DO-GÅING

teba

Gift med forumet
DO-RING ELLER POTTE NÅR EIN SKAL BEGYNNE MED DO-TRENING?FORDELER OG ULEMPER...
 
Begge deler har fordeler og ulemper...[;)] Men vil si det er opp til barnet å velge!
Her har vi begynt med potte noe begge de største her har synes har vært ille skummelt i starten,så kjøpte vi doring- som fungerte en stund.
Før det brått har blitt potta som har blitt favoritten...
Største her som er "tørr" holdt seg til potta en god stund,ville ikke på do i det hele tatt- men så brått skulle vi prøve do'en igjen. Og da skulle den prøves uten doring-og slik har det blitt etter det!
Mellomste her er fremdeles på prøvestadiet med potta- har vel tissa der to ganger,så får fortsette å prøve...[;)]
Så mitt tips er å gå til innkjøp av en av delene først,og eventuelt kjøpe den andre om det ikke fungerer!
 
Star83: Imponerende at mellomste gutten din tisser på potte! Her har jeg prøvd men virker som om han er redd for potta![:@]
 
Gutten min er 2,5 og begynte med do-ring i sommer. Nå vil han heller sitte på potta, tror han føler større kontroll der. Han er flink og tisser hver gang vi setter han på potta, men han sier ikke fra. Noen gode tips om do-trening? Vi lar han gå i truse hjemme på kvelden, det er stas, men han blir jo like våt hver kveld...
 
Begynte med do- og pottertrening rundt 2-årsalder. I helgene tok vi av bleien og hadde lite klær på som var lette å ta av. Hadde på bleie om natten. På lørdagene ble det som regel noen våte truser (som var stor stas å kjøpe og bruke) men søndagene gikk som regel greit med få uhell. Nr. 1 ville sitte på potte og nr. 2 på doring fordi alle vi andre i familien satt på do og da skulle ikke hun sitte på potte. Vi ventet med å ta bleien helt bort til vi hadde sommerferie for at barnet skulle slippe opplevelsen av å tisse seg ut framfor alle barna i b.hagen. Merket at de var klar for å slutte med bleie når nattbleien var tørr om morgenen. Tror det er lettere for barna å slutte med bleie om sommeren for da kan de springe rundt uten for mye klær som er til hinder når de skal tisse NÅ....
 
Back
Topp