Ditt beste, enkle middagstips?

stinefine

Februar 2014 sin Udefinerbare!
Oktobermirakler 2013
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2015
Jeg er så matlei! Gi meg Ditt beste middagstips!

Nachos :D

Kanskje ikke beste, men det første jeg kom på som ikke tar lang tid :-) må ha med hjemmelaget guacamole :D

Laks eller kyllingboller med couscous med gulrøtter og erter, og gresk matyoughurt med finhakket chilli og korriander :) Enkelt og godt hvertfall

Kjøp ferske ustekte hamburgere på Meny. Strø på tacokrydder og stek dem, ha på ferdigsalsa, rømme/guacamole og ost, og ha nachochips ved siden av :D
Tar seriøst bare 15 min å forberede + steke dem :P

Spaghetti bolognese

Kjører ikke ut hit :p

Haha.. Da ble det brått ikke så enkelt likevel ;) Men det enkleste jeg vet å lage selv er en kjele med ris, kylling eller laks med grønnsaker pakket i folie som jeg legger oppå risen mens den koker. Minimalt med oppvask (<--- TILTAK) siden det bare blir en kjele og helt enkelt og greit. Det som ligger i folien er ferdig til akkurat samme tid som risen. Krydrer med det jeg liker. For min del er det estragon og sitron til kyllingen og dill, pepper og sitron til laksen.

Å ja.. Og det beste av alt. Du kan SITTE mens det lager seg selv. Utrolig behagelig!

Nakkekoteletter (eller annet stekt kjøtt) med ovnsbakte poteter/grønnsaker i biter ved siden av.
Relativt kjapt, og ganske lite jobb - kutt (eller skrell og kutt) poteter, søtpotet, gulrot, paprika, squash, rødbeter, sopp, pastinakk eller whatever, dump det i en bolle med en skvett olje og salt, pepper, krydder, vend dem til de er godt innsmurt med krydder og olje, lemp i panne og sleng i ovnen på 225 grader i en halvtime ca. Ferdig-ferdig.
Stek opp kjøtt (eller spis bart).
Ta evt. litt fetaost til.
Diggelidigg, en stor favoritt hos Jr. også (selv om han mest vil ha kjøtt og potet).

Noen ganger tar jeg bare en aubergine i skiver - kutt opp, salt, la det ligge 15-20 min. til den bitre saften har trukket ut, skyll, tørk, sleng i ovnen i samme tid/temperatur. Smørmyk og digg til stekt kjøtt. :)

Pasta, pølser, bacon, purre og baconost på tube. Ost på toppen og inn i ovnen:) nam nam

Wok(ferdigpose fra Findus), svinestrimler og ris :)

No fekk eg sjukt lyst på nachos!! :P

Ellers pleier mens spare på kjøtt som ikkje blir brukt opp, type taco kjøttdeig osv. Greitt å ha i frysen som ein kan ta opp, hiv på ei brødskive og ost - inn i ovnen.

Jeg har en middag jeg lager med jevne mellomrom (med variasjoner) som er helt genial. Lite jobb og mye igjen for det lille du gjør. Indrefilet av svin i ildfast form i ovnen, potetsalat, pastaskruer med pesto og salat og tzatziki. Er jeg superlat kjøper jeg alt ferdig og må bare ovnssteke kjøttet og koke pasta, pluss kjapt lage en enkel salat, og da er det bare fem minutter jobb pluss ovntid. Vil du være fancy og få enda bedre smak kan du lage potetsalat selv, og tzatziki er jo kjempeenkelt å lage uansett. Skal ikke skryte på meg at jeg lager pesto, men det går det og! :-)

Back
Topp