Blir det en nummer 3?

7+5

Haha, i dag har jeg tisset på en «Gender Prediction Kit» fra EBay. Bestilte det mens jeg var på ferie og tenkte at det var en morsom ting å gjøre mens man ventet, og tok den i dag siden ting så bra ut på ultralyd i går. Har selv hatt en magefølelse på jente, kinesisk fødselskalender sier jente, Ramzi-metoden på ultralydbildet sier jente og jeg syns kanskje testen ser mest rosa ut? Ser jo egentlig ganske lilla ut, så litt vanskelig å tolke.

Vet at mye av det her bare er tull, men syns uansett det er litt gøy å sjekke frem til vi får vite kjønn. En venninne av meg hadde forresten en magefølelse på at jeg kom til å få en jente 27. august (før hun visste om positiv test), så blir spennende å om hun har rett.

Hvilken farge syns dere testen har? Og har dere sjekket Ramzi-metoden opp mot TUL-bildet deres?

Edit: legger ved et redigert bilde også. Der kommer de varme tonene bedre frem.
 

Vedlegg

  • E8A69DE3-A010-4A1E-9F64-75FB0202FD20.jpeg
    E8A69DE3-A010-4A1E-9F64-75FB0202FD20.jpeg
    30,8 KB · Visninger: 180
  • DD45890C-F536-493D-8624-4E059CB8EAF5.jpeg
    DD45890C-F536-493D-8624-4E059CB8EAF5.jpeg
    34,2 KB · Visninger: 172
7+5

Haha, i dag har jeg tisset på en «Gender Prediction Kit» fra EBay. Bestilte det mens jeg var på ferie og tenkte at det var en morsom ting å gjøre mens man ventet, og tok den i dag siden ting så bra ut på ultralyd i går. Har selv hatt en magefølelse på jente, kinesisk fødselskalender sier jente, Ramzi-metoden på ultralydbildet sier jente og jeg syns kanskje testen ser mest rosa ut? Ser jo egentlig ganske lilla ut, så litt vanskelig å tolke.

Vet at mye av det her bare er tull, men syns uansett det er litt gøy å sjekke frem til vi får vite kjønn. En venninne av meg hadde forresten en magefølelse på at jeg kom til å få en jente 27. august (før hun visste om positiv test), så blir spennende å om hun har rett.

Hvilken farge syns dere testen har? Og har dere sjekket Ramzi-metoden opp mot TUL-bildet deres?

Edit: legger ved et redigert bilde også. Der kommer de varme tonene bedre frem.
Ååh herregud så spennende og artig da! Ble umiddelbart gira selv!
Vil absolutt si mest rosa, eller en veldig varm lilla:)
Bare 10-12 uker til du skal på OUL å få fasiten da:happy:
 
Ååh herregud så spennende og artig da! Ble umiddelbart gira selv!
Vil absolutt si mest rosa, eller en veldig varm lilla:)
Bare 10-12 uker til du skal på OUL å få fasiten da:happy:

Ja, men kaaan være de ser det før. Skal på ny oppfølging om fire uker (når jeg er 11+4) og potensielt når jeg er 15+4 også, så mulig jeg kan se det en av de gangene. Man kan vel se det ca. fra uke 14? Men har venninner som fikk vite det på TUL i uke 12. Vet du kjønn enda? ☺️
 
7+5

Haha, i dag har jeg tisset på en «Gender Prediction Kit» fra EBay. Bestilte det mens jeg var på ferie og tenkte at det var en morsom ting å gjøre mens man ventet, og tok den i dag siden ting så bra ut på ultralyd i går. Har selv hatt en magefølelse på jente, kinesisk fødselskalender sier jente, Ramzi-metoden på ultralydbildet sier jente og jeg syns kanskje testen ser mest rosa ut? Ser jo egentlig ganske lilla ut, så litt vanskelig å tolke.

Vet at mye av det her bare er tull, men syns uansett det er litt gøy å sjekke frem til vi får vite kjønn. En venninne av meg hadde forresten en magefølelse på at jeg kom til å få en jente 27. august (før hun visste om positiv test), så blir spennende å om hun har rett.

Hvilken farge syns dere testen har? Og har dere sjekket Ramzi-metoden opp mot TUL-bildet deres?

Edit: legger ved et redigert bilde også. Der kommer de varme tonene bedre frem.
Så gøy! Spennende å se om du får jente nå da :woot: Jeg ser definitivt rosa med litt lilla skjær i, men jeg synes også at bruksanvisningen viser rosa med lillaskjær?

