Ditt beste/verste babykjøp?

Lykkedrøm

Gift med forumet
Juliknøttene 2022
Maisløyfene 2024
Hei!
Har reflektert over dette innimellom, hva var egentlig nødvendig å kjøpe, og hva kunne vi droppet. Og hva vil jeg skrive opp på listen over ting vi burde ha til nestemann, som vi ikke har hatt nå. Tenkte det kunne være interessant å se hva deres erfaringer her.. Jeg kan godt begynne. :love2

Beste: Vanntett stellematte, babybjørn vippestol, babynest, moonboon, svingbar base til bilstolen.
Unødvendig: Babygym, nattposer, bedside-crib (ble brukt, men kunne brukt sprinkelseng), gensere :facepalm:, Leander vugge:crybaby2, hårbørste
Ønsker meg til neste: babynest med håndtak, stellebord uten kant foran (han sparker i den og får vondt :confused1)

• Liker
Reactions: HCS
Beste: Babybjørn vippestol, nattpose, svingbar bilstol, easygrow nord vognpose, 5-pack med strømpebukser og bodyer fra HM
Unødvendig: babydyner og tilhørende sengetøy, alt av tepper, ryggdel til nordposen så den kunne bæres, sleepytroll vognvugger (feil bevegelse for vår i hvert fall), alt annet innertøy enn strømpebukser og bodyer :p
Ønsker meg til neste: Leander stellematte, Moonboon hvis behov

Er det jeg kommer på i farta :)

Last edited:
Vognposen vår ELSKER vi også! :love017 Glemte den! Lille likte ikke vogna si før vi begynte å bruke den. Samme med bilstolen.:laughing002

• Liker
Reactions: HCS
Jeg sniker fra september.

Beste: Babybjørn vippestol, cozyfix ammepute, bæresele, 3- og 5-pakk pysjer fra HM med glidelås hele veien ned., ammegenser i ull fra ammebutikken, lillelam ullteppe.

Unødvendig: Bed-side crib (kunne bare brukt sprinkelsengen- hvilket vi endte opp med å gjøre senere), smokker og flasker (ble aldri akseptert av vår gutt :D), vuggeføtter til sprinkelseng, gensere og andre babyklær med trang åpning til hode.

Til nestemann: Babynest og bæresele til nyfødt.

Hei!
Har reflektert over dette innimellom, hva var egentlig nødvendig å kjøpe, og hva kunne vi droppet. Og hva vil jeg skrive opp på listen over ting vi burde ha til nestemann, som vi ikke har hatt nå. Tenkte det kunne være interessant å se hva deres erfaringer her.. Jeg kan godt begynne. :love2

Beste: Vanntett stellematte, babybjørn vippestol, babynest, moonboon, svingbar base til bilstolen.
Unødvendig: Babygym, nattposer, bedside-crib (ble brukt, men kunne brukt sprinkelseng), gensere :facepalm:, Leander vugge:crybaby2, hårbørste
Ønsker meg til neste: babynest med håndtak, stellebord uten kant foran (han sparker i den og får vondt :confused1)
Med 3 barn har jeg hatt ulike behov faktisk, så noe var "bomkjøp" til et barn, men genialt til et annet.

Bæretøy er et eksempel på det. Helt ubrukelig til mine to første, men genialt og flittig brukt til nr. 3. Har fått det gratis til alle 3, derfor jeg har fortsatt å prøve.

Smokk og flasker er et annet eksempel. Godt brukt til mine 2 første. Ubrukelig til nr. 3.

Ulltøy - Genialt til nr. 1 og 3. Nr. 2 var allergisk...

Omslagsbodyer - Likte det til nr. 1 og 2, men syntes de var skikkelig styr til nr. 3. Vet ikke helt hva som skjedde der.

Klær med fot - Hatet det på nr. 1. Likte det veldig godt på nr. 2 og 3.

