøvd Wild Yam før? Vurderer å ta det fra ca. søndag hvis jeg får negativ test i morgen.
 
Tusen takk! Etter å ha testet i så mange dager er jeg glad bare for positiv eggløsningstest. Håper jeg kan følge det opp med positiv graviditetstest om to uker.

Har noen av dere prøvd Wild Yam før? Vurderer å ta det fra ca. søndag hvis jeg får negativ test i morgen.
Jeg prøvde det en gang og den gangen klaffet det ikke for meg, men det var nok bare tilfeldig. Den forlenget lutealfasen med 1-2 dager.
Er sikkert verdt å prøve :)
 
Jeg tror egget kanskje slapp i dag siden jeg fikk negativ test igjen nå på kvelden. I så fall tenker jeg at jeg er 1 DPO i morgen. Begynner med Wild Yam i morgen kveld hvis eggløsningstesten i morgen tidlig er negativ. I tillegg skal jeg spise litt ekstra ananas de fem første dagene, har hørt det skal hjelpe egget med å feste seg. Utover det har vi også brukt Conceive Plus ved samleie, og hatt sex de fire siste dagene, så vi har lagt inn godt med aksjer. Mulig jeg tenker det kan være fint med litt kos i morgen kveld også, i tilfelle egget slipper senere.


A4691549-327B-40D0-ABB4-3C1F796B2E98.jpeg
 
3DPO
Dagene går som forventet ekstremt sakte i DPO-land. Kjenner at jeg stoler mindre på kroppen og er mer negativt innstilt nå. Hvorfor skal det gå denne gangen når det ikke har gjort det de andre gangene? Men på den annen side prøver jeg å være positiv å tenke at det går bra frem til det motsatte er bevist. Begynte med Wild Yam i går og spiser litt ekstra ananas hver dag. Tenkte å gjøre det frem til 5 DPO. Mensen er forventet 9 DPO (førstkommende mandag), fordi jeg har kort lutealfase. Blir spennende å se om den kommer før, senere eller ikke i det hele tatt.

Håper virkelig det går denne PP-en. Hvis ikke blir det utredning og potensielt en pausemåned på grunn av at jeg skal være forlover til en venninne, og bryllupet er i slutten av juni.
 
Last edited:
7 DPO

Åh, nå føler jeg meg helt forferdelig. Våknet med skikkelig mensensmerter. Fikk rosa utflod kort tid etterpå og litt blod senere på dagen. 99 % sikker på at mensen har kommet. Skjønner ikke hvorfor den kommer så utrolig tidlig. Prøvde å holde skuffelsen inne mens jeg shoppet med jentene på blåtur, men kjenner skuffelsen bare har bygd seg opp. Nå går jeg rundt i gangene med musikk på øret og prøver å slutte å gråte. Flere av jentene som vet jeg prøver og kunne funnet en armkrok å gråte i hvis jeg ville, men hater å gråte foran folk. Huff, det er så fælt. Burde jo egentlig ikke være så lei meg, vi har bare prøvd i tre måneder...
 
Masse lykke til :Heartred håper det kanskje er en festeblødning siden den kom tidlig? Det opplevde jeg sist, da trodde jeg det var mensen men det ble bare litt blod før det forsvant igjen.

Vi håper også på en 2020-baby :Heartred først må jeg koniseres og det skjer nå den 20.september. Ser du også er konisert. Sa de noe da om hvor lenge du måtte vente før sex og eventuell prøving? Hører så mye forskjellig. Vi vil jo helst bare prøve på nytt med en gang!
 
Masse lykke til :Heartred håper det kanskje er en festeblødning siden den kom tidlig? Det opplevde jeg sist, da trodde jeg det var mensen men det ble bare litt blod før det forsvant igjen.

Vi håper også på en 2020-baby :Heartred først må jeg koniseres og det skjer nå den 20.september. Ser du også er konisert. Sa de noe da om hvor lenge du måtte vente før sex og eventuell prøving? Hører så mye forskjellig. Vi vil jo helst bare prøve på nytt med en gang!

Er vel alltid et håp for festeblødning før mensen kommer med et ordentlig brak, men håpet på det de to forrige syklusene også, og da var det dessverre mensen som kom tidlig. Så tror nok syklusen min er kort, så skal få sjekket den opp nå. Har hatt tre måneder med defekt lutealfase. Hvordan var festeblødningen din?

