Ditt beste tips mot bananfluer

Sett ut et par skåler med øl, det tiltrekker de, og dermed drukner de i ølen. Rødvin funker også. :)

to fyrstikker i hver blomsterpotte. Ved siden av hverandre, men en med "hodet"opp og en med hodet ned i jorda :)

Her var det bare en real nedvask av kjøkkenet som hjslp. Prøvde både rødvin,eddikk og zalo til ingen nytte. Ble så gal av de små ekle greiene at jeg skura hele kjøkkenet fra gulv til tak og kasta alle plantene. Helte salmiakk i sluket. Da forsvant de.

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Hvitvin og zalo. Sett ut dette i problemområder, det tar dem :)

Veldig så dere skal sløse med de edle dråper he he :p
Tror som nevnt en skikkelig ned vask og er de først kommet blir det ikke mer frukt stående fremme.
Vi må ha frukten i kjøleskap eller skaper om sommeren. Har fem barn så handler mye frukt.
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det som hjelper meg er å ha all frukt i kjøleskapet på den tiden av året bananfluene er aktive. Selv bananene. De blir brune utenpå, men kjøper heller færre bananer, slik at de blir spist opp før de blir uspiselige.
Jeg går også ut med søpla her kveld.
Og jeg har et par skåler med bakepulver og vaniljesukker. En på kjøkkenbenken og en i søppelskapet.
Etter at jeg begynte med dette har det vært minimalt med fluer her :)

Det finnes to forskjellige småfluer, en type som går på frukt og søtt og en som går i plantene. Fyrstikktrikset hjelper på plantefluene, men ikke på bananfluene ;)

Back
Topp