Blir det en nummer 3?

Gjør litt forskjellig. Noen ganger tester jeg kveld også, bare fordi jeg syns det er gøy. Men vet at jeg egentlig ikke trenger det, for har en relativt lang LH topp (får ofte positiv to dager på rad, men egget slipper dagen etter første positive, vet det fordi jeg tenker i tillegg). Siden jeg kanskje føder noen dager før termin, får jeg gi deg et lite forsprang. Haha ☺️ Så du hadde/har EL i dag, og at aksjene er lagt inn. Her har vi lagt inn aksjer annenhver dag i en uke allerede, og kommer til å fortsette med det/øke intensiteten når testen blir positiv ☺️

Haha ikke sant! :D

Lurt med temping. Har vurdert det selv, men siden jeg har ganske regelmessig syklus har jeg tenkt at det holder med EL-tester :rolleyes:

Så bra at dere er i rute med aksjeleggingen. Satser på at "ryktet" om at man blir fortere gravid etter man har mistet gjelder for oss begge :)
 
Godt å høre at man kan bli gravid på CD på 20-tallet også. Husker du hvor mye senere den kom hver gang? Er så lei av å vente, så lurer på når den kan komme. Haha, utålmodig ☺️
Nei flyttet seg med 3-4 dager :) og av og til flyttet det seg ikke. Og av og til bare med en dag eller to :) Skjønner godt du er lei av å vente :p men den er nok sikkert like rundt hjørnet :D
 
CD16
Åh, i dag er jeg så lei av å vente på at kroppen skal få i gang eggløsning. Testen i dag var lysere enn den noen gang har vært og jeg kjenner null tegn til at eggløsningen er på vei. Merker jeg har gått fra skikkelig optimistisk til skikkelig pessimistisk, fordi det aldri har gått når eggløsningen har vært sen tidligere, kjenner jeg at jeg automatisk gir opp håpet. Jeg som trodde/håpet jeg skulle ha gode sjanser etter en kjemisk. Nå må jeg også holde meg edru på tre julebord neste helg i tilfelle. Vet at jeg kan ta noen glass eller to, men klarer ikke å kose meg med det. Og vil i hvert fall ikke bli drita i tilfelle jeg noen få dager etter julebordet får positiv test.

Bah, det er slitsomt å prøve å få barn. Kjenner jeg nesten blir mer sjalu på venninne mine sine voksene mager desto lenger tid det tar for oss. Prøver å være glad på deres vegne og støttene, og det tror jeg de oppfatter meg som også, men noen dager er det skikkelig tøft kjenner jeg.

Nå håper jeg eggløsningstesten smiler mot meg snart ☺️
 

Vedlegg

  • 6AEC4ADB-7DE1-405D-B530-DB80E46ED524.jpeg
    6AEC4ADB-7DE1-405D-B530-DB80E46ED524.jpeg
    11,1 KB · Visninger: 65
CD16
Åh, i dag er jeg så lei av å vente på at kroppen skal få i gang eggløsning. Testen i dag var lysere enn den noen gang har vært og jeg kjenner null tegn til at eggløsningen er på vei. Merker jeg har gått fra skikkelig optimistisk til skikkelig pessimistisk, fordi det aldri har gått når eggløsningen har vært sen tidligere, kjenner jeg at jeg automatisk gir opp håpet. Jeg som trodde/håpet jeg skulle ha gode sjanser etter en kjemisk. Nå må jeg også holde meg edru på tre julebord neste helg i tilfelle. Vet at jeg kan ta noen glass eller to, men klarer ikke å kose meg med det. Og vil i hvert fall ikke bli drita i tilfelle jeg noen få dager etter julebordet får positiv test.

Bah, det er slitsomt å prøve å få barn. Kjenner jeg nesten blir mer sjalu på venninne mine sine voksene mager desto lenger tid det tar for oss. Prøver å være glad på deres vegne og støttene, og det tror jeg de oppfatter meg som også, men noen dager er det skikkelig tøft kjenner jeg.

Nå håper jeg eggløsningstesten smiler mot meg snart ☺️

Nei, det var da som pokker... Tenkte det skulle være en bra EL-oppdatering her inne i dag :( Skjønner godt at du blir frustrert, det er så utrolig kjipt når kroppen ikke vil samarbeide. Ikke MINST når man endelig trodde det hadde gått, og det viste seg å ikke være tilfellet. Men, husk at de EL-testene snur fort! Dagen før jeg fikk positiv test var streken utrolig svak.

