Ditt beste tips for å holde pco/pcos i sjakk?

I

Ingenbruker

Guest
Min pco har egentlig ikke plaget meg på de årene jeg har hatt det annet enn at jeg måtte få litt hjelp med å bli gravid med sistemann, nå etter han kom og jeg steriliserte meg ved keisersnitt så kjenner jeg at symptomene kommer løpende[emoji17] vekta, som ellers har vært stabil på mellom 65 og 70 kilo står nå FAST på 80[emoji17] ( er 178 høy) og jeg sliter veldig med smerter i nedre mageområdet, merker også at jeg blir fortere varm og svett.

Noen med tips til kosthold, medisiner eller annet som kan hjelpe?
 
Ullevål har hvertfall tidligere hatt et program med kosthold for pasienter med PCO/PCOS. Kanskje du kan ringe dem og høre?
 
Ullevål har hvertfall tidligere hatt et program med kosthold for pasienter med PCO/PCOS. Kanskje du kan ringe dem og høre?

Lavkarbo? Det rådet fikk jeg av lege og gyn, men jeg blir så dårlig av det[emoji17]
 
Lavkarbo? Det rådet fikk jeg av lege og gyn, men jeg blir så dårlig av det[emoji17]

Heller grovkarbo fikk jeg inntrykk av da ei venninne gikk på det.
Og ingen koffein, men masse ingefær, kanel og noe annet krydder. Og så var det noe de kalte «betennelsesdempende mat», men det fikk jeg ikke helt med meg hva var [emoji85]
 
Lavkarbo ble jeg anbefalt. Men jeg blir så dårlig av det og ikke funker det på vekta heller.
Nå tar jeg metformin, og tenker på hva jeg spiser, mengder osv, samt litt trening og da holder det seg hvertfall stabilt. Skulle gjerne gått mitt nedover da men :p
Så ingen gode tipse håper noen har :D
 
Lavkarbo ble jeg anbefalt. Men jeg blir så dårlig av det og ikke funker det på vekta heller.
Nå tar jeg metformin, og tenker på hva jeg spiser, mengder osv, samt litt trening og da holder det seg hvertfall stabilt. Skulle gjerne gått mitt nedover da men :p
Så ingen gode tipse håper noen har :D

Syns du metformin hjelper?
 
Syns du metformin hjelper?
Har i hvertfall gått ned noen kg siden jeg begynte på det i juni. Det siste året før det har det bare gått oppover. Ikke plagdes så mye med det, før de siste årene.
Så synes det hjelper noe hvertfall.
 
Har i hvertfall gått ned noen kg siden jeg begynte på det i juni. Det siste året før det har det bare gått oppover. Ikke plagdes så mye med det, før de siste årene.
Så synes det hjelper noe hvertfall.

Her står vekta stille, går hverken opp eller ned og jeg føler at trivselsvekta er 10-15kilo unna. Kanskje verdt et forsøk[emoji5]
 
Ikke menige å kuppe tråden. Men hva gjør metformin med PCOS? Jeg har også sykdommen :(
 
Her står vekta stille, går hverken opp eller ned og jeg føler at trivselsvekta er 10-15kilo unna. Kanskje verdt et forsøk
emoji5.png
Jeg følte det. Virka det ikke, så nei. Kunne det hjelpe litt, så supert. Har gått ned 4 kg siden juni, så ikke såå mye, men det hjelper på.
 
Her står vekta stille, går hverken opp eller ned og jeg føler at trivselsvekta er 10-15kilo unna. Kanskje verdt et forsøk
emoji5.png
Jeg følte det. Virka det ikke, så nei. Kunne det hjelpe litt, så supert. Har gått ned 4 kg siden juni, så ikke såå mye, men det hjelper på.
 
Metformin her også uten st det hjelper i grunn
Ble operert i august for godartet svulst men har fortsatt mye smerter , men vanskelig å vite om det er pga pcos
 
Hormonprevensjon og trening er mine beste tips.
 
Back
Topp