Dna test, farskap

Frksvima

Betatt av forumet
Har ei datter på 3 uker og nå har seg sånn at barnefar plutselig vil ta dna test for å se om hun er hans.. Noe jeg har selvfølgelig har presisert hele veien og han har heller ingen grunn til å tro noe annet. Men kjære vene, det er helt opp til han. Vet hva svaret blir uansett..

Så da lurer jeg litt på om det er noen andre som har vært i samme båt som jeg er i nå? ( kan svare meg på privat meldig om det er mer ønskelig:) )

Hvor lang tid tok det fra dna testen ble utført til man får resultatet? Og hvordan foregår hele opplegget? Får jeg innkallelse i posten osv?

Han ville ikke signere på papirene som kom fra nav, så da blir vell dette fulgt opp videre av nav vil jeg tro? Er totalt grønn på dette.. :P

Tok farskapstest i 2009, fikk papirer i posten som jeg tok med på blodprøvetaking på sykehuset. (møtte bare opp og trakk kølapp) Mener å huske det tok ca 2-3 uker før vi fikk svar..

Ring nav å hør me dem om dåkk kan få d dekt :) går ant å bestille privat fra folkehelseinstituttet trur æ d va, d koste ca 3000kr... Da kan man ta testen selv hjemme eller ta med prøvetakingsutstyret til legen å få dem til å gjøre d :) tar ikke mange uken før man får svar :)

Ikke helt samme sak men vett noen andre som gjorde det , de gjorde det via nav :) tok noen uker før de fikk svar !

Tok DNA test. Var en bomullspinne jeg tok i munnen på
Pluggen. Aner ikke når resultatet kom. For hørte ikke noe mer om det ;) han fortsatte å betale bidrag så :p

Eneste jeg har skjønt/funnet ut av er at det vil skje gjennom nav.. Jeg måtte visst bare vente på sånne vattpinner som skulle komme i posten og ta det med til legekontoret.. Så da får en bare se tid det dukker opp;)

Back
Topp