Skjønner hva du mener med drikkinga. Jeg skal selv på julebord nå i DPO-land. Har tenkt til å drikke, men det blir ikke veldig mye fordi jeg ikke klarer å kose meg som du sier. Og dette er jentejulebord så ellers ville jeg jo blitt drita :D

Å være sjalu på venninner kunne jeg skrevet en bok om. Jeg har vært veldig åpen med (de få av) mine venninner som er gravid og sagt rett ut at jeg har blandende følelser pga. jeg selv har mistet så mange ganger. De har vært veldig forståelsesfulle, og jeg synes faktisk det er lettere å forholde meg til deres graviditeter jo lengre de er på vei. Da er det liksom så langt unna der jeg var, om du skjønner? Nå planlegger jeg faktisk noen babyshowers, og utrolig nok går det helt greit. Det er i alle fall lov å synes at det er tøft, de ville syntes akkurat det samme selv om rollene var snudd. Har du snakket med dem om hvordan du føler det? Jeg synes i hvert fall at det var en befrielse, men det er selvsagt veldig individuelt :) Om ikke lenge er det din mange som vokser, og da vil alt dette bare være et vagt minne fra den gang da.

Krysser fingrene for at gullegget er på vei! :Heartred:hello2
 
Nei, det var da som pokker... Tenkte det skulle være en bra EL-oppdatering her inne i dag :( Skjønner godt at du blir frustrert, det er så utrolig kjipt når kroppen ikke vil samarbeide. Ikke MINST når man endelig trodde det hadde gått, og det viste seg å ikke være tilfellet. Men, husk at de EL-testene snur fort! Dagen før jeg fikk positiv test var streken utrolig svak.

Skjønner hva du mener med drikkinga. Jeg skal selv på julebord nå i DPO-land. Har tenkt til å drikke, men det blir ikke veldig mye fordi jeg ikke klarer å kose meg som du sier. Og dette er jentejulebord så ellers ville jeg jo blitt drita :D

Å være sjalu på venninner kunne jeg skrevet en bok om. Jeg har vært veldig åpen med (de få av) mine venninner som er gravid og sagt rett ut at jeg har blandende følelser pga. jeg selv har mistet så mange ganger. De har vært veldig forståelsesfulle, og jeg synes faktisk det er lettere å forholde meg til deres graviditeter jo lengre de er på vei. Da er det liksom så langt unna der jeg var, om du skjønner? Nå planlegger jeg faktisk noen babyshowers, og utrolig nok går det helt greit. Det er i alle fall lov å synes at det er tøft, de ville syntes akkurat det samme selv om rollene var snudd. Har du snakket med dem om hvordan du føler det? Jeg synes i hvert fall at det var en befrielse, men det er selvsagt veldig individuelt :) Om ikke lenge er det din mange som vokser, og da vil alt dette bare være et vagt minne fra den gang da.

Krysser fingrene for at gullegget er på vei! :Heartred:hello2

Takk for koselig og langt svar. Jeg var akkurat på do og fikk plutselig masse el-slim på papiret (sorry too much information, men føler forummedlemmer tåler såpass). Snakket heldigvis veldig åpent med de alle om prøvingen, og det hjelper masse. Har ikke snakket med dem om at det av og til er litt tøffere å se magene deres og høre om deres tegn, men holder se ofte oppdatert på mitt humør så de vet når de ikke skal skrive for mye om deres erfaringer. For eksempel snakket jeg med venninnen min den dagen jeg skjønte at vi mistet. Da kjente hun spark for første gang, men ventet 2-3 dager med å si det til meg, noe jeg er veldig glad for ❤️ Tror åpenhet gjør prøvingen veldig mye enklere. Syns også det er deilig å være åpen om at jeg to uker i måneden ikke drikker alkohol, og det har alle veldig respekt for.

Kos deg masse på julebord med jentene - og ta så mange vinglass du er komfortabel med ☺️
 
Takk for koselig og langt svar. Jeg var akkurat på do og fikk plutselig masse el-slim på papiret (sorry too much information, men føler forummedlemmer tåler såpass). Snakket heldigvis veldig åpent med de alle om prøvingen, og det hjelper masse. Har ikke snakket med dem om at det av og til er litt tøffere å se magene deres og høre om deres tegn, men holder se ofte oppdatert på mitt humør så de vet når de ikke skal skrive for mye om deres erfaringer. For eksempel snakket jeg med venninnen min den dagen jeg skjønte at vi mistet. Da kjente hun spark for første gang, men ventet 2-3 dager med å si det til meg, noe jeg er veldig glad for ❤️ Tror åpenhet gjør prøvingen veldig mye enklere. Syns også det er deilig å være åpen om at jeg to uker i måneden ikke drikker alkohol, og det har alle veldig respekt for.

