Disse polarbrød/mini stjerne/hjerte brødene :)

Starlen

Elsker forumet
Ser det er flere av dere snapere som lager deilige brød til de små babyene deres, og lurte på om noen ville dele oppskrift :)

Søk på polarbrød her i april13 så kommer Maikens tråd opp. Klarer ikke linke på mobil tror jeg...

Her er oppskrifta jeg bruker :)
1390938436316.jpg

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Gir dere til de små også selv om de inneholder kumelk? :)

Tror du jeg kan droppe melken og bruke vann i stedet? :/ Lillemor tåler ikke melk, og MME som vi gir henne smaker grusomt - så er redd det vil ødelegge smaken på brødet :/

Tusen takk for oppskrift ❤️
Vet flere som har laga med havremelk istedefor melk. Det smakte like godt :-D

Vet flere som har laga med havremelk istedefor melk. Det smakte like godt :-D

De har barn med melkeallergi.

Jeg lurer på hva fibra er?:p
Svarer deg her jeg, var ikke så lett på snap :p Mannen var allerede begynt før jeg hadde fått oppskrift, så vi skal prøve denne fra Maiken neste gang Det har jo kjempe lett så blir nok påfyll med polarbrød ganske snart tror jeg

Her er min versjon på knallgode polarbrød:

2 dl lettkokte havregryn

1 liter hvetemel

2 dl sammalt hvete finmalt

5 dl ekstra lett melk

100 gr meierismør

0,5 dl sukker

1 ts salt

1 pakke tørrgjær

Kok opp havregrynene sammen med 2,5 dl av melken. La det koke sammen til en løs havregrøt (ca ett par minutter) ta så kjelen av platen og rør inn smøret i terninger slik at det smelter. Når smøret har smeltet rører du inn salt og sukker samt resten av melken. Du har nå en romtemperert masse som du blander sammen med mel og gjær i en bakebolle. Bland godt sammen til du har en smidig deig. Denne deigen bør behandles litt varsomt så ikke bruk kjøkkenmaskin til dette formålet. Når deigen er formet lar du den heve under lokk i 30-45 minutter.

Når deigen er ferdig hevet kjevler du ut deigen (jeg gjorde dette i tre omganger) til den er 1 cm tykk deretter stikker du ut den formen du vil ha. Bruk ett glass, pepperkakeform - whatever. Legg de over på bakeark og prikk de lett med en gaffel før du lar de hvile i ti minutter før steking.

Stek polarbrødene på varmluft, midt i ovnen på 250 grader i ca seks minutter.

Dekk de til med et kjøkkenhåndkle mens de kjølner.

Jeg lurer på hva fibra er?:p
Alt kjøpes i daglivarebutikk :)
Fibra er en egen melpose :) fullkornshvetemel :)

Gir dere til de små også selv om de inneholder kumelk? :)
Ja, i matlaging går fint :)

Her er det eneste jeg kan komme på som er fremmedord i oppskrifta ;)
1390982672717.jpg

Ja, i matlaging går fint :)

Jepp, hs sa her at melk i mat er greit fra ca 10mnd :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Svarer deg her jeg, var ikke så lett på snap :p Mannen var allerede begynt før jeg hadde fått oppskrift, så vi skal prøve denne fra Maiken neste gang Det har jo kjempe lett så blir nok påfyll med polarbrød ganske snart tror jeg
Virker ganske enkelt ja :) Må prøve en dag til neste uke jeg, må bare handle inn det jeg trenger på fredag :)

Dytter opp denne:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp