Ditt beste pottetips!

Imogene

Forumet er livet
VIP
Og jeg snakker her om BLOMSTER [:D]

Hva planter du først, og har du bilde(r) av tidligere flora?

Ha Leka i bunnen er mitt tips

ORIGINAL: *LL*

Jeg har bare urner - hater bedd og ugressluking. Har ingen stauder og planter heller ikke blomsterløker. Jeg er en sommerblomstjente[:)]
Alt for tidlig å plante ut nå, tar aldri sjansen før i midten/slutten av mai for å være sikker på å ikke kværke de med nattefrost.

Favorittene i de store krukkene og hengeampler er lobelia,million bells, surfinia, bacopa og scaevola + +
I småkrukker jeg har på bordet eller bare rundt omkring liker jeg stemor, tagetes, georginer, aster, fuchsia, margeritt.

Leca eller singel i bunn er lurt ja. Og ikke pakk jorden for hard når du planter, det er det mange som gjør.

Jeg røska ned alt som var da vi kjøpte leiligheten. Det var rosebusker, lavendel (noe er igjen enda) og haugevis med løkblomster i bed [:o] Jeg HATER å luke ugress så jeg MÅ ha potter.
Men jeg har beholdt klematisen og den er blitt flott 2 år på rad *stolt*

Stemor planter jeg som regel andre uka i mai, for den er hardfør.
Georginer hadde jeg ifjor, men da kom det mye snegler, de er visst veldig glad i dem [:'(]

Takk for andre tips, er flere typer der jeg ikke har prøvd!

Jeg har et lite bed som det kommer tulipaner og påskeliljer i [;)] Det står litt i skyggen så de er av og til litt treg :-) Faktisk kjøpte jeg stemors blomster i går, en lavendel og en palme (som kunne stå ute nå).

Back
Topp