diverse utstyr o.l

kailin

Glad i forumet
Noen som har begynt å kjøpe inn diverse utstyr? som vogn, barneseng, klær etc... ? 
Jeg har ikke og tørr ikke før jeg er 12 uker på veg hvert fall ! 

Noe utstyr har jeg fra før, arvet av min søster, som f.eks. vugge, matvarmer, flaskesterilisator, bilstol, lekematte,  el. vippestol m/musikk, sengetøy + kant, uro m/musikk og lys til seng, + noen få plagg til jente (hvis jeg får det) osv.... noen andre småting.

Ellers har jeg ikke kjøpt noe stort selv enda, bare en liten "my first teddybear" bamse (rosa), en bleiebøtte og et myggnett til vogn.

Synes det er tidlig å kjøpe noe før 12 uker er forbi, men når jeg er over de skal jeg iallfall feire med å kjøpe noen kjønnsnøytrale klesplagg :D Gleder meg, litt over en uke til <3

Har ikke tenkt så mye på det enda men jeg vet jo at vi kommer til å trenge massevis! Alt vi hadde er gitt bort for leeeenge siden:))
Ikke alltid så gøy å få masse utgifter på en smell heller så spørs om en burde se litt rundt etterhvert..
Vi har sprinkelseng, vogn og en pose med klær på kottet da:) dvs kun gutteklær og vi har bestillt jente..

vi har stort sett alt, men må kanskje kjøpe en vippestol, det lånte vi hos svigerinnen min sist, og vet at hun har lånt den ut til noen andre som har termin om 2 måneder, så kommer nok til å kjøpe en ny, eller brukt..

Om vi får jente så må vi kjøpe litt klær, men ellers så har vi stort sett alt tror eg :)

ah, mer planlegging dere enn hva jeg har! hehe:P føler meg litt stresset, men samtidig tenker jeg at jeg har jo tross alt 6 mnd på meg..
Det er jo svindyrt med alt, så har tenkt å legge av penger hver mnd, et par tusen eller lignende, sånn at jeg bygger om en del og ikke får smell når det nærmer seg! :P

Har ikke kjøpt noe nei. Kommer nok til å vente til høsten tenker jeg. Har noe fra før, men må ha en del nytt også. Blir muligens en liten bodd eller noe sånt etter UL i uke 14 om alt ser fint ut :)

Har ikke kjøpt noe nei. Kommer nok til å vente til høsten tenker jeg. Har noe fra før, men må ha en del nytt også. Blir muligens en liten bodd eller noe sånt etter UL i uke 14 om alt ser fint ut :)

ikke kjøpt noe... Eneste jeg tror vi trenger er seng, siden minsten her sikkert trenger grindseng litt lenger. Så lurer på en sånn "ammeseng" greie, så hiver vi storebror i vanlig seng til nye bebisen trenger større seng. Så blir det litt klesshopping. Spes om vi får en jente...

Vi har det meste, men kjøpte sånnet babysete til Stokke tripp trapp stol her en dagen og mangler bag til vognen! så får vi se hva vi får denne gangen, blir det jente så trenger jo vi litt rosa i hus!;)

Vi har det aller meste etter storebror. Regner med han slutter med sprinkel seng når spiren er ferdig med vugga.

Men siden vi solgte vogna så blir det til å kjøpe en ny en, men måtte uansett kjøpt City Bag til den. Var å titta på en i dag og forelska meg i en! Også var det kun 1 igjen!!! Så nå grubler jeg fælt....

nei, er du gal!?

kommer ikke til å tenke på det før jeg vet med 100% sikkerhet at det er liv i magen, og iallefall ikke før ordinær UL. Har hatt altfor mange nedturer... 
Uansett tror jeg vi har det meste vi trenger fra før siden vi har fått barn av begge kjønn.

