Ditt beste råd mot solbrenthet

Kengu

Forumet er livet
VIP
Solen har tatt skikkelig i dag , jeg har brukt høy faktor men er likevel skikkelig solbrent :confused:
Noen som har tips til ting som demper litt?
 
En kald dusj kan lindre noe :) smøre seg med after sun, eventuelt fuktighetskrem.
 
Smør enten på yoghurt naturell, rømme eller Aloe vera gele:)
 
Last edited:
Aloe Vera er det jeg synes funker best.

Og dekk deg med lette klær og unngå for mye sol de neste dagene om mulig.
 
Sier Aloe Vera jeg også.
Påpeker i samme slangen (og det er ikke nødvendigvis myntet på deg Kengu), solkrem, uansett faktor hjelper KUN dersom man smører seg ofte nok.
 
Sier Aloe Vera jeg også.
Påpeker i samme slangen (og det er ikke nødvendigvis myntet på deg Kengu), solkrem, uansett faktor hjelper KUN dersom man smører seg ofte nok.

Enig der, samt at man smører seg med nok solkrem og at man smører seg ca 30 min før man går ut i solen slik at beskyttelsen rekker å trekke inn i huden :)
 
Ja det vet nok de fleste tror jeg :)
Reelt sett ikke, undersøkelser viser gang på gang at vi smører for lite og for sjeldent, flertallet av oss altså. "folk flest" liksom. ;)
 
Jeg tror nok du vet det, men kjenner litt for mang som tror det holder å smøre seg om morgenen...

Enig, overraskende mange som ikke vet at man må smøre seg gjevnlig synes jeg. Så er det så mange som har missforstått dette med solfaktor også og ikke vet at lavere solfaktor betyr kortere beskyttelse mot solen og oftere smøring:)

Som læreren på hudpleie skolen sa, «til nordisk hud er det ingen grunn til å bruke faktor under 30»
 
Enig, overraskende mange som ikke vet at man må smøre seg gjevnlig synes jeg. Så er det så mange som har missforstått dette med solfaktor også og ikke vet at lavere solfaktor betyr kortere beskyttelse mot solen og oftere smøring:)

Som læreren på hudpleie skolen sa, «til nordisk hud er det ingen grunn til å bruke faktor under 30»
Men for å få en solkrem opp til faktor 50 må man tilsette en del stoffer men er usikker på om er kreftfemkaldende eller ikke.
Her går vi for mange ganger med faktor 30
 
Bruke fuktighetskrem og alovera kan også lindre litt.
Unngå solen helt et par dager.
 
Back
Topp