Diskré amming -hvordan?

Jeg ammer og er ikke komfortabel med å amme blandt hvem som helst!

Og har ingen god teknikk på å amme diskré
Hjemme legger jeg ammeinnlegg på fanget eller på sofaen og når baby legges til så spruter det melk[emoji23]og han stopper alltid litt med det samme før han fortsetter! Og det blir ofte en del søl

Hvordan gjør dere det?
Og hvordan danderer dere ammeinnlegga ? Ofte så hoster baby litt under amming så da må jeg ta han opp, og dermed henger puppen ute [emoji23]

Vet egentlig ikke, jeg bruker ofte singlett og vanlig genser, da drar jeg opp genseren og ned singletten, men drar ikke opp genseren helt før baby nesten gaper etter puppen. Har en hånd på brystet med en klut i som er klar til å redde unna melkesprut.
Ellers setter jeg meg gjerne litt bort når jeg skal amme i selskaper eller ute blant folk. Ikke at jeg bryr meg så mye, men greit å sitte litt ifred samt at ikke alle liker å se på at folk ammer. Ikke at jeg skjønner hva som er falt med det, men det er alltids noen som må være idiot og lage en sak ut av det.

De første gangene jeg ammet offentlig sist rigget jeg til med en gulpeklut som ble viklet i bh-stroppen, så det ble dannet et lite "telt" hvor jeg kunne fikse og ordne under. Jeg brukte ammeskjold den gangen, så var liksom litt som skulle være på plass for at ungen kunne kobles på. Pluss at baby ble litt skjermet for alle spennende inntrykk som var på cafeen. Og en gulpeklut som blir bretta ned i bhen (som henger ned mot magen) til å ta i mot ekstra melk som rant.

Nå ville jeg nok ikke brukt gulpekluten øverst, for vi ammer uten ammeskjold, og mini er sånn nogenlunde grei til å koble seg på. Men gulpeklutunder puppen er fortsatt greit, for all den ekstra melken som kommer om han kobler litt av :P

Har alltid en ammesinglet under genseren og store ammeinnlegg i ull. Syns jeg klarer å være ganske så diskret når jeg ammer en og en, men teknikken en vanskelig å beskrive da[emoji848] Øvingssak igrunn. Har du vurdert ammesjal?

De første gangene jeg ammet offentlig sist rigget jeg til med en gulpeklut som ble viklet i bh-stroppen, så det ble dannet et lite "telt" hvor jeg kunne fikse og ordne under. Jeg brukte ammeskjold den gangen, så var liