Ditt favorittreisemål - Hvor ?

Felice

Glad i forumet
Sommeren nærmer seg dere !

Jeg elsker å reise og oppleve nye og spennende steder og kan sitte i timesvis på internet og lese om nye steder og planlegge reiser ( som oftest blirt det jo ikke noe av da )

Derfor hadde det vært spennede om dere kunne fortelle om et sted dere har besøkt som dere anbefaler. Jeg er interessert i alt egentlig, både steder med og uten barn, og både storby, sol og strand.

Hvis dere har noen skrekkhistorier om steder kan jo det også være underholdende[:D]

J og mannen er veldig glad i usa, så dit prøver vi å komme oss så ofte vi kan [:)] Men d går littegranne pæng for å si d sånn....og akkurat nå så har vi ikke råd [:D] 

Vi var i Singapore i sommer, det er virkelig å anbefale[:D]
Lang og dyr reise, men billig å være der[;)]
Opplever masse, er jo en veldig liten øy som ineholder både "Kina" og "India". Masse store opplevelser for både små og store. Eneste minuset er at det regner er del, men det er jo godt og varmt fordet.

Nord Italia langs med innsjøen lago del garda trur ej den heite :) der er kjempe fint. heilt nydeli synst ej :D men lenge sia ej he vør der no, va i 2005.
Ellers er sør Frankrike utoli vakkert :D vi leigde et hus i nerheten av en liten by som heite bandol. de e kjempe fint langs kysten der ( vi kjørte med bil fra sykkylven til bandol igennom paris (disneyland) på vei ned. og igjennom monaco å italia på vei heim)

Har vært to ganger på Bali, et fantastisk sted. Litt dyrt med fly og hotell(men du finner hotell i alle prisklasser[;)]), men ellers er det billig å leve! Thailand er også nydelig, har vært der et par ganger også!
Vi var i Nice i 2008, jeg forelsket meg helt i byen, masse å gjøre på og se, du får både storby og strand(er rullesteiner da, men flott fordet!) Så der vil jeg gjerne igjen!! Vi dro også på cruise i Middelhavet for to år siden, det kan absolutt anbefales!! Var kjempegøy, fikk sett mange steder og truffet mange spennende mennesker!

Har kunn vært i bulgaria jeg[8|] Men jeg elsker campingturer i norge. Spesielt kristiandsand[:)]

Vi var på Aitutaki (Cook Islands) for 2 år siden. Min drømmeferie ble en realitet og er den beste ferien vi har hatt noen sinne, men litt langt med baby (over 1 døgn reisetid)

Ellers er cinque terre området i Italia min favoritt i Europa. Nydelig sted. Mulighet til både bading og som utgangspunkt for dagsturer til store byer i Italia.

ORIGINAL: bøllefrøet mitt

Har kunn vært i bulgaria jeg[8|] Men jeg elsker campingturer i norge. Spesielt kristiandsand[:)]

Heter Kristiansand [8D]....og byen er knall om sommeren. Skulle hatt et treff her nede, tusla rundt i dyreparken alle sammen [;)]

New York[:)][:)åh,det er det beste stedet EVER!Trudde ikke det skulle være så bra plass,men hadde jeg kunne tatt mammaperm der noen uker med nestemann(om jeg får en til da) så gjør jeg GJERNE det [:)][:)]

Har kun vært i Frankrike (Paris) og Tyrkia (Alanya) og Sverige og Danmark da, men det er jo ikkje så spennende. Alanya var gøy. Meg og ei veninne, når vi var singel og kun hadde oss selv å tenke på. Reiste i 2006, i Mai og i August samme året, hehe [:D]

ORIGINAL: Sorland

ORIGINAL: bøllefrøet mitt

Heter Kristiansand [8D]....og byen er knall om sommeren. Skulle hatt et treff her nede, tusla rundt i dyreparken alle sammen [;)]

Jeg stiller til sommeren jeg. Vi har sommerhus på Sørlandet og er der ganske så ofte[:)]

I forfjor var jeg og sambo en måned på Bali[:D]

2 uker på selve Bali, hvor vi fartet øya rundt på moped (og litt bil) og sambo surfet, og så 2 uker på Gili Trawangan (ei av tre små øyer en halvtime unna med båt), der var vi mer under vann enn over[:)] Tok dykkerkurs der, så hadde to-tre dykk om dagen, og så lese seg opp til neste kurstime, og så var der fullt liv på kvelden!

På Gili var det slik vi ser på postkort [:D] Har masse gode minner derfra[:D]

Eneste negative, var at jeg reagerte på myggstikkene, de bli hovne og kjempestore (fikk et par i fjeset og to på øyelokket, så jo ut som sambo mishandla meg[8D])

Men det er en plass det er best å dra uten barn... Er ikke så barnevennlig , spesielt med tanke på den ville trafikken, dårlig tilgang på sykehjelp.

Ellers har jeg vært på kryss og tvers av hele Europa. (har vært på bilferie i alle år jeg bodde hjemme[:)] først med telt og så campingvogn, og så bobil[:)]

Jeg liker meg godt i Portugal på vestkysten, Gibraltar og på vestkysten av Frankrike[:)]

Jeg er veldig glad i Hellas,er jo sååå mange fine plasser og et helt fantastisk folkeslag der nede[:)] På Lesvos syns jeg det var veldig fint(Hellas 3.største øy)
Og på Kreta er det jo også mange fine steder..bla Chania. Rethymnon var jeg ikke så begeistret over,men det var mest pga det ikke var noen strandbarer[;)] eller restauranter på stranda vi var på. Da måtte vi over en 4-felts motorvei[:'(] Men er jo flere strender der så man kan jo slippe veien.

Anbefaler ikke Tunisia..har aldri opplevd mer innpåslitne mennesker. I tillegg står di jo overalt for å selge hasj og dop av alle slag(i alle fall da jeg var der) Til og med på midtrabattene.

ORIGINAL: mygirl26

Jeg har vært i retten i Egypt[:)]

Fy fader det var skummelt....anbefales ikke[:)]

Å???....hvorfor var du der? *nysgjerrig*

ORIGINAL: matvrak

J og mannen er veldig glad i usa, så dit prøver vi å komme oss så ofte vi kan [:)] Men d går littegranne pæng for å si d sånn....og akkurat nå så har vi ikke råd [:D] 

Fortell litt mer da [:D] Noen steder som egner seg med barn ?
Har vært på vest og østkysten selv men ingen steder "i  midten". 
Hvis jeg drar på langtur må jeg nemlig ha med ungene, orker ikke å være så lenge borte fra de.

ORIGINAL: Mosaikk

Vi var på Aitutaki (Cook Islands) for 2 år siden. Min drømmeferie ble en realitet og er den beste ferien vi har hatt noen sinne, men litt langt med baby (over 1 døgn reisetid)

Ellers er cinque terre området i Italia min favoritt i Europa. Nydelig sted. Mulighet til både bading og som utgangspunkt for dagsturer til store byer i Italia.

Åhh, Cook Island - drømmereise altså ! Har alltid drømt om Tahiti men det er vel ganske likt. Kommer helt sikkert til å dra på en sånn stillehavsøy en gang iallfall, drømmen er å bo i en sånn hytte på stolper i sjøen..

mygirl26 - uæææ så ekkelt !!

THAILAND [:D]Vi har vært der 2 ganger allerede og g håper på at vi kommer oss der til en gang og 2 til..Men blir lite eksotisk nå fremover tenker jeg,hvertfall til det blir nermere noe bryllup

Back
Topp