Jeg husker ikke helt, men lurer på om jeg leste at man burde vente ett år, men at hun som koniserte meg sa at man kunne prøve måneden etterpå hvis alt gikk fint. Man må jo vente en måned før man har sex og ligger i badekar med tanke på infeksjoner. Koniseringen gjøres raskt, dra ikke vondt underveis og gjør ikke noe vondt etterpå. Blødde under et bind etterpå. Lykke til ❤️
 
Er vel alltid et håp for festeblødning før mensen kommer med et ordentlig brak, men håpet på det de to forrige syklusene også, og da var det dessverre mensen som kom tidlig. Så tror nok syklusen min er kort, så skal få sjekket den opp nå. Har hatt tre måneder med defekt lutealfase. Hvordan var festeblødningen din?

Jeg husker ikke helt, men lurer på om jeg leste at man burde vente ett år, men at hun som koniserte meg sa at man kunne prøve måneden etterpå hvis alt gikk fint. Man må jo vente en måned før man har sex og ligger i badekar med tanke på infeksjoner. Koniseringen gjøres raskt, dra ikke vondt underveis og gjør ikke noe vondt etterpå. Blødde under et bind etterpå. Lykke til ❤️
Aha, skjønner! Jeg blør veldig lite første og andre dag i mensen så blødde litt likt som da. Typ bare på papiret, aldri slik at man såg det i trusen/truseinnlegget. Så det var egentlig likt som da, varte vel litt av og på den ene dagen men så forsvant det! :) krysser fingrene for dere uansett!

Ja, jeg har lest alt fra 4 uker til 1 år. Har tenkt litt at det betyr gjerne at de ikke har noe god nok forskning på det, så at jeg derfor føler jeg kan følge det korteste de sier :p har PCOS så regner med det tar litt tid uansett!
 
Aha, skjønner! Jeg blør veldig lite første og andre dag i mensen så blødde litt likt som da. Typ bare på papiret, aldri slik at man såg det i trusen/truseinnlegget. Så det var egentlig likt som da, varte vel litt av og på den ene dagen men så forsvant det! :) krysser fingrene for dere uansett!

Ja, jeg har lest alt fra 4 uker til 1 år. Har tenkt litt at det betyr gjerne at de ikke har noe god nok forskning på det, så at jeg derfor føler jeg kan følge det korteste de sier :p har PCOS så regner med det tar litt tid uansett!

Spør gynekologen når du skal inn. Tror at med den nye metoden (hvor de brenner kanten og skorpen derfor gror raskere), gjør at man kan begynne etter fire uker. Og at man før i tiden måtte vente et år da man kuttet med kniv uten å brenne. Men kan ikke love noe, er ikke helsepersonell.

Hadde du mensensmerter også? Jeg får vel ta en test om noen dager, selv om jeg egentlig har gitt opp håpet. Spiste tunfisk, tartar, medium stekt biff og har drukket vin i dag, så får nesten håpe at det faktisk er mensen. Haha
 
Spør gynekologen når du skal inn. Tror at med den nye metoden (hvor de brenner kanten og skorpen derfor gror raskere), gjør at man kan begynne etter fire uker. Og at man før i tiden måtte vente et år da man kuttet med kniv uten å brenne. Men kan ikke love noe, er ikke helsepersonell.

Hadde du mensensmerter også? Jeg får vel ta en test om noen dager, selv om jeg egentlig har gitt opp håpet. Spiste tunfisk, tartar, medium stekt biff og har drukket vin i dag, så får nesten håpe at det faktisk er mensen. Haha
Ja, skal nok høre med de. Bare leser meg litt opp før så jeg ikke blir megaskuffet! Hehe

Det husker jeg faktisk ikke. Har elendig hukommelse til tross for at det bare er 5-6 mnd siden..
Hahah, det går vel greit! Jeg var på en skikkelig fyllekule før jeg visste vi var gravide!
 
CD4

I går tok jeg blodprøver, og neste fredag skal mannen min og jeg til fertilitetsklinikken for å få svarene på utredningen. Veldig spent på hvordan det går. Jeg tror selv jeg sliter med å få eggløsning på grunn av PCO eller tilsvarende, eller at har jeg får lavt Progesteron-nivå. Oppdaterer her hvordan det går :)
 
CD7

I dag fikk jeg vite at to venninner i vennegjengen skal få barn med noen dagers mellomrom. Hvis det hadde klaffet for oss på første forsøk hadde jeg fått barn samtidig som dem. Tok det overraskende greit, men kjenner jeg kommer til å synes at det blir tøft når mars kommer om begge føder før vi har rukket å få et frø i magen. Nå er det lenge til mars selvfølgelig, men er litt bekymret for at når det først ikke går på 4 PP-er, så kan det fort ta et år. Av de fire venninnene mine som har barn eller er gravide fikk alle det til på første forsøk, og det er ingen andre enn meg som har prøvd flere ganger og skjønner hvordan det føles.
 
Back
Topp