Ditt beste reisetips med spedbarn

Snømusa2016

Forelsket i forumet
Skal ut på reise innenfor Norge med fly når lillejenta bare er 3 mnder, og skal da reise alene med henne. Ønsker jo å ha minst mulig med meg, slik at det ikke blir så tungt å bære på.
Har du noen praktiske tips enten når det gjelder flyreisen, pakking, hva man trenger av utstyr, hvordan gjøre ting enklest mulig?
[:D][:D][:D]

Bæresjal![:)] Da blir det ikke tungt å bære og man har 2 hender frie[:)]

På selve reisen kan det være lurt å ta med babybjörn e.l. Ellers sover babyene gjerne gjennom hele turen når de er så små. Det gjorde hvertfall mini her[:)] Var først når han ble over halvåret at han kunne være våken på flyturene[;)]

Jeg har reist en god del med baby. Mest på helgetur da, og da pakket jeg bagasjen i sekk, hadde ungen på magen i bæresjal og vogna i trillekoffert, pluss en skulderveske med hans stelleting. Så et av mine beste råd dersom du reiser alene er; pakk så du klarer med tingene dine selv!

Vi var også 14 dager i USA da lillegutt var 2 mnd. Vi hadde hver vår sekk. En med vår håndbagasje, og en med stelleting. Han ble kun ammet, så vi trengte ikke å pakke mat til ham. Det beste tipset for langtur er; ikke stress. Da blir alt så mye verre. Ungen merker det, og blir mer urolig også. Nå er lillegutt veldig rolig da, så han sov det meste av flyturen uansett.

Når man tar av og lander, må man jo ha ungen i flybelte, men sånn ellers, så har jeg brukt bæresjalet. Da får armene, ryggen og nakken hvile, og jeg slapp å være redd for å miste ham hvis jeg også sovnet. De kan jo også ligge i bæresjalet, så det var gull å ha på reisen. Både jeg og han holdt oss også varme av det. Det er jo ofte kaldt i flyene.

ORIGINAL: Sicily

Jeg har reist en god del med baby. Mest på helgetur da, og da pakket jeg bagasjen i sekk, hadde ungen på magen i bæresjal og vogna i trillekoffert, pluss en skulderveske med hans stelleting. Så et av mine beste råd vis du reiser alene er; pakk så du klarer med tingene dine selv!

Vi var også 14 dager i USA da lillegutt var 2 mnd. Vi hadde hver vår sekk. En med vår håndbagasje, og en med stelleting. Han ble kun ammet, så vi trengte ikke å pakke mat til ham. Det beste tipset for langtur er; ikke stress. Da blir alt så mye verre. Ungen merker det, og blir mer urolig også. Nå er lillegutt veldig rolig da, så han sov det meste av flyturen uansett.

Når man tar av og lander, må man jo ha ungen i flybelte, men sånn ellers, så har jeg brukt bæresjalet. Da får armene, ryggen og nakken hvile, og jeg slapp å være redd for å miste ham hvis jeg også sovnet. Da ken jo også ligge i bæresjalet, så det var gull å ha på reisen. BÅde jeg og han holdt oss også varme av det. Det er jo ofte kaldt i flyene.

har flydd mye med baby, og da alene. Jeg har vært nødt å tenke praktisk, da ingen har kjørt meg til flyplassen jeg har dratt hjemmefra med trikk til oslo s, så flytoget til gardemoen...

jeg sier bare bæresjal!! eller noe du kan bære den lille i for å frigi armene! Ellers har jeg hatt med slik trillekoffert til vogn(om du må ha med vogn på reisen) der har jeg fått plass til mye mer enn vogn, kjempekjekt! en stellebag med nødvendige ting og teppe.

Lykke til, jeg synes det har gått veldig greit, folk er behjelpelig stort sett om man trenger det! trekk pusten dypt og hopp i det[;)]

Tenkte å investere i Pram Pack, men kan den gjøres liten når den ikke er i bruk? Er den enkel å få med seg?
Må ta flytog fra Oslo til Drammen, er det egne vogner for folk med barnvogn?[:D]
Er det enkelt å brukebæresele når man er alene? (tenker da på å få på selen og få barnet oppi)
Mye man lurer på når man er førstegangs [:D][:D][:D]

ORIGINAL: Mimix

Tenkte å investere i Pram Pack, men kan den gjøres liten når den ikke er i bruk? Er den enkel å få med seg?
Må ta flytog fra Oslo til Drammen, er det egne vogner for folk med barnvogn?[:D]
Er det enkelt å brukebæresele når man er alene? (tenker da på å få på selen og få barnet oppi)

pram pack er genial, den blir såpass liten når den ikke er i bruk at du fint får plass til den under vogna f.eks, den stikker litt ut, men fungerer fint! oppi den får du plass til både vogn, pose, dyne, bleier og andre ting du måtte trenge. Det er egne vogner for de med barnevogn ja, det står utenpå døren. Bæresele eller sjal, er bare en treningssak, øv deg noen ganger så får du dreisen på det[;)] er kjempekjekt å ha når du har levert inn vogna på gardemoen[:)]

ORIGINAL: Mimix

På flytoget er det egen vogn for de med barn og barnevogn![:)]
Jeg syns ikke det er noe problem å bruke bæresjal alene, men lurt(om det er sjal da) å øve seg litt på knytingen slik at man ikke skal begynne å bruke det første gangen på farten liksom.

Bæresjal så du har babyen på magen, sekk til håndbagasje hvor du har alt til deg og baby. Mimst mulig å bære på. Til baby: Ekstra med bleier, våt servietter, hundeposer til skitne bleier, et ekstra skift til baby i tilfelle bæsjer igjennom, Engangs stelleunderlag som tar liten plass.

Pakk, så du veit hvor du har alt og at stelle ting er lett tilgjennelig, så du slipper å lete etter ting.

Ta deg god tid og ikke stress.

Greit å ha brukt bæresjal en stund hjemme, så du veit babyen liker å sitte i den og at du syntes den er god å bære i.

Det går så bra atte.

bæretøy er et must på flyreiser/flyplasser, ellers hadde jeg bare stellebagen som håndbagasje, bleier og diverse til snuppa, og det jeg trenger av papirer og penger.. Så må du joi vurdere behovet for bilstol, vogn etc selv etter hvor du skal og hva du skal... Få noen til å følge deg til flyplassen slik at du får all bagasje på båndet med hjelp og om du har mulighet hadde jeg også prøvd å fått noen til å hente meg ankomstflyplassen også.. God tur! [:)]

Back
Topp