Jeg har sjekket ramzi-metoden og kinesisk fødselskart, begge disse sier gutt. Men svigermor har en teori som har stemt ved alle hennes svangerskap: hvis hjertefrekvensen til baby er over 140 blir det jente, hvis den er under 140 blir det gutt (hun har fått både gutter og en jente). Hjertefrekvensen på TUL var 149, spennende å se hva neste måling sier :hilarious: Jeg har ingen magefølelse på hva det blir, selv om jeg ønsker en jente aller helst (tilfelle vi bare får 1 barn, synes mor datterforhold er så fantastisk, mamma er jo blitt min aller beste venn). Men en gutt er også velkommen så klart :happy:
 
Ja, men kaaan være de ser det før. Skal på ny oppfølging om fire uker (når jeg er 11+4) og potensielt når jeg er 15+4 også, så mulig jeg kan se det en av de gangene. Man kan vel se det ca. fra uke 14? Men har venninner som fikk vite det på TUL i uke 12. Vet du kjønn enda? ☺️
Var selv både på 7 uker og rett før 12 uker! Helt sykt hvor mye fosteret vokser på den tiden. Det ser jo ut som en perfekt lite menneske:)
Var på TUL også på 14+3, og da ville han ikke uttale seg om kjønn. Så blir OUL neste når jeg er rundt 19 uker, håper å fp svarer da:)
Men er flere i termingruppen som fikk vite det det rundt 12-14 uker ja:)
 
Så gøy! Spennende å se om du får jente nå da :woot: Jeg ser definitivt rosa med litt lilla skjær i, men jeg synes også at bruksanvisningen viser rosa med lillaskjær?

Jeg har sjekket ramzi-metoden og kinesisk fødselskart, begge disse sier gutt. Men svigermor har en teori som har stemt ved alle hennes svangerskap: hvis hjertefrekvensen til baby er over 140 blir det jente, hvis den er under 140 blir det gutt (hun har fått både gutter og en jente). Hjertefrekvensen på TUL var 149, spennende å se hva neste måling sier :hilarious: Jeg har ingen magefølelse på hva det blir, selv om jeg ønsker en jente aller helst (tilfelle vi bare får 1 barn, synes mor datterforhold er så fantastisk, mamma er jo blitt min aller beste venn). Men en gutt er også velkommen så klart :happy:
Spennende. Jeg har også hørt om det med hjertefrekvensen. Tror mye av det kan gi en indikasjon, men at det også er unntak fra regelen. En venninne av meg fikk vite at hjerterytmen var 160 da hun var 9 uker på meg, men på ultralyd viste det seg å være en gutt. Vi håper vi får oppleve begge kjønn, så derfor er det egentlig samme hva vi får nå som det er første, men en liten del av meg kjenner jo at det er ekstra stas med jente ☺️
 
Var selv både på 7 uker og rett før 12 uker! Helt sykt hvor mye fosteret vokser på den tiden. Det ser jo ut som en perfekt lite menneske:)
Var på TUL også på 14+3, og da ville han ikke uttale seg om kjønn. Så blir OUL neste når jeg er rundt 19 uker, håper å fp svarer da:)
Men er flere i termingruppen som fikk vite det det rundt 12-14 uker ja:)
Så gøy. Og fint å høre at mye skjer på fire uker, var jo ikke såå mye å se på fredag. Hehe. Har du sjekket Ramzi- metoden på ultralyden i uke 7? Hvis barnet ligger til høyre i bildet fra innvendig ultralyd (som vi si til venstre i magen), så skal det visst nok være jente.
 
Så gøy. Og fint å høre at mye skjer på fire uker, var jo ikke såå mye å se på fredag. Hehe. Har du sjekket Ramzi- metoden på ultralyden i uke 7? Hvis barnet ligger til høyre i bildet fra innvendig ultralyd (som vi si til venstre i magen), så skal det visst nok være jente.
Sjekket både ramzi og kinesisk fødselskart og begge sier jente. Alikevell er jeg trass og tror gutt:hilarious: men ser kinesisk fødselskart stemmer for utrolig mange da:) spennende tid iallefall:happy: hvordan er formen?
 
Sjekket både ramzi og kinesisk fødselskart og begge sier jente. Alikevell er jeg trass og tror gutt:hilarious: men ser kinesisk fødselskart stemmer for utrolig mange da:) spennende tid iallefall:happy: hvordan er formen?

