dobbe-l eller enkeltdyne?

Malleleo

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
hva har dere?

vi må ha oss ny dyne, og per i dag har vi dobbletdyne og trives med d. men svigermor sa at vi burde kjøpe enkeltdyner for d er billigere trekk til de.. men jeg tenker at d er jo ikke billigere, for vi må jo ha dobbelt av alt

Det blir jo ikke billigere, for da må dere kjøpe nye dyner, og nye dynetrekk, dobbelt av alt
JEG ville nok aldri valgt dobbeltdyne, men det er fordi jeg blir så sykt varm om natten.

hadde det ikke vært for at vi må skifte ut alt av sengetøy, så hadde jeg kjøpt dobbeldyne....

Vi har hatt dobbeldyne i 16 år, og aldri i livet om jeg noen gang bytter

Og argumentet til svigermor er vel ikke akkurat av det lureste.. hehe! blir jo det samme, og dessuten så er det ofte tilbud på dobbeltrekk på Ikea, men da må du også kjøpe dyna der, for den er anderledes i str enn feks. Hansen & Dysvik.

Argumentet til svigermor holder ikke mål da. For dere må jo ha dobbelt opp av sengetøy.
Her har vi vanlig og dobbel dyne. Om vinteren bruker jeg og snuppa dobbeldynen. Men jeg og gubben deler ikke dyne. Vi trenger hver vår og trenger faktisk hver vår "space" når vi sover.

Vi har begge deler. Jeg liker dobbeldyne, sambo vil IKKE ha det! Han vinner... (bortsett fra hvis det er skikkelig kaldt om vinteren). Hvis din svigermor kjøper sengetøy (og dynner) når det er 2 for 1, så holder argumentet hennes, hvis ikke, er det ikke billigere. Og det er vel billigere å kjøpe én dobbel enn to enkle dyner (sånn hvis man skal argumentere med pris mener jeg). Men helt ærlig: hvor mange sett med sengetøy trenger man? Jeg har to sett som jeg bytter på, det holder leeenge. Kaster de når de blir slitt, og da kjøper jeg to nye sett.

me har dobbeldyna å synes d e dyre å kjedelige trekk t di.
men om du alt har mange så e d jo billigere me ny dobbeldyna

her vurdere eg å bytta ut vår t enkeldyner selv om eg må ha nye trekk
like å tulla meg orntlig inn i dynå mi å får ikke jort d me dobbeldynå :p
savne d ennå etter 4 1/2år me dobbel hehe

Vi har enkeldyner.

Hadde ikke klart å sove om vi skulle liggi under samme dyne. Jeg er utrolig varm av meg.

helt klart dobbel, har hatt høie i str.200*220 men syns den var litt liten og ble veldig kaldt på vinteren har nå kjøpt 220*240 på ikea og det er jo bare helt vidunderlig

Vi har enkle. Prøvde dobbel først, men det lå ikke for oss

Vi har dobbel, og det er deeeeeilig . Har jo enkeltdyner også, men de får gjestene, vi trenger det jo ikke, for vi har verdens beste dobbeltdyne. Har funnet ut flere ganger de siste mnd. at det er plass til to voksne og to barn under en sånn. Fine greier det

Her hadde aldri dobbeldyna funka. Jeg må surre dyna godt rundt meg og stakkars mannen ville jo frøset han da...

Vi hadde dobbeldyne en pariode, men det funket ikke for oss siden jeg er VELDIG grådig og helst skal ha hele dyna for meg selv. Så nå har vi enkelt dyne, og det funker heller ikke for jeg tar begge dynene 

Vi har dobbeldyne fra IKEA. Har fem ulike trekk tror jeg, kjøpt iløpet av de siste fem årene. Er veldig fornøyd med den dyna, for det er to dyner oppå hverandre som vinterdyne - så kan man fjerne den ene og ha en tynnere dobbeldyne om sommeren. 

Vi har en enkel dyne hver..
For samboeren min sover i bare laken på sommeren, og sommerdyne på vinteren! :P Jeg derimot har nesten vinterdyne hele året :P Og han takler ikke ligge inntil meg, for da renner svetten :P hehe.. 

Jeg elsker dobbeldyna mi.. aldri om jeg bytter den ut med 2 enkle igjen :p

Dollface skrev:
hadde det ikke vært for at vi må skifte ut alt av sengetøy, så hadde jeg kjøpt dobbeldyne....

Man kan sy sammen 2 enkle sett. Det gjorde jeg på forrige dobbeldyne. Fort gjort.

Og da har jeg vel allerede svart at vi har dobbeldyne

jeg har dobbel, mens samboeren har enkel... jeg er en liten dyne tjuv :p

Back
Topp