Ditt beste tips.. *koteletter*

Cinnamon*

Gift med forumet
Hva er ditt beste tips for å få deilige koteletter...?
Tenkte og frese de gyldne på hver side og slenge de i ovnen, men lurer på om noen har noen bedre triks?

Skal ha fløtegratinerte poteter til, og har superlyst på brekkebønner, men det har vi ikke..

Blir vel frossen blomkål/brokkoligblanding da..

Jeg steker de til de er såvidt gjennomstekte i panna. Blir like saftige hver gang [:)]

Er det svin eller lam? For svinekjøtt må jo være gjennomstekt, mens lam er best mens det enda er rosa. [:)]

ORIGINAL: Sicily

Er det svin eller lam? For svinekjøtt må jo være gjennomstekt, mens lam er best mens det enda er rosa. [:)]

Det er svinekoteletter.. Sånne store fra ferskvaredisken.. :)

jeg steker de på hver side, så heller jeg over vann, hiver i en ........(herre gud nå står det stille for meg[:-] sånn kraft terning[8D])
hiver på lokket å lar det småboble en times tid!
så bruker jeg kraften til sausen[:)]

ORIGINAL: Cinnamon*

ORIGINAL: Sicily

Det er svinekoteletter.. Sånne store fra ferskvaredisken.. :)

Da hadde jeg puttet dem i ovnen.. Leeeenge.

JEg bruker ikke steike dem først. Legger dem i ei langpanne i ovn, med litt smør og en god (!) del krydder.
For å få dem skikkelig møre, stek dem gjerne i 2- 3 timer på 100 grader [:)]

freser de litt på hver side i stekepannen, før jeg koker de i vann med salt,gulerøtter,kålrabi og løk....
Så bruker jeg vannet som de er kokt i til sausen etterpå.....

Å herregud så sulten jeg ble...!! *begynner med maten ASAP*

ORIGINAL: Rugebolla

ORIGINAL: Sha

jeg steker de på hver side, så heller jeg over vann, hiver i en ........(herre gud nå står det stille for meg[:-] sånn kraft terning[8D])
hiver på lokket å lar det småboble en times tid!
så bruker jeg kraften til sausen[:)]

bulljong [:D] og det samme gjør jeg!

DER var ordet[:D][:D][:D] hahaha! herre gud[:-] *flaut*

Jeg bruner de raskt i stekepanna først. Tar litt vann i stekepanna etterpå for å få med litt sjy.

Legger kotelettene i en ildfast form med lokk (eller aller helst en schlemmertopf) sammen med sopp, løk, purre, paprika og den sjyen fra stekepanna.

lar de stå en liten evighet i ovnen, da blir de veldig møre og gode!!

Koteletter kokt i brunsaus er det beste[;)][:D]

Bruner de fort i panna, så lar jeg de koke i brunsausen i ca halvannen time. Da blir de møre og gode[:)]

Jeg steker dem på pannen sammen med båter av løk i noen timer på svak varme. Først bruner jeg dem på hver side og så setter jeg ned varmen til ca 1-2, så står de der og putrer i 2-3 timer. De blir så møre at de ramler fra hverandre og smelter i munnen!! yum-yum[:D][:D]

Jeg bruner de i stekepanna på hver side, med det krydderet jeg vil ha..
Så legger jeg de i ildfast form sammen med løk og gulrøtter, og heller over brunsaus til alt er dekket.
Så setter jeg det i ovnen i noen timer (jo lengre jo bedre[;)])

Back
Topp