Spennende ☺️ Vil si den er bra sammenlignet med andre venninner som er gravide nå. Er småkvalm til tider, men kaster heldigvis ikke opp. Ellers har jeg fremdeles ganske god energi, har kanskje blitt bittelitt mer sliten denne uken, men ikke noe jeg hadde reagert på hvis jeg ikke visste at jeg var gravid. Hvordan er din form? ☺️
 
Spennende ☺️ Vil si den er bra sammenlignet med andre venninner som er gravide nå. Er småkvalm til tider, men kaster heldigvis ikke opp. Ellers har jeg fremdeles ganske god energi, har kanskje blitt bittelitt mer sliten denne uken, men ikke noe jeg hadde reagert på hvis jeg ikke visste at jeg var gravid. Hvordan er din form? ☺️
Det høres jo supert ut:happy:
Formen min "knakk" rundt uke 6, konstant kvalm og måtte styre unna spesielle lukter. Men kom seg i jula. Føler meg nesten ikke gravid lengre:)
Får håpe vi holder oss slik til barna kommer;)
 
7+5

Haha, i dag har jeg tisset på en «Gender Prediction Kit» fra EBay. Bestilte det mens jeg var på ferie og tenkte at det var en morsom ting å gjøre mens man ventet, og tok den i dag siden ting så bra ut på ultralyd i går. Har selv hatt en magefølelse på jente, kinesisk fødselskalender sier jente, Ramzi-metoden på ultralydbildet sier jente og jeg syns kanskje testen ser mest rosa ut? Ser jo egentlig ganske lilla ut, så litt vanskelig å tolke.

Vet at mye av det her bare er tull, men syns uansett det er litt gøy å sjekke frem til vi får vite kjønn. En venninne av meg hadde forresten en magefølelse på at jeg kom til å få en jente 27. august (før hun visste om positiv test), så blir spennende å om hun har rett.

Hvilken farge syns dere testen har? Og har dere sjekket Ramzi-metoden opp mot TUL-bildet deres?

Edit: legger ved et redigert bilde også. Der kommer de varme tonene bedre frem.
For meg ser den rosa ut:dummy1: Har du hørt noe om disse testene før? Har aldri hørt om dem, men det så jo veldig gøy ut!
 
7+4

I dag var jeg på ultralyd og fikk se hjertet slå. Herlighet for en fantastisk følelse. Trodde lille spire skulle ligge i høyre livmor, men det viste seg at den lille luringen hadde lagt seg i den venstre livmoren. Alt så fint ut og jeg ble målt til 8+1, men beholder nok min egen beregning inntil videre. Den lille ble målt til mellom 12,2 mm.

Man ser ganske tydelig på ultralydbildet at jeg har to horn. Alt er speilet, så derfor det ser ut som lille ligger til høyre.

Magefølelsen har hele tiden sagt jente og i følge Ramzi-metoden ser det ut til at det kan være jente. Det blir spennende å se om det stemmer, men vi blir veldig glad for begge kjønn. Har satt opp ny ultralyd igjen om fire uker ❤️
Hurra ❤️ så moro å se den lille! Blir alle tul bilder speilvendt? I forhold til kroppen liksom?
Ifølge ramzi på min tul venter også jeg jente ❤️
Kan du bli gravid i den andre livmora selv om du er gravid? Så det på Grey's anatomy faktisk (hahaha) ei som var 6 uker lenger på vei i den ene livmoren. Er det basert på fakta tro? Hehe..

Når er terminen din? ❤️
 
Hurra ❤️ så moro å se den lille! Blir alle tul bilder speilvendt? I forhold til kroppen liksom?
Ifølge ramzi på min tul venter også jeg jente ❤️
Kan du bli gravid i den andre livmora selv om du er gravid? Så det på Grey's anatomy faktisk (hahaha) ei som var 6 uker lenger på vei i den ene livmoren. Er det basert på fakta tro? Hehe..

Når er terminen din? ❤️

Innvendig ultralyd blir speilvendt, utvendig blir vanlig ☺️ Så hvis du tok utvendig ultralyd blir det motsatt av på bildet over. Så gøy, blir spennende å se om vi får jente begge to.

