Ditt beste tips mot forkjølelse

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Jeg trenger noen gode råd. Skal igangsettes om bare noen dager, og våknet opp i dag forkjøla! :o Snørrete, verker i tennene og stiv nakke. Ingen feber heldigvis.
Passet jo veldig dårlig... :p
Noen gode tips? ;)

C vitaminer er vel bra da? Appelsinjuice og sånt noe :p

Mormor sa alltid at vi måtte svette det ut! Kle oss i ull og legge oss under dyna, og sove til det var over. Vet ikke om det hsr noe for seg, men det pleier som regel å være ganske raskt overstått når vi gjør det. Og så tar vi overdose med c-vitaminer. :p

Dill te- kok opp et par dl vann,tilsett et par teskjeer dill,la d trekke,sil av og drikk! Tilsett gjerne honning,d synes jeg er godt ihvertfall og honning hjelper jo også mot forskjølelse;)
Jeg trenger noen gode råd. Skal igangsettes om bare noen dager, og våknet opp i dag forkjøla! :eek: Snørrete, verker i tennene og stiv nakke. Ingen feber heldigvis.
Passet jo veldig dårlig... :p
Noen gode tips? ;)

Ingefær! Kutt opp litt av en rot, og kok opp. Tilsett honning og gjerne sitron.
Renser all "dritt" ut av systemet.

Varm dusj/bad og føttene i varmt fotbad, da det øker de hvite blodlegemene som da hjelper kroppen å bekjempe infeksjonen:)

Eukalyptuste: kok eukalyptusblader og drikk.

Men det beste rådet jeg har er kanskje å minske belastningene på kroppen så den kan fokusere helt på å bli frisk. Da kuttes sukker, hvete minskes og mye søvn er essensielt.

Back
Topp