Diverse spørsmål

Moonlight91

Flørter med forumet
Hei. Jeg har to spørsmål og slår dem sammen her...

1. Er det normalt å blø i starten av svangerskapet? Fikk litt brun blod/utflod når jeg tror egget festet seg, og dagen etter mens skulle komme startet det på nytt, med brunt utflod og til tider blod. Men det er ikke i voldsomme mengder. Har lest at det er normalt, men blir såklart bekymret da dette er min første graviditet, og jeg har ingen erfaringer.
Jeg har ingen magesmerter eller noe slikt.
Er 5+0 idag, og har testet positivt på test hver dag i ca 2 uker nå(Klarer ikke slutte å teste, har heldigvis mange e-bay strips, har også testet med 2 clearblue)

2. Er det vanlig å få tidlig ultralyd? Eventuelt når er det vanlig å få første ultralyd? Har første kontroll i uke 11+6.
Vi har bestemt oss for å holde vidunderet vårt hemmelig en stund til, så jeg har ingen å snakke med om dette. Føler meg totalt håpløs! :)

Takknemmlig for alt av svar =)

Har hørt at det er normalt, men ville ringt legen og forhørt meg. Har aldri opplevd det selv, men har venninner som har blødd litt første delen av svangerskapet og de har helt friske barn den dag i dag. :) lykke til!! <3

Har hørt at det er normalt, men ville ringt legen og forhørt meg. Har aldri opplevd det selv, men har venninner som har blødd litt første delen av svangerskapet og de har helt friske barn den dag i dag. :) lykke til!! <3
Tusen takk for svar, ble litt mer betryggget nå! Liker virkelig ikke å ringe å mase på legekontoret! Føler meg sånn til bry! Men om det ikke gir seg snart(mensuken snart over) så tar jeg en telefon og hører!

Jeg blødde omtrent fra eggløsning til uke 17 og har en frisk gutt på 8mnd nå ❤️

1. Er det normalt å blø i starten av svangerskapet? Fikk litt brun blod/utflod når jeg tror egget festet seg, og dagen etter mens skulle komme startet det på nytt, med brunt utflod og til tider blod. Men det er ikke i voldsomme mengder. Har lest at det er normalt, men blir såklart bekymret da dette er min første graviditet, og jeg har ingen erfaringer.
Er 5+0 idag, og har testet positivt på test hver dag i ca 2 uker nå(Klarer ikke slutte å teste, har heldigvis mange e-bay strips, har også testet med 2 clearblue)

2. Er det vanlig å få tidlig ultralyd? Eventuelt når er det vanlig å få første ultralyd? Har første kontroll i uke 11+6.
Vi har bestemt oss for å holde vidunderet vårt hemmelig en stund til, så jeg har ingen å snakke med om dette. Føler meg totalt håpløs! :)

Kan svare på det andre spørsmålet ditt. :) Det er ikke vanlig å få tidlig ultralyd på sykehuset. Det får man i utgangspunktet kun hvis man er over 38, misdannelser i tidligere svangerskap eller arvelige tilstander i familien. Noen leger har ultralydapparat, og hvis din lege har det kan det hende du får. Første ultralyd på sykehuset er rundt uke 18. Privat kan du gå når som helst. :)

Kan svare på det andre spørsmålet ditt. :) Det er ikke vanlig å få tidlig ultralyd på sykehuset. Det får man i utgangspunktet kun hvis man er over 38, misdannelser i tidligere svangerskap eller arvelige tilstander i familien. Noen leger har ultralydapparat, og hvis din lege har det kan det hende du får. Første ultralyd på sykehuset er rundt uke 18. Privat kan du gå når som helst. :)
Supert, takk for svar! Var det jeg tenkte! Hvor mange ultralyder er det normalt å få gjennom svangerskapet? Og er det vanlig å gå til privat for flere? Og hvor får man eventuelt 3D?(tenker da på senere tid)
Så mange spørsmål

Supert, takk for svar! Var det jeg tenkte! Hvor mange ultralyder er det normalt å få gjennom svangerskapet? Og er det vanlig å gå til privat for flere? Og hvor får man eventuelt 3D?(tenker da på senere tid)
Så mange spørsmål

Du får kun den ene på sykehuset, med mindre det er noe spesielt (og det håper man jo at det ikke er). :) 3D får man hos private. Har inntrykk av at det er ganske vanlig å betale for en ekstra ul, enten i uke 12 eller 3D etter den ordinære. Men er mange som kun går på den ordinære også. :)

gratulerer med spire i magen [emoji3] sier som de andre over her at mm bare 'får' en UL og det er OUL rundt uke 18-20. utover det så må man gå privat, med mindre det er noe spesielt.

ville også slutta og teste om jeg var deg, ved et visst tidspunkt vil testene begynne og se svakere ut igjen selv om alt er som det skal.. og tenker det vil gi deg unødvendige bekymringer [emoji3] lykke til[emoji108]

Hvis du fortsetter å blø ville jeg tatt kontakt med fastlege og fått en henvisning til ul på sykehuset for en sjekk så slipper du å bekymre deg unødvendig. Det er som det blir sagt over her at man i utgangspunktet bare får en ul, men hvis det er noe spesielt eks blødninger og mye bekymringer bruker man å bli fulgt opp tettere

Er vanlig med bare en UL :) Eg skal ta TUL, men det er bare fordi eg blir 38 ved termin og derfor får ekstra oppfølging, Hadde ikkje tatt fleire UL om det ikkje var for det :)

Hei,

Velkommen hit og gratulerer med spiren i magen.

Anbefaller deg å lese denne artikkelen vår om blødning i svangerskapet
http://www.babyverden.no/Gravid/Hel...te-bor-du-vite-om-blodninger-i-svangerskapet/

Hei,

Velkommen hit og gratulerer med spiren i magen.

Anbefaller deg å lese denne artikkelen vår om blødning i svangerskapet
http://www.babyverden.no/Gravid/Hel...te-bor-du-vite-om-blodninger-i-svangerskapet/
Tusen takk, har lest artikkelen nå. Om det ikke stopper opp til mandag kontakter jeg lege bare for å høre! Det kommer liksom bare litt hver gang jeg er på do! Blir jo litt bekymret når jeg aldri har vært bort i noe lignende tidligere :) Håper at det er normalt og at alt er ok.

gratulerer med spire i magen [emoji3] sier som de andre over her at mm bare 'får' en UL og det er OUL rundt uke 18-20. utover det så må man gå privat, med mindre det er noe spesielt.

ville også slutta og teste om jeg var deg, ved et visst tidspunkt vil testene begynne og se svakere ut igjen selv om alt er som det skal.. og tenker det vil gi deg unødvendige bekymringer [emoji3] lykke til[emoji108]
Takk for svar! Ja, skal slutte å ta tester nå! Har bare blitt elt avhengig om en kan si det slik! For føler ikke meg gravid, og får på en måte bekreftet at jeger det ved å se de fine strekene på testene! Hehe! Sa ifra til samboer at jeg nå skal slutte å teste, fikk til svar: "det er på tide!"

Back
Topp