Disse knipeøvelsene..

*Sandermamma*

Forumet er livet
Poster hos dere kjentfolk jeg[:D] Men altså, disse knipeøvelsene, er det det man gjør når man stopper tisset når man er på do? Er det det jeg liksom skal gjøre i tide og utide nå for at jeg ikke skal bli helt slappfisk der nede? Merker jeg er ganske følelsesløs der nede, så kjenner egentlig lite til at jeg kniper, føler som om hele muskelen er borte liksom[8D]

Og en annen ting, jeg ammet ikke Sander, han ville ikke ha. Han her tar gjerne litt pupp, så jeg ammer om natten og så får han flaske på dagen, pumper på dagtid. Men, skal han få en pupp eller to? Jeg har jævla mye melk tror jeg, så han har ikke sjangs til å tømme en tror jeg, men er jo livredd for betennelser og diverse. Pumpa meg idag morges etter å ha ammet to ganger i natt, og da for bare to timer siden, og fikk ut 120 ml på hvert bryst, og kunne fortsatt men gadd rett og slett ikke. Noen tips til en uerfaren ammer?

Og siste spm[8D] (blir aldri ferdig vøtt), er det vanlig at det er vondt å amme? Tror han har litt gæli tak, men dere som kjenner meg veit jeg har digre pupper, stakkars ungen må jo slite med taket. Han skulle liksom hatt litt mer bryst i munnen og ikke bare vorte, men ser ut som vanskelig, så det er jo ikke sånn supergodt for meg, men går over litt etter litt. Vanlig?

veeeldig takknemlig for tips og råd[:)]

1) Ja, det blir som å stoppe tisset! [:)] Veldig viktig at du gjør det hver dag, og du vil raskt merke bedring i musklene.

2) Om du har så mye melk som du sier, så holder det med en pupp per måltid. Du merker jo når han vil ha mere, og da kan du begynne å gi han den andre også. Begge mine klarte seg med en pupp per måltid til de var noen uker gamle. Men du, om du har masse melk, hvorfor ammer du han ikke på dagen også? [:)] Jo mere du ammer, jo mer melk får du vet du [:)] Og da slipper du pumpestyret, samt at Matheo tømmer brystet ditt mye bedre enn ei pumpe, om du er redd for tette melkeganger og betennelse.

3) Akkurat sånn har begge mine behandla puppen de første ukene. Tobias sugde så feil at jeg fikk sår, så jeg begynte med ammeskjold. Hvordan er det for deg, har du sår på puppene? Om ikke, så vil jeg egentlig bare anbefale deg å bare prøve å få han til å gape litt mer. Men bare hold ut, om noen uker er munnen hans blitt større, så dette går over av seg selv. Inntil da, klem ut litt morsmelk og smør på vortene, lufttørk puppene etter hver amming - så forebygger du såre pupper [:)] PureLan er genialt om du allerede har såre pupper, og den kan du bruke på leppene dine også, det gjør Celina Middelfart! (Ja, mitt hode er fullt av unyttig kunnskap!)

Lykke til med amminga, bare spør om du lurer på mer, jeg føler jeg er ganske utlært i amming etter å ha amma begge mine i evigheter [8D]

Kjøp Purelan om du e sår på puppan [;)] Du trenger ikke å tørke det bort når han skal ha mat heller [;)]
Anbefale å gi pupp om dagen å.. men pump gjerne også [:)]
For å tømme helt, pga tette melkeganger ol.

Mye melk og ømme bryster hele tiden er normalt, han e jo liten enda [:D]

Et godt tips: LUFT PUPPAN ! [:D][8D]

Back
Topp