Disse j*vla papirbleiene

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Beklager sint overskrift, men nå begynner jeg å bli lei altså..
Vi har brukt tøybleier fra fødsel, bortsett fra når vi reiser bort i mere enn 3 dager og når alle bleiene strippes (renses) samtidig. Det er mange grunner til at vi ikke liker papir, men nå har vi jammen meg fått en til!

Mini har atopisk eksem og derfor litt ømfintlig hud så vi måtte stoppe med sperrelag av ull som vi brukte om natten. Valgte da å gå over til papirbleier om natten for at det ikke skulle bli så tett med PUL. Men han tar dem av seg:hilarious:
våkner på morgenen med tiss i senga og en fornøyd, naken gutt liggende inntil meg. Hva i alle dager skal jeg gjøre med det? Noen andre som opplever det samme?
 
Han er så fryktelig varm av seg, men må kansje ha på en body om vi ikke kommer på noe annet:/

Tenker om du bruker en tynn body uten armer. Bambus er jo ganske svalt mot huden. Bare en tanke. Her sover lillegutt nå i egen seng med sovepose og pysj så vi har ikke hatt det problemet enda [emoji6]
 
Kan jo se om du finner "pysjboxere/shortser og ha over? Så slipper du klær på hele guten.
 
Ha opp vinduet og ta på body. I Norge blir det skjelden for varmt så lenge vinduet er åpent
 
Vi bruker kortarmet/kortbenet pysj på de varme nettene. Lillegutt er nemlig også varm, så tar ikke på dyna før vi legger oss.

Pysjen er jo ikke ettersittende, så blir litt luftigere...
 
Kan ikke du ha truser over bleie hvis han er for varm eller tynn singlet body med sånn små hull i de .
 
Det finnes visst fleecebukse man kan bruke som sperrelag i stedet for ullbukse. Evt. Hybrid-tøybleie? :)
 
Hahaha, beklager at jeg ler, men så for meg lille som var såå fornøyd! Husker storesøster hadde en perioder med samme, jeg kom inn om morgenen og fikk levert bleien (med bæsj i) i hånda. :p Brukte pysj med knapping, og kledde den på bak-fram i denne fasen :D

Vi brukte fleece som sperrelag om natta, kan det være noe? Ellers syns jeg forslaget om truse utenpå bleien hørtes lurt ut, hvis det virkelig er for varmt til å ha på pysj. (vanskelig å se for seg, vi har hatt første høststormen nå og regnet bøtter ned og vinden uler).
 
Jeg gjorde det samme (bleia var på i noen få sekunder) da jeg var liten [emoji14] Her brukte mamma og pappa pakketeip (den brune) over den andre teipen, for den fikk jeg ikke av [emoji14]
 
Kan jo se om du finner "pysjboxere/shortser og ha over? Så slipper du klær på hele guten.
Ha opp vinduet og ta på body. I Norge blir det skjelden for varmt så lenge vinduet er åpent
Vi bruker kortarmet/kortbenet pysj på de varme nettene. Lillegutt er nemlig også varm, så tar ikke på dyna før vi legger oss.

Pysjen er jo ikke ettersittende, så blir litt luftigere...
Kan ikke du ha truser over bleie hvis han er for varm eller tynn singlet body med sånn små hull i de .
Vi prøvde truse/shorts og der fungerte fint. Vet ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det, jeg får skylde på ammetåka:p

Vi har foressten vinduet åpent hele døgnet i tilegg til at en gulvvifte står på om natten, men han er likevel varm. Prøvde ha på pysj en dag og da ble han våt på ryggen. Vet ikke hvorfor det alltid er så varmt på det rommet..
 
Det finnes visst fleecebukse man kan bruke som sperrelag i stedet for ullbukse. Evt. Hybrid-tøybleie? :)
Hahaha, beklager at jeg ler, men så for meg lille som var såå fornøyd! Husker storesøster hadde en perioder med samme, jeg kom inn om morgenen og fikk levert bleien (med bæsj i) i hånda. :p Brukte pysj med knapping, og kledde den på bak-fram i denne fasen :D

Vi brukte fleece som sperrelag om natta, kan det være noe? Ellers syns jeg forslaget om truse utenpå bleien hørtes lurt ut, hvis det virkelig er for varmt til å ha på pysj. (vanskelig å se for seg, vi har hatt første høststormen nå og regnet bøtter ned og vinden uler).
Hvordan fungerer disse sperrelagene av fleece? Må prøve det ut å se om det kan hjelpe. Problemet med ull er at dem blir litt fuktig på innsiden av lårene og med sensitiv hud ender han opp med brannsår av "gnikkingen" nå som han beveger seg så mye. Tror dere det blir det samme med fleece da?
 
Hvordan fungerer disse sperrelagene av fleece? Må prøve det ut å se om det kan hjelpe. Problemet med ull er at dem blir litt fuktig på innsiden av lårene og med sensitiv hud ender han opp med brannsår av "gnikkingen" nå som han beveger seg så mye. Tror dere det blir det samme med fleece da?

Det hørtes ikke noe godt ut! Ullbuksa er ikke for trang da?

Det vet jeg dessverre ikke, for har ikke prøvd det selv, bare sett at folk har kjøpt og solgt :p
 
Det hørtes ikke noe godt ut! Ullbuksa er ikke for trang da?

Det vet jeg dessverre ikke, for har ikke prøvd det selv, bare sett at folk har kjøpt og solgt :p
Ullbuksa er str 1 år så skal være massevis av plass i den:')
 
Back
Topp