Kos deg masse på julebord med jentene - og ta så mange vinglass du er komfortabel med ☺️

Whoooop for EL-slim! Det er jo fantastisk! Haha, nei det skal du ikke bekymre deg for, her inne går det jo stort sett i mensen, slim og utflod :hilarious:


Så fint at du føler det kan være åpen. Godt at vi er flere som er det, jeg synes det er så trist at det er så mye "tabu" rundt det å prøve å få barn, å miste, prøverør osv. Skulle virkelig ønske at vi alle bare kunne snakke litt mer om det :p

Takk for det, det skal jeg! :)

Satser forresten på at du får positiv EL-test i dag eller i morgen (eller i overimorgen) da? :angelic:
 
Whoooop for EL-slim! Det er jo fantastisk! Haha, nei det skal du ikke bekymre deg for, her inne går det jo stort sett i mensen, slim og utflod :hilarious:


Så fint at du føler det kan være åpen. Godt at vi er flere som er det, jeg synes det er så trist at det er så mye "tabu" rundt det å prøve å få barn, å miste, prøverør osv. Skulle virkelig ønske at vi alle bare kunne snakke litt mer om det :p

Takk for det, det skal jeg! :)

Satser forresten på at du får positiv EL-test i dag eller i morgen (eller i overimorgen) da? :angelic:


Helt enig, herlig å møte en som tenker likt som meg. Skjønner ikke hvorfor det er noe man skal holde hemmelig, og syns det er altfor mye tabu rundt det å prøve. Jeg har fortalt om prøvingen til nesten alle venner og familie. Tror dessuten det bare gjør at de blir ekstra glade på våre vegne når den klaffer, siden de vet hvor sterkt ønsket det barnet har vært så lenge.

Så fint at mannen din støtter deg og at du kan snakke om testingen med han. Min mann er helt lik, og det er så gøy når jeg plutselig ikke har sagt hvordan testingen har gått og han kommenterer at jeg ikke har sagt noe om dagens test. Tror det er skikkelig viktig å jobbe for at forholdet blir sterkere av prøvingen, og ikke motsatt ❤️

Jeg håper kanskje på positiv test i morgen, men skal prøve å holde humøret oppe når som symptomene på eggløsning i hvert fall er på plass. I dag tidlig følte jeg null symptomer, og det var nok det som gjorde det ekstra kjipt.

Masse lykke til i DPO-land - måtte tiden gå fort og symptomene være mange ☺️ Gleder meg til testedate om to uker og fire streker (viktig å sikte høyt) ❤️
 
Nærmer det seg positiv EL-test? :)

Nei, dessverre. Men føler utfloden er på plass, så håper den plutselig blir positiv i morgen eller senest fredag. Så frustrerende å vente på eggløsningen og føle at egget bare blir av dårligere og dårligere kvalitet. Vurderer å høre om jeg kan øke til dobbel dose Femar neste syklus (jepp, allerede gitt opp håpet denne runden..).

Bilde av dagens test - tom sirkel nok en gang :/
 

Vedlegg

  • ADBC983E-3F16-48A1-A1CE-B8666D33E751.jpeg
    ADBC983E-3F16-48A1-A1CE-B8666D33E751.jpeg
    9,7 KB · Visninger: 72
Nei, dessverre. Men føler utfloden er på plass, så håper den plutselig blir positiv i morgen eller senest fredag. Så frustrerende å vente på eggløsningen og føle at egget bare blir av dårligere og dårligere kvalitet. Vurderer å høre om jeg kan øke til dobbel dose Femar neste syklus (jepp, allerede gitt opp håpet denne runden..).

Bilde av dagens test - tom sirkel nok en gang :/

Argh, må komme snart! :confused:

Har du vurdert å bytte til den digitale til CB med dobbel hormonindikator? Da får man jo oversikt over økning i østrogen som jo kommer før LH-økningen, og jeg synes i hvert fall det er fint med en indikasjon på at det snart nærmer seg. Ikke minst gir det litt motivasjon å gå fra tom sirkel til blinkende smiley, da blir ikke ventetiden til fast smiley så lang og man får oversikt over når man bør begynne aksjeleggingen. Eller har du prøvd denne før og ikke vært fornøyd?

