Diverse utstyr- tips og råd ?

Anbefaler Medela dobbel brystpumpe. Da går det mye raskere å pumpe. Gjerne med bh til som du kan feste flaskene til, så du slipper å holde flaskene.

Tror ergobaby sjalet er ok. Hvis det er elastisk så begynner det å sige før babyen er 13 kg (som er maks vekt) og da blir det ubehagelig. Da er bomull osv bedre. Ellers er ikke jeg så veldig god på sånt, bærer mest i sele selv om jeg har to sjal :D

Personlig ville jeg gått for ergobaby bæresele og ikke sjal. Erfaringsmessig er det knotete med sjal, spesielt hvis du har en hylende unge og 1000 ting du skal gjøre. Da er det lettere å putte babyen i sele som du fester enkelt. Men pass på at den er ergonomisk korrekt for barnet. Samtidig vet jeg at mange liker sjal godt også. Men da bør du sette deg inn i det og få litt opplæring :)

De andre tingene vet jeg lite om. Men ei venninne kjøpte veldig dyr pumpe som hun ikke fikk brukt. Hun kjøpte fordi «alle pumper», men det er faktisk ikke alle som får det til. Så jeg tror vi skal vente til jeg har funnet ut hva som fungerer best for meg når babyen er født.

Så kjekt å se at det ikke bare er vi som er to mammaer her forresten! :D

Finn ut om det er et bærebibliotek i nærheten å prøv deg fram, jeg barMYE i sjal i starten, bare knot med spebarnsinlegger syntes jeg. Jeg begynte med et mobywrap før det ballet på seg, bedre å kjøpe sjal brukt da de er mye mykere å letter å knyte.

Personlig ville jeg gått for ergobaby bæresele og ikke sjal. Erfaringsmessig er det knotete med sjal, spesielt hvis du har en hylende unge og 1000 ting du skal gjøre. Da er det lettere å putte babyen i sele som du fester enkelt. Men pass på at den er ergonomisk korrekt for barnet. Samtidig vet jeg at mange liker sjal godt også. Men da bør du sette deg inn i det og få litt opplæring :)

De andre tingene vet jeg lite om. Men ei venninne kjøpte veldig dyr pumpe som hun ikke fikk brukt. Hun kjøpte fordi «alle pumper», men det er faktisk ikke alle som får det til. Så jeg tror vi skal vente til jeg har funnet ut hva som fungerer best for meg når babyen er født.

Så kjekt å se at det ikke bare er vi som er to mammaer her forresten! :D

Takk for tips! Ja det er kjempe kosli! Er kjæresten min som går gravid, men siden hun er gravid så ville jeg være del sv forumet for å følge litt med på den måten hun har ikke like stor interesse sv forum, men jeg elsker å være her og gleder meg så enormt til å bli mamma igjen❤️

Har dere noe erfaring med bæresjal ?
https://lekmer.no/aura-baby-sling-i...z--hp-PvpfjrjZ1HFmj53KwXtUfap1k4aAj7eEALw_wcB

Denne for eksempel, erfaringer eller tips til et ordentlig godt bæresjal ?

Og så driver jeg å ser på forskjellig babycall med og uten video, er det noen gode tips og råd der til en bra en?
oooog brystpumpe, elektrisk hvis noen har en de anbefaler :D

Takk!

Med førstemann hadde jeg kun bæresele (ergobaby 360) med spedbarnsinnlegg. Det var forferdelig styrete og jeg endte opp med å ikke bruke det før han nærmere 9 mnd - 1 år. Med lillemor som kom etterpå ble jeg tipset om Close caboo - og det var helt fantastisk! Superenkelt å ta på riktig, og både hun og jeg elsket det fra første stund. Bar henne masse, og når sjalet begynte å sige så var det helt topp å gå over til bæresele (kanskje sånn 7 månederish). Anbefaler Close caboo som bæresjal og ergobaby 360 som bæresele. Jeg er ihvertfall avhengig av begge - håper nestemann blir like glad i sjal/sele som lillemor.

Jeg hadde et aldoriasjal til førstemann og jeg elsket det. Armene fri og babyen tett inntil. Kan brukes opp til ca 8 kg, men jeg sluttet en stund før det. Vår lille var rett under 2,5 kg, så han kunne bruke det elastiske sjalet lenge, før vi gikk over til bæresele.

Selv hadde jeg kjøpt en Medela swing maxi på salg, ikke at jeg visste at jeg fikk pumpebarn, men siden han var så liten ble han utslitt av å ligge til brystet, så jeg måtte pumpe og gi ham. Slet litt med at jeg ikke synes trykket i den doble pumpen var noe bra, såp vi knøt igjen den ene ledningen og brukte bare en pumpe av gangen. Litt omstendelig, men alt funker.

Av babycall har vi en neonate 5800 tror jeg, uten kamera. Vi tenkte ikke vi hadde behov for det. Kjøpte den ikke før han var 7 måneder eller noe, hvor vi skulle være på hytta og da kanskje være mye ute mens han lå og sov inne. Har ei venninne som har med kamera og hun er veldig fornøyd med å kunne se om barnet har lagt seg ned igjen eller ikke. Vi kjenner lille vår så godt at vi hører om han står i sengen eller ikke.. :)

Kan også anbefale close caboo!! Med første hadde vi bare ergobaby sele, kjøpte den når hun var blitt så stor at vi ikke trengte spebarnsinnlegget, var veldig fornøyd med den da! Fikk låne en close caboo til nr to, og det var en helt annen verden!! Var helt fantastisk å bære i!! Hadde store planer om å kjøpe en denne gangen, men usikker nå som det kommer to! Da spørs det om jeg heller må kjøpe et elastisk sjal for da kan jeg vel kanskje bære dem begge samtidig.
Ellers fikk jeg låne spebarnsinnlegg til ergobabyen med nr 2, både han og jeg hatet det innlegget!! Varmt, klamt og styrere! Endte med at jeg kjøpte en tula free to grow, der kan man regulere panelet til å passe uten å bruke spebarnsinnlegg, en helt annen verden! Elsker den!!
Vi har også Neonate 5800, veldig fornøyd med den :)

Kjøper du ergobaby bæresele så har det kommet seler hvor du ikke trenger spedbarnsinnlegg separat :) ergobaby one tror jeg en av de heter. Den kan du ikke bruke framovervendt, men det er egentlig ikke anbefalt uansett, så man klarer seg :)

Kjøper du ergobaby bæresele så har det kommet seler hvor du ikke trenger spedbarnsinnlegg separat :) ergobaby one tror jeg en av de heter. Den kan du ikke bruke framovervendt, men det er egentlig ikke anbefalt uansett, så man klarer seg :)

Vi kjøpte ergobaby omni 360. Den er uten spedbarnsinnlegg og kan bære fremovervendt, vendt mot bærer, bære på ryggen og på hoften.

Back
Topp