Diverse spørsmål! Førstegangsgravid!

MammaIda90

Forelsket i forumet
Hei dere erfarne damer det ute! Som førstegangsgravid har jeg mange spørsmål som surrer.. Håper dere har erfaringer å dele med meg.

Er 8+2 i dag. Puppene mine har vært ganske sensitive, men nå er de ikke lengre det. Normalt? Har også vært uggen, men nå kommer og går det litt. Er det vanlig at symptomene gir seg så tidlig? Trodde de forsvant i slutten av 1.trimester, typ uke 13-14?

Har også fått noen rifter nedentil, tror huden der nede er så tynn. :/ vondt!! er det noen som har erfaringer med dette, om det finnes noen krem eller liknende man kan smøre på for å gjøre huden bedre?
 
Hei dere erfarne damer det ute! Som førstegangsgravid har jeg mange spørsmål som surrer.. Håper dere har erfaringer å dele med meg.

Er 8+2 i dag. Puppene mine har vært ganske sensitive, men nå er de ikke lengre det. Normalt? Har også vært uggen, men nå kommer og går det litt. Er det vanlig at symptomene gir seg så tidlig? Trodde de forsvant i slutten av 1.trimester, typ uke 13-14?

Har også fått noen rifter nedentil, tror huden der nede er så tynn. :/ vondt!! er det noen som har erfaringer med dette, om det finnes noen krem eller liknende man kan smøre på for å gjøre huden bedre?


Har ikke særlig symptomer selv, og er 6+2, hadde masse masse med forrihe mann...da var jeg sengeliggende i 3 uker på grunn av kvalme.

Når det gjelder rifter, fikk jeg det pga sopp sist. Sjekket om de kan komme av det? Funka veldi fra etter å ha brukt krem mot sopp, da forsvant alle sprekker :)
 
Har ikke særlig symptomer selv, og er 6+2, hadde masse masse med forrihe mann...da var jeg sengeliggende i 3 uker på grunn av kvalme.

Når det gjelder rifter, fikk jeg det pga sopp sist. Sjekket om de kan komme av det? Funka veldi fra etter å ha brukt krem mot sopp, da forsvant alle sprekker :)

Signerer dette.

Det er vanlig at symptomene kommer og går litt. Sist var jeg kvalm og kastet opp fra uke 6-10. Så det er veldig individuelt.

Jeg fikk også rifter sist uke og jeg tok en sopp kur og det ga seg. Bakteriefloraen endret seg og man kan få sopp lettere.
 
Mine symptomer har gitt seg for det meste nå, er 8+5. Fikk kvalmen i uke 5 så det varte ikke så lenge :)
 
Symptomene kan komme og gå... Da jeg var gravid med gutten min forsvant alle hormonene rundt uke 8/9... Fikk kjempe angst og bestilte ul. Da så vi en sprell levende reke :)
 
"Alt" er vanlig og normalt i et svangerskap, det er så forskjellig fra person til person!
 
Hvor langt skal man strekke seg iforhold til sykemelding da? Jeg presser meg på jobb hver dag men ligger ofte kvalm om natten og våkner 05. Er utslitt allerede før jeg er på jobb og etter jobb er jeg titler ødelagt...hvor lenge skal jeg strekke meg? Begynner å bli ganske langt nede med energi
 
Puppene er fortsatt ømme her, men tidligere har jeg aldri hatt ømme pupper i svangerskapet.

Kvalmen min begynner faktisk å avta litt, men prøver å nyte det foran å beskymre meg selvom tanken slår inn en gang iblant.

Alt kan være like normalt og i uke 8 synker sjansen drastisk for at det skal hå galt.
 
Hvor langt skal man strekke seg iforhold til sykemelding da? Jeg presser meg på jobb hver dag men ligger ofte kvalm om natten og våkner 05. Er utslitt allerede før jeg er på jobb og etter jobb er jeg titler ødelagt...hvor lenge skal jeg strekke meg? Begynner å bli ganske langt nede med energi

Det må du jo nesten kjenne på selv?
Det er liv å sykemelde seg, men skal man vente til man går i kjelleren eller forebygge så man slipper?

Hva med å redusere arbtid litt?
Jobbe 50 %?

Jeg klarer ikke å komme meg på butikken å handle engang så sykemelding var eneste utvei, men det er ingen skal og innhente seg litt.
 
Det er akkurat sånn jeg har det å. Klarer ikke engang å rydde hjemme. Da blir jeg dårlig. Gruer meg sånn til å gå til legen. Vil så gjerne klare alt men kjenner bare at jeg ikke strekker til. Redd for at legen ikke vil gi meg sykemelding. Har ikke lyst å virke lat heller men er rett og slett dårlig. Når jeg har vært på jobb i 8 timer så er resten av dagen ødelagt. Jeg får ikke vært sosial eller gjort noe etter jobb...
 
Er 8+2 i dag. Puppene mine har vært ganske sensitive, men nå er de ikke lengre det. Normalt? Har også vært uggen, men nå kommer og går det litt. Er det vanlig at symptomene gir seg så tidlig? Trodde de forsvant i slutten av 1.trimester, typ uke 13-14?

Jeg har heller ikke ømme bryster lenger, det var helst de første ukene. Forrige svangerskap var det på samme måte og så kom ømheten tilbake rundt uke 20. Kvalmen har ligget og ulmet her, men har også roet seg. Vi får anse oss som heldige, for det trenger slett ikke bety at noe er galt :) Symptomer kommer og går gjennom svangerskapet.
 
Jeg har ikke hat noe særlig med symptomer i noen av mine svangerskap.
Ømmebryster i starten, som gir jeg raskt og trøtt....trøtt er definitivt mitt sterkeste symptom.
 
Alt kan være like normalt og i uke 8 synker sjansen drastisk for at det skal hå galt.

Liker det siste der!!!

Sånn ellers vil jeg bare si at jeg ikke er sånn kjempebekymret. Har en god følelse denne gangen :) men lurte egentlig bare på om jeg var ferdig for denne gang :p
 
Back
Topp