Tror ikke kvaliteten på egget påvirkes av om EL er tidlig eller sent, altså :)

Satser på at EL er rett rundt hjørnet - jeg får i hvert fall første dag med EL-slim noen dager før positiv test!
 
Argh, må komme snart! :confused:

Har du vurdert å bytte til den digitale til CB med dobbel hormonindikator? Da får man jo oversikt over økning i østrogen som jo kommer før LH-økningen, og jeg synes i hvert fall det er fint med en indikasjon på at det snart nærmer seg. Ikke minst gir det litt motivasjon å gå fra tom sirkel til blinkende smiley, da blir ikke ventetiden til fast smiley så lang og man får oversikt over når man bør begynne aksjeleggingen. Eller har du prøvd denne før og ikke vært fornøyd?

Tror ikke kvaliteten på egget påvirkes av om EL er tidlig eller sent, altså :)

Satser på at EL er rett rundt hjørnet - jeg får i hvert fall første dag med EL-slim noen dager før positiv test!

Ble inspirert og bestilte meg en med dobbel hormonindikator nå, så at den var på tilbud. Prøvde den på bryllupsreise i sommer også siden jeg gikk tom for tester og det var det eneste de hadde i Italia. Da gikk jeg rett fra tom sirkel til fast smilefjes siden jeg begynte rett før eggløsningen kom og den må vel lage en referanseverdi, så er jeg heldig kan jeg fange opp blinkende smilefjes neste gang.

Men håper jeg får eggløsning før testene kommer i posten og at det klaffer før den tid, men har tenkt at det er bedre å kjøpe en pakke jeg ikke trenger likevel enn å ikke slå til når det er tilbud.

Har jo hørt om folk som blir gravide på eggløsning dag 50, så skal vel gå fint selv om den kommer dag tjue også, er bare så frustrerende å vente :)
 
Ble inspirert og bestilte meg en med dobbel hormonindikator nå, så at den var på tilbud. Prøvde den på bryllupsreise i sommer også siden jeg gikk tom for tester og det var det eneste de hadde i Italia. Da gikk jeg rett fra tom sirkel til fast smilefjes siden jeg begynte rett før eggløsningen kom og den må vel lage en referanseverdi, så er jeg heldig kan jeg fange opp blinkende smilefjes neste gang.

Men håper jeg får eggløsning før testene kommer i posten og at det klaffer før den tid, men har tenkt at det er bedre å kjøpe en pakke jeg ikke trenger likevel enn å ikke slå til når det er tilbud.

Har jo hørt om folk som blir gravide på eggløsning dag 50, så skal vel gå fint selv om den kommer dag tjue også, er bare så frustrerende å vente :)

Så bra! Ja, den trenger en referanseverdi som du sier. Jeg gikk også fra tom sirkel til fast smilefjes første PP jeg testet den, fordi jeg begynte rett før EL :)

Ja, greit å ha planen klar i tilfelle det ikke skulle klaffe :) Jeg har også en til pakke i skuffen som står klar for neste PP (jeg har som deg, heller ikke helt tro på denne runden :shifty:)
 
CD17
Kjenner jeg er veldig klar for EL nå, og at timene snegler seg av gårde. I dag har jeg faktisk tatt to babyplan strimler etter den digitale jeg tok på morgningen. Vet det ikke har noe for seg, vil bare så gjerne at den skal bli positiv, og en liten del av meg håper vel på at den plutselig bare skal lyse positiv mot meg. Følte den jeg tok nå nettopp faktisk var litt mørkere, så la inn den og de andre babyplan strimlene jeg har tatt denne måneden i appen Premom. Den var litt mørkere enn de andre tidligere i måneden, så krysser fingrene for at det betyr at eggløsningen nærmer seg.
 

Vedlegg

  • F579B52A-4E7A-46FA-9665-1A29FB61DD9D.jpeg
    F579B52A-4E7A-46FA-9665-1A29FB61DD9D.jpeg
    41,3 KB · Visninger: 83
  • 0D734131-525B-49B5-8967-BE580E95E3C6.jpeg
    0D734131-525B-49B5-8967-BE580E95E3C6.jpeg
    10,7 KB · Visninger: 82
CD18
Redd for at jeg får en syklus uten eggløsning. Når Fertility friend viser frem graver som ligner på min, så heter alle «anovulatory». Hadde ikke trodde letrozolen skulle miste effekt så raskt. Neste syklus kommer jeg til å høre om jeg kan ta dobbel, eller bare gå for det hvis jeg ikke får tak i legen i romjulen.

