Diskusjon i heimen angående plassering av dør... hva ville du valgt?

Jeg mener at vaskerommet med toalett ha dør inn til...

• Kjøkkenet

Votes: 12 57,1%
  • Soverommet

Votes: 9 42,9%

• Antall som har svart
    21

Tre muskuterer

Lykkelig!
Altså her er saken.

Vi har laget vaskerom av deler av det gamle kjøkkenet så vi slapp å ha vaskemaskinen på kjøkkenet slik de forrige eierene hadde. Vi har bare 1 bad med toalett og ser at det kunne vært praktisk å ha 2 toaletter i huset. For å få dette gjort billigst mulig er det lurest å lage toalett på vaskerommet for der er det rør fra før.

Jeg stiller meg litt kritisk til dette da per dags dato har vaskerommet utgang til kjøkkenet og jeg synes det er litt ekkelt at kun 1 dør skiller toalett og kjøkken med mat osv.

Alternativet er å stenge døren, rive gammel garderobe og sette inn døren fra vaskerommet og inn på vårt soverom. Jeg synes dette er en bedre løsning enn å ha inngang til kjøkkenet. Mannen min er ikke enig!

Jeg prøver å argumentere med at vi kan heller bytte rom som vil si at vi stenger av den delen som nå er tv stue og lager vårt soverom der mens det rommet som får inngang til vaskerommet/toalett blir tv-stue istedet og dermed sender vi ikke gjester gjennom rommet vårt dersom badet er opptatt hvis de må på toalettet. I tillegg sier jeg at det mest sannsynlig blir oss i familien som bruker vaskeromstoalettet uansett og da er det ikke så farlig.

Hva ville du valgt?

Høres ut som mye styr uansett så jeg hadde nok droppet hele toalettet :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er enig med deg. Synes ikke noe om toalett rett fra kjøkkenet. Ikke rett fra stuen heller for den saks skyld.

Både pga det du skriver om at det bare er en dør som skiller det fra maten, men er også noe med det at på toalettet vil man gjerne ha litt privatliv og det får man jo ikke når det er en dør rett ut til oppholdsrommet.

Men her ville jeg gått for døren ut i tv-stuen da jeg tolket det som at dette er en ekstra stue på en måte?

Uansett, bedre enn at du står og mekker fredagstaco så kommer det en ut fra doen og tar med seg lukta fra #2 :D

Bare for å gjøre ting komplisert:

Vi har kombinert vaskerom og toalett. Jeg HATER det!
Sende folk inn på det rommet som er minst enkelt å holde kontroll på? Vinterdresser henger der til tørk, tørketrommelen går og lager klam varme, støv som du aldri får bukt med, tøy som ligger til bløt osv.

Jeg har rimelig kontroll ellers, men det rommet blir så hardt brukt. Vi kommer til å legge badet for seg selv når vi endelig begynner å pusse opp.

Jeg må si jeg er enig med samboeren din, litt avhengig av størrelsen på rommene. Hvis dere har veldig lite kjøkken og vaskerom kan jeg være enig i at det er litt ekkelt, men hvis ikke syns jeg det virker som uforholdsmessig mye arbeid og kostnader å flytte døren pga et toalett som gjerne ikke blir så veldig mye brukt.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Jeg ville ikke hatt vaskerom inn til soverommet. fuktig luft, bråk, såpelukt..

Dette ble det store samtaleemnet i dag siden vi er midt i flytting selv og skal begynne med nesten samme prosess ang flytte dører og slikt. Jeg ser virkelig fordelen med to toaletter og som du sier, det blir mest familien som bruker toalettet på vaskerommet og ikke gjestene. Er det sykdom og flere må på do samtidig eller at rett og slett gubben sitter på do i 20 min og minsten holder på å tisse på seg, så er det veldig praktisk å KUNNE gå på do et annet sted. Vi kom frem til i deres situasjon hvor dere allikevel har dette vaskerommet at det er lurt med dør ut til tvstue og bytte soverom. Da får dere også bedre utnyttelse av plassen på kjøkkenet vil jeg tro? For da kan dere jo tette den ene døra inn dit, for det er vel en inngang inn til kjøkkenet som nå går videre til vaskerommet? Både hulerboermannen og jeg heier på deg i dette. Håper vi får høre hva konklusjonen blir :D

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Zombie-tråd :hilarious:

Last edited:
Syns ikke noe om at bare en dør skiller toalett og kjøkken. Syns også det er en dårlig løsning med dør til vaskerom fra kun soverom. Dersom dere kan gjøre om på TV stue og soverom slik at det blir inngang fra TV stue til vaskerom syns jeg det er en god løsning. :)
Tråden er fra 2014 , forhåpentligvis har de funnet ut av der

Back
Topp