Ditt beste smokketips

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Hvordan skal jeg få babyen min til å ta smukk hun bruker puppen som smokk og jeg er en smule leeei..

Man må bare prøve og prøve, det hjelper ofte å ha dem liggende på siden, fordi da faller ikke smokken så langt bak. Du kan ta litt morsmelk på den, eller litt malt. Også kan du gå å bære babyen mens du holder en pekefinger på smokken og "rugger" den litt. 

Prøv forskjellige smokker, her funktet NUK latex smokk best. Latex er mykere enn silikon, så den kan være bedre enn silikon. 

Du må bare prøve og prøve. Vi la eldste i sofaen på siden, med munnen inn mot sofaryggen, og med en koseklut slik at smokken ikke falt ut.

Lykke til.

Mitt beste råd ikke stress med det :P Det gjorde jeg hun nektet smokk, flaske alt annet men pupp var inn. Men etter hvert bare gikk det seg til :D

Datteren vår tok tutten når hun var 8mnd.... Og det var sånne helt runde i latex. Sikkert ikke bra for tennene så vi byttet de ut med avent sine etter hvert.

Hva med å amme litt, også bare bytter du ut puppen med smokken?
Jeg må gjøre det omvendt for her er hun litt dårlig til å suge på puppen, så jeg må lure henne med smokken. Pupp, smokk, pupp ;)

Har du prøvd NUK Genius? Hvis ikke bør du prøve den, eneste som funker her. 
Den er litt annerledes enn de andre i sugedelen. 

MissVixen skrev:
Prøvd merket trøst?

Hvor kjøpes det? Aldri hørt om..

Grønnkommode skrev:
Hva med å amme litt, også bare bytter du ut puppen med smokken?
Jeg må gjøre det omvendt for her er hun litt dårlig til å suge på puppen, så jeg må lure henne med smokken. Pupp, smokk, pupp ;)

Prøvd funker ikke ..

snute skrev:
Har du prøvd NUK Genius? Hvis ikke bør du prøve den, eneste som funker her. 
Den er litt annerledes enn de andre i sugedelen. 

Er nuk de siste vi kjøpte nå ja.. Finnes det flere typer?

MissOddsteenOgMichee skrev:
Mitt beste råd ikke stress med det :P Det gjorde jeg hun nektet smokk, flaske alt annet men pupp var inn. Men etter hvert bare gikk det seg til :D

Det er lett hvis ungen suger til man blir sår..Ho tar flaske men vil fortsatt ha pupp som kos..

Back
Topp