Div spørsmål :-D

Godisbjørn

Flørter med forumet
God søndagskveld alle fine <3
Har bare et par spm og håper noen vil dele sin erfaring :-)

1. Skal på TUL i morgen (10+3). Var du på TUL i uke 10 og var det innvendig eller utvendig UL?

2. Hvis du er andregangs (som meg), når kjente du liv første gang? (Ikke relevant for TUL, men bare nysgjerrig)

3. Opplever du halsbrann? Hva hjelper bortsett fra gaviscon og melk?

Klem fra meg :-)

Hei! Kan svare på første. Jeg hadde TUL ca uke 10. Tok både utvendig og innvendig. Gikk fint å se utvendig, men nesten bare skygger og en klump. Du får se mye mer på innvendig, både armer, bein og bevegelse, så anbefaler det "så tidlig" om du kan velge. ❤️

Kan svare bedre på nr 1 i morgen etter tul :p nr 2) tror ikke jeg kjente før rundt uke 22 kanskje, men hadde morkaka foran, så spent på hvordan det blir denne gangen :D 3) har ingen symptomer/plager utenom ømme pupper, og trøtt- var samme sist svangerskap:happy:

De gangene jeg har tatt ul før ule 12 har det vært innvendig.

Jeg har kjent liv fra uke 15-16 med de andre barna:) var ikke i tvil:)

1. Jeg var på TUL i uke 10, da transvaginal.
3. Kan være lurt å se hvilke matvarer som gjør halsbrann verre og ikke spise for sent på kvelden. Kommer det ved leggetid kan det være godt å bruke noen ekstra puter under hodet.

Jeg tok tul sist svangerskap uke 6-7 utvendig.

kjendte liv i uke 15 med første og uke 14 med andre (da hadde jeg i tillegg morkaken forran).

link tyggis, fåes på apoteket, knall god! Funker kjempe godt på halsbrann.

Jeg hadde tul da jeg var 10+3 faktisk (som bare er noen dager siden :hilarious:), og det var innvendig. Hva gjelder halsbrann så sies det at Lovehearts skal hjelpe:rolleyes: Jeg har prøvd det, og det kan hende det funket der og da, men synes den hadde en kortvarig effekt :hilarious: Men verdt å prøve? Sikkert litt individuelt sånt der:happy:

God søndagskveld alle fine <3
Har bare et par spm og håper noen vil dele sin erfaring :)

1. Skal på TUL i morgen (10+3). Var du på TUL i uke 10 og var det innvendig eller utvendig UL?

2. Hvis du er andregangs (som meg), når kjente du liv første gang? (Ikke relevant for TUL, men bare nysgjerrig)

3. Opplever du halsbrann? Hva hjelper bortsett fra gaviscon og melk?

Klem fra meg :)

1. Hadde tidlig ul i uke 9 ( forje svangerskap) det er jo neeeesten uke 10. Har høy bmi så bildene ble kjempe dårlig. Men selve ul var grei og fine bilder.

2. Når du kjenner liv er jo litt avhengig av hvor morkaken ligger. Med første kjente jeg i uke 19 (morkake forran) og nr to kjente jeg i uke 15. (morkake bak) Blir spennene å se med nr 3.

3. Sverger til Link tyggis! Hater smaken av gaviscon og det må en del love hearts til for å fungere. Det smaker ikke så godt i lengden.

Innvendig ul i uke 8 her.

kjente spark seint. Først etter oul med alle sammen.

har du prøvd både flytende og tyggetabletter i gaviscon?

Tusen takk for alle fine svar!<3
Var som nevnt på TUL i dag og ble satt frem til 10+5. Ble utvendig UL og så klart å tydelig et lite nurk :-D

Takk for alle tips til halsbrann! I morgen bærer det på apotek for å kjøpe link tyggis. Håper virkelig det hjelper og er bedre enn gaviscon, hehe.

Ha en kjempefin kveld alle supre mammaer <3

Vedlegg

• 1A26FEC7-FE90-4BA1-8081-23129BEB126B.jpeg
    1A26FEC7-FE90-4BA1-8081-23129BEB126B.jpeg
    29,6 KB · Visninger: 48
  • F95B2E9E-62FB-4FB6-A1CD-6A397825E78A.jpeg
    F95B2E9E-62FB-4FB6-A1CD-6A397825E78A.jpeg
    27 KB · Visninger: 48
Kan svare bedre på nr 1 i morgen etter tul :p nr 2) tror ikke jeg kjente før rundt uke 22 kanskje, men hadde morkaka foran, så spent på hvordan det blir denne gangen :D 3) har ingen symptomer/plager utenom ømme pupper, og trøtt- var samme sist svangerskap:happy:

Hvordan gikk det på TUL? :-D
Tusen takk for svar <3

Hvordan gikk det på TUL? :-D
Tusen takk for svar <3
Det gikk veldig dårlig dessverre, ser ut som MA - så det var jo ikke helt i kalkuleringen min :sorry:

Men, får heller tenke at det ikke var liv laga, og satse på at det får fort og fint med et nytt forsøk :happy:

Det gikk veldig dårlig dessverre, ser ut som MA - så det var jo ikke helt i kalkuleringen min :sorry:

Men, får heller tenke at det ikke var liv laga, og satse på at det får fort og fint med et nytt forsøk :happy:
Trist å høre. :Heartred Håper spiren sitter snart, og sitter hele veien :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Åånei, det var trist å høre :-( Jeg krysser alt jeg har for at det går fort neste gang og at den sitter gjennom hele svangerskapet <3 stor klem <3

Tok ikke TUL med første, men har time neste uke. Gleder meg!
Kjente spark ganske tidlig sist gang, i uke 15 mener jeg. :-)
Flytende gaviscon funket best for meg sist. Drakk to flasker sist gang, var så plaget. Har ikke fått halsbrann enda heldigvis, men det kommer nok!

Sniker fra september!
Jeg var myyye plaget med halsbrann i forrige svangerskap. Fikk resept på Omeprazol, som man tar hver dag. Det syntes jeg fungerte mye bedre enn Gaviscon!

Back
Topp