Ditt beste tips mot kvalme?

Frk.Careface

Glad i forumet
Ja, nå er kvalmen startet for fult her. Trodde kanskje jeg slapp unna denne gangen, men den gang ei.

Så hva er ditt beste tips? Jeg orker absolutt ingen mat. Har spist to skorper i dag og drukket et glass med appelsin jus. Er det noe mat dere får lettere ned?

Med førstemann drakk jeg sjokkomelk og spiste kjeks, det funker ikke denne gangen. 
Men en ting er sikkert, det funker å spise støtt! Nå funker salte ting for meg og juice... Jeg spiser mye "fy, fy" (godterier og usunn mat) akkurat nå,men så lenge det holder meg unna kvalmen får det bare være sånn! Sunn kan jeg være om noen uker

I hear ya...
Er forferdelig kvalm selv...
Det eneste jeg får i meg på morgenen er først et glass juice/iste, også en yoghurt.
Appelsin i båter går det også litt av utover dagen.
Ellers opplever jeg at kvalmen blir verre når jeg er sulten, samtidig som jeg ikke har lyst på noen ting. Så jeg må bare prøve å småspise inni mellom.
Av pålegg på brødskiva så går blåbærsyltetøy rett ned, sammen med iskald melk. Leverpostei med tomat og agurk funker også.
Jeg har også fått resept på noe kvalmestillende medisin, men da jeg spurte legen om det ikke hadde noe påvirkning på fosteret, svarte han "ikke så vidt vi vet...." Det syns jeg var et heller labert svar, så jeg har ikke turdt å tatt noe av det ennå...

Vanvittig kvalm her også. Jeg har etterhvert funnet ut at det ER virkelig virk i seaband. Sånne armbånd du kjøper på apoteket med en liten kule som presser mot et kvalmestillende punkt på armen.
Jeg kjenner kvalmen komme sigende hvis jeg tar de av, og den forsvinner sakte men sikkert en liten stund etter at jeg tar de på igjen.

Ellers må jeg bare passe på at det ikke går for lang tid mellom måltidene...  jeg tenker kun stort sett på mat hele tiden....     ikke at jeg er så sulten, men jeg er så redd for å bli veldig kvalm dersom jeg ikke spiser...

Sea band funker veldig bra for meg også:o) Tar afripran i tillegg da, men det har egentlig lite effekt. Spiser mye marie kjeks og ritz kjeks, drikker saft og juice med masse isbiter i, også har jeg fått dilla på iskalde grønne epler:o) Funker også med litt is:o) Liker at ting er kaldt om dagen

Lille sol skrev:
Vanvittig kvalm her også. Jeg har etterhvert funnet ut at det ER virkelig virk i seaband. Sånne armbånd du kjøper på apoteket med en liten kule som presser mot et kvalmestillende punkt på armen.
Jeg kjenner kvalmen komme sigende hvis jeg tar de av, og den forsvinner sakte men sikkert en liten stund etter at jeg tar de på igjen.

Ellers må jeg bare passe på at det ikke går for lang tid mellom måltidene...  jeg tenker kun stort sett på mat hele tiden....     ikke at jeg er så sulten, men jeg er så redd for å bli veldig kvalm dersom jeg ikke spiser...

Seaband!! Drikkebuljong og ristet skive. Det går alltid ner. Ellers er det veldig avhengig av dagsformen ka andre ting som går ner. Salte supper pleie og funka stort sett.

Ristet skrive, ris, frukt oppskåret i båter å BRUS! ;) usundt mn det får bare være slik en liten stund..

I mitt første svangerskap fikk jeg beskjed av legen min om at jeg trygt kunne bruke Postafen. Det funket kjempe bra, å hadde ikke noe effekt på jenta mi. 

Takk for masse gode tips. Får gå til innkjøp av sea band. Er ganske desperat for har datteren min på 16 mnd hjemme + en gutt jeg er dagmamma for også jobber jeg 50% aften i tillegg. MÅ liksom fungere.

Jeg syns ikke sea band funker. Jeg brukte de sist svangerskp og kastet opp hver dag . Det samme denne gangen. .....men jeg bruker de,,.

lolly87 skrev:
I mitt første svangerskap fikk jeg beskjed av legen min om at jeg trygt kunne bruke Postafen. Det funket kjempe bra, å hadde ikke noe effekt på jenta mi. 

Får forhøre meg med legen. Sambo var på apoteket for meg, men de ville ikke selge det med mindre jeg hadde fått klarsignal fra legen.

Det som funker for meg er å alltid ha noe i magen. For om jeg er sulten blir jeg kvalm, men om jeg spiser meg mett så blir jeg også kvalm. Sist kunne jeg spise alt uten å bli kvalm, nå sliter jeg med sjokolademelk, sjokolade, syltetøy eller for kremete pålegg. Så jeg spiser kun hønsepålegg på skivene mine for tiden... xP

Grønne epler!

spise, spise, spise og spise... På jobben putter jeg noe i munnen hvert 20 min for å holde ut.. nøtter, frukt, kjeks osv. Hjemme orker jeg ikke å spise hele tiden, så da blir jeg dritkvalm. Om morningen er det ikke håp:/

Jeg innbilder meg at seaband fungerte på meg i forrige uke. Ikke denne uka. Har kastet opp hele døgnet. 4-5 ganger på dagen og et par ganger på natta. Trodde ikke det skulle bli så ille, men ingenting fungerer. Spiser jo pittelitt hele tiden. For det verste som er er å kaste opp "ingenting".

Flere som kaster opp så mye? Jeg blir litt bekymra. Men legen sa det var normalt og at man ikke kunne gjøre så mye med det. Har fått kvalmestillende, og håper det hjelper.

Back
Topp