Jeg vet at noen har blitt det, blant annet en dame i Bangladesh. Sannsynligheten er ganske liten fordi man mister eggløsningen når man blir gravid, men «uhell» skjer jo, men da er det et såpass stort under at det kommer i avisen.

Hvis jeg tar utgangspunkt i eggløsningen er termin 31. august hvis jeg regner 40+0 (vet at noen tar utgangspunkt i 40+3, men er veldig liten sannsynligheten for at jeg kommer så langt med dobbelt livmor). Du ligger vel ca. en dag bak meg hvis jeg husker riktig?
 
Innvendig ultralyd blir speilvendt, utvendig blir vanlig ☺️ Så hvis du tok utvendig ultralyd blir det motsatt av på bildet over. Så gøy, blir spennende å se om vi får jente begge to.

Jeg vet at noen har blitt det, blant annet en dame i Bangladesh. Sannsynligheten er ganske liten fordi man mister eggløsningen når man blir gravid, men «uhell» skjer jo, men da er det et såpass stort under at det kommer i avisen.

Hvis jeg tar utgangspunkt i eggløsningen er termin 31. august hvis jeg regner 40+0 (vet at noen tar utgangspunkt i 40+3, men er veldig liten sannsynligheten for at jeg kommer så langt med dobbelt livmor). Du ligger vel ca. en dag bak meg hvis jeg husker riktig?
Tok innvendig, og morkake anlegg er på samme side som på ditt bilde :)
Spennende!
Ganske spesielt når det skjer da ja! Haha!

Jeg er 7+4 i dag ja, så en dag bak deg :)
Er du mest aktiv på august forumet? :)
 
Tok innvendig, og morkake anlegg er på samme side som på ditt bilde :)
Spennende!
Ganske spesielt når det skjer da ja! Haha!

Jeg er 7+4 i dag ja, så en dag bak deg :)
Er du mest aktiv på august forumet? :)

Ja, meldte meg inn der siden jeg tror jeg kommer til å føde i august og ikke september :)
 
Ganske morsomt å gjette kjønn!
Jeg har ikke helt skjønt den der Ramzi-metoden jeg... :smiley-ashamed008
 
Ganske morsomt å gjette kjønn!
Jeg har ikke helt skjønt den der Ramzi-metoden jeg... :smiley-ashamed008

Om barnet på tidlig ultralyd (fra uke 6 til kanskje 10) ligger til høyre oppe eller nede i livmoren på bildet fra innvendig ultralyd skal det i følge teorien bli jente. Motsatt for gutt, og motsatt side hvis man har bilde fra utvendig ultralyd ☺️

Egentlig er det morkaken sin plassering man skal se på, og jeg syns det er litt vanskelig å vite hva morkaken er, så aner jo ikke om jeg ser riktig. Kan være morkaken er nesten midt på i midt bilde, og da er man jo like langt. Hehe
 
Var i forrige uke (innvendig) og der ligger den oppe. Usikker på hvor morkaka er! :hilarious:
 
9+1

Bare tre uker igjen til uke 12, det gleder jeg meg til. Kjenner at det skal bli deilig at alle snart vet om graviditeten. Har fortalt venner det etter hvert som vi har møtt dem, men har foreløpig holdt det hemmelig for alle på jobb og hos kunde.

Var på jobbtur hele helgen med fest to kvelder på rad. Merket at det var ganske slitsomt å late som jeg ikke var gravid hele helgen. Fikk en god kompis av meg, som også jobber i avdelingen min, til å drikke mine vinglass under middagen. Latet som jeg drakk selv hver gang det var fellesskål på bordet. Tror en del kanskje har fått mistanker likevel, men det er er jo ikke så rart når jeg er nygift og mange bare venter på at nyheten skal komme. Blant annet hadde én jente sagt til kompisen min at han trodde jeg var gravid, og min gamle prosjektleder hadde sa på søndagen at jeg virket veldig frisk og rask for å være dagen derpå. Følte han sa det med et glimt i øyet. Skjønner likevel ikke helt hvordan de klarer å forstå det...

Om nøyaktig én uke skal jeg på første time hos jordmor. Håper jeg får en jordmor jeg klaffer godt med, og at vi er heldige og får høre hjertelyd. Selv om jdg vet det er tidlig og skal prøve å ikke bli skuffet hvis vi ikke hører noe. Neste ultralyd er på selveste Valentines day - kan ikke tenke meg en finere date enn TUL ❤️ Håper lille spire vokser som h*n skal ☺️
 
Back
Topp