Diverse stelleprodukt?

Lillemy_._

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Novemberlykke 2016
Hei, i neste uke skal vi handle det siste av utstyr og holder på å lage til liste over det som trengst. Er førstegangsfødende, så håpte å få gode tips fra dere :)

Kva merke anbefaler de av følgande:
- engangs ammeinnlegg
- sinksalve
- babyolje
- brystvortekrem

Ser nokken bruker ammeinnlegg av ull i tillegg til engangs, bruker en det om sommeren?

Anbefaler purelan til brystvortene. Syns den var veldig god forrige gang i hvertfall ;) Og jeg ville aldri gått uten ammeinnlegg i ull altså, hverken sommer eller vinter. Fungerer veldig bra med engangsinnlegg innerst og ullinnlegg ytterst. Skal ikke mye trekk til før man risikerer å få brystbetennelse, selv i sommervarmen. Med ullinnlegg tør jeg å gå i singlet uten noe mer over (bare innleggene dekker godt nok rundt brystet, så viktig å velge store nok innlegg). Men hvilke merker i engangsinnlegg, stelleprodukter etc som er bra kan jeg ikke huske så der blir å prøve seg frem igjen her hvertfall. Tenkte å prøve baby bee produkter til minsten denne gang, sies jo at de skal være veldig bra ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hei, i neste uke skal vi handle det siste av utstyr og holder på å lage til liste over det som trengst. Er førstegangsfødende, så håpte å få gode tips fra dere :)

Kva merke anbefaler de av følgande:
- engangs ammeinnlegg
- sinksalve
- babyolje
- brystvortekrem

Ser nokken bruker ammeinnlegg av ull i tillegg til engangs, bruker en det om sommeren?

- Veldig fornøyd med Chicco engangs ammeinnlegg (Lekmer.no, Jollyroom.no, Flust.no), men de fra Coop Änglamark var også veldige gode.
- Sinksalve har vi aldri brukt. Altfor seigt synes jeg. Bruker Bepanthen (Apotek) til sår stump når det en sjelden gang oppstår. Ellers vet jeg at mange også liker Inotyol salve (Apotek), men den er mer seig slik som sinksalven.
- Coop Änglamark har kommet ut som best i test hos Grønn hverdag, så her sverger vi til det merket på både babyolje og andre stelleprodukter når babyen blir større (type shampoo og såpe)
- Purelan

Anbefaler purelan brystvortekrem, kombinert med masse lufttørk og brystmelk :), chicco ammeinnlegg (absolutt de jeg likte best!), aselli sårsalve :) Ellers blir det brukt neutral-stelleprodukter her i gården :)

Jeg brukte ull-innlegg i tillegg til engangsinnleggene i de verste lekkasje-periodene sist, det var på høsten :) Kommer vel til å se det an denne gangen, men syntes det var veldig kjekt å ha et ekstra lag sist, for engangsinnleggene ble fort fulle :)

Back
Topp