Virker som jeg får eggløsningsslim hver gang kroppen har temperatur nede på 36,20-tallet. Det er jo litt fascinerende om ikke annet..
 

Vedlegg

  • 3442E515-B4B9-4AF9-9D7E-4BF5561CA686.jpeg
    3442E515-B4B9-4AF9-9D7E-4BF5561CA686.jpeg
    66,9 KB · Visninger: 74
  • 8E984619-282A-4AFA-98EC-453221BCD300.jpeg
    8E984619-282A-4AFA-98EC-453221BCD300.jpeg
    42,5 KB · Visninger: 75
CD18
Redd for at jeg får en syklus uten eggløsning. Når Fertility friend viser frem graver som ligner på min, så heter alle «anovulatory». Hadde ikke trodde letrozolen skulle miste effekt så raskt. Neste syklus kommer jeg til å høre om jeg kan ta dobbel, eller bare gå for det hvis jeg ikke får tak i legen i romjulen.

Virker som jeg får eggløsningsslim hver gang kroppen har temperatur nede på 36,20-tallet. Det er jo litt fascinerende om ikke annet..

Merkelige greier... Har du noen gang hatt en lignende graf og fått eggløsning likevel? Også veldig merkelig det med slimet, det trodde jeg var et sikkert tegn på at EL var på vei :confused:
 
Merkelige greier... Har du noen gang hatt en lignende graf og fått eggløsning likevel? Også veldig merkelig det med slimet, det trodde jeg var et sikkert tegn på at EL var på vei :confused:

Begynte på letrozol forrige syklus og hadde da eggløsning dag 16. Tatt samme dose denne måneden. Før letrozol hadde jeg eggløsning mellom dag 22-39, målte vel bare temperaturen gjennom en syklus uten letrozol, og den lignet litt.

Legger ved en graf fra da jeg ble gravid med letrozol og en fra før jeg begynte på letrozol.
 

Vedlegg

  • 1D7124F2-A037-49C5-972C-15D36775A697.jpeg
    1D7124F2-A037-49C5-972C-15D36775A697.jpeg
    58,6 KB · Visninger: 58
  • B4BCA789-B4E3-4955-B691-97D42AE8096E.jpeg
    B4BCA789-B4E3-4955-B691-97D42AE8096E.jpeg
    61,1 KB · Visninger: 55
CD19
Fremdeles ikke i nærhet av positiv eggløsningstest. Men fikk en dråpe med friskt blod på papiret i går rundt lunsj-tider, og i dag har temperaturen steget en del, så blir plutselig usikker på om den kan ha vært i går? Er det i det hele tatt mulig at egget løsner når LH har vært så lavt? Får vel ikke før om flere dager, og vil nok fortsette å legge inn både aksjer og tester etter el, men merker jeg blir litt stresset av progesteron-pillene jeg skal ta etter positiv eggløsningstest.

Tilleggsinfo: Ser man på grafen jeg postet over fra syklusen uten letrozol, så fikk jeg også noen temperaturstigningen over 36,50 uten at det betydde noe, men med letrozol fikk jeg ikke det.
 

Vedlegg

  • 38C88470-E24A-45F4-9C56-54DFBBCFEDC4.jpeg
    38C88470-E24A-45F4-9C56-54DFBBCFEDC4.jpeg
    63,5 KB · Visninger: 50
  • 3FACD40E-EECB-473D-A16F-5B66BC5104ED.jpeg
    3FACD40E-EECB-473D-A16F-5B66BC5104ED.jpeg
    35,8 KB · Visninger: 50
Booket meg time til gynekologen til hun som utredet meg. Kjenner jeg er såpass usikker på om eggløsning har vært eller i det hele tatt nærmer seg, hva jeg skal gjøre hvis mensen kommer i juleferien (skal jeg ta enkel eller dobbelt kur etc.), så syns det er greit å få snakket med en fagperson. Kjente dagen ble mye bedre med en gang timen var booket ❤️ Oppdaterer hvordan det har gått i 13:30-tiden ☺️
 
Back
Topp