Liker ikke å kjøpe nytt, så alt jeg har til frøken og babyen er kjøpt veldig pent brukt og til en brøkdel av ny pris.. Må slå til når jeg finner bra, nye ting til en billig penge, så jeg har kjøpt bilstol til 300 kr og lekegrind til 700. Begge deler var to år gammelt og ser helt nytt ut. Har også kjøpt en 6 mnd gammel kurv for 1200 (koster 4000 ny). Kommer også til å kjøpe en forholdsvis ny og ubrukt vogn. Regner med å få en emmaljunga for 3000-4000 mot 10000 ny.

Jeg sa akkurat i fra i dag til butikken jeg skal handle vogn at jeg skulle ha den!! Ho kunne holde av den jeg skulle ha til september (kunne vente lengre, men da var det nye modeler og dyrere pris). Men så bestemte jeg meg for å bruke sportdelen til storebror, så slepper vi å frakte han sin frem og tilbake fra bhg. Så da blir det å handle den med en gang. Så får vi se :) Krysser fingrene for at alt går bra med lille spiren..

MammatilDani skrev:
Liker ikke å kjøpe nytt, så alt jeg har til frøken og babyen er kjøpt veldig pent brukt og til en brøkdel av ny pris.. Må slå til når jeg finner bra, nye ting til en billig penge, så jeg har kjøpt bilstol til 300 kr og lekegrind til 700. Begge deler var to år gammelt og ser helt nytt ut. Har også kjøpt en 6 mnd gammel kurv for 1200 (koster 4000 ny). Kommer også til å kjøpe en forholdsvis ny og ubrukt vogn. Regner med å få en emmaljunga for 3000-4000 mot 10000 ny.

Er nok veldig smart det altså!! Burde egentelig gjort det selv. Men sånn er det nå ikke. Arvet jo masse klær til storebror. Men da viste vi på en måte hvor det kom fra. Bhg til storebror kjøpte vi brukt. Men når jeg hadde skikka litt mer på den og hatt den litt så jeg at det var litt her å der. Men kan jo være heldig å!

MammatilDani skrev:

Er nok veldig smart det altså!! Burde egentelig gjort det selv. Men sånn er det nå ikke. Arvet jo masse klær til storebror. Men da viste vi på en måte hvor det kom fra. Bhg til storebror kjøpte vi brukt. Men når jeg hadde skikka litt mer på den og hatt den litt så jeg at det var litt her å der. Men kan jo være heldig å!

Vi kjæms itj t å kjøp nå nytt,sia vi har aillt vi treng ifra før Har en av hver,så har d meste...blir å kjøp nå nytt dersom æ finn nån gode tilbud

Glemte jo å skrive at vi alerede har kjøpt nytt bil sete. Ville ha med base. Og siden Maxi Cosi var på tilbud ville jeg ha det. Men kunne jo egentelig venta, for er jo på tilbud hele tiden...

Kommer ikke til å kjøpe noe enda nei, men har satt av en del penger alt. Det hadde jeg allerde gjort da jeg mistet sist også.

Kunne også kjøpt brukt om det var mye å spare på det, men på Finn så selger folk game ting for bare et par tusen mindre enn det det selges i butikk så det gidder jeg ikke. Liker heller ikke tanken på å putte en nyfødt baby i feks en brukt bag, gudene vet hvordan folk behandler ting, kjøper ikke sånne ting brukt til meg selv heller liksom. Ikke kunne jeg kjøpt bilstol av noen jeg ikke kjente heller.

Å nei........ingen stress her :-)
Har Simo vogn fra 2008 (vil ha ny, men mye penger å spare på å bruke den).
Har sprinkelseng, men vurderer en ny/brukt.
Resten har vi gitt bort/kastet så trenger en hel del..

Må ha bilstol,vippestol,bæresele, elektrisk pumpe, flaskevarmer,flaskevasker,ammepute osv...

Men tar det helt med ro, blir vel å sende mannen for å kjøpe bilstol og hente sett når vi er klar for å dra fra sykehuset emoticon

Vi trenger så lite utstyr at eg kommer nok til å vente en god stund enno. Vil vente til vi får vite kjønnet på babyen siden vi har en gutt fra før og har alt vi trenger og viss det blir jente blir det masse klesshopping :) Eneste utstyr ellers er madrass og slikt og ett nytt babysetet :) 

Back
Topp