Gensere - Brukte det masse på nr. 1. Kunne ikke fordra det på nr. 2 og 3, men bruker cardigans(altså strikkajakker)

Hva jeg har brukt til alle er:
Babygym
Vogn
Bilstol
Vippestol
Spisestol
Sprinkelseng
Badebalje
Stellebord med vannavstøtene matte man legger håndkle på.
Soveposer
Strømpebukser
Manuell brystpumpe
Dyner
Kantbeskytter til sprinkelsenga
Vinterpose til vogna

Hva jeg ikke likte på noen av dem:
Sokker!!!
Lekegrind(hadde til førstemann)
Bilstolpose - kun hatt til nr. 3, men aldri hatt bruk for den

Redigerer om jeg kommer på mer :)

Last edited:
Beste: Bedside crib, bilstolpose, vippestol, lekegrind (vi har hund), joggevogn og badesete

Hadde det meste fra eldstemann, og føler vi har fått brukt mer denne gangen :happy:

Det blir ikke flere barn :hilarious::nailbiting::shy:

Beste kjøp: Leander classic seng (elsker den alle sammen), vinterpose til vogn (bugaboo fox 3), barnevogna
Unødvendig: Bitte liten dyne(brukte den aldri), tåteflasker og brystskjold (burde kjøpt etter behov, og ikke i tilfelle jeg ville få bruk for), smokker (hun vil ikke ha)
Til en evt. nestemann: Har det meste, men kanskje litt andre farger på noe klær hvis det blir en gutt. Har jente nå. Kanskje moonboon?

Bomkjøp: Ikke helt der, men nesten: Ammepute. Først kunne jeg ikke bruke den fordi det ble vondt i ks-såret, da såret grodde kunne den brukes en kort stund, før det ble for knotete og baby føltes for stor ... Følte jeg ikke fikk så stor nytte av den mao.

Beste kjøp: uten tvil ammepute. Gjør det så mye mer behagelig og lettvint! Stellebord (noe som er en selvfølge for noen, men jeg merker hvor mye jeg elsker stellebordet mitt når jeg har vært på besøk hos familien i et par uker og må skifte på begge ungene på gulvet). Bæresele.

Unødvendig: beside crib (endte opp med å sove i samme seng med begge til de havna i sprinkelsenga si), Ewen sove-sauen (må ha white noise på hele natta, ikke bare en liten stund, så bruker heller white noise maskin), svøpeposer og baby anti-klorevotter (sokker holder seg bedre på!)

Beste kjøpet jeg har gjort er en risa rosa dunpose til vogn, begge ungene har sovet så godt i den og holdt seg gode og varme vippestol, tripp trapp stol med nyfødt sete ble også veldig mye brukt

Babygym, lekegrind har ikke blitt mye brukt.

Beste: beste var å pusse opp soverommet så det ble lyst og fresht og tv på rommet! Ellers; babybjørn vippestol, babygym, bedside-crib, tripp trapp med newborn seat, bb hug me (til graviditeten), Leander stellematte, sleepytroll, owlet smart sock
Unødvendig: babynest, Leander vugge, ammepute, masse søte klær i de minste størrelsene vi knapt rakk å prøve
Ønsker meg til neste: blir ingen neste… Usikker på hva jeg ville ha ønsket meg, føler vi er veldig fornøyde med det vi endte opp med å ha.

Beste: bæresele og bæresjal (mannen trives best med sele mens jeg ikke kunne vært foruten sjal de første mnd!), vippestol, lavt babynest til samsoving, tøybleier vi bruker som gulpeklut, moonboon, ammepute, Voksi pose, manuell brystpumpe.
Unødvendig: bedside crib, elektrisk brystpumpe.
Ønsker meg til neste: sovepose, amme- og samsovingsmadrass. Bilsete man kan regulere ryggen på, synes den til Bugaboo er altfor rak i ryggen.

Beste: Vognpakken (Britax smilee 3 med svingbar bilstol), Sleepytroll, leander Stellematte, Angelpack bæresele, bukser med fot, nature bond, philips avent babycall med kamera, tommee tippee mme-maskin.

Unødvendig: Bedside crib, moonboon, babynest, newborn-setet til tripp trapp, silverette, ammeskjold, flaskevarmer.

Ønsker meg til neste: en baby som liker å sove/sitte andre steder enn på meg! :hilarious:

Sniker fra juni, mest bortkasta var elektrisk pumpe, det var så kjedelig, og gikk mye fortere å melke seg selv i et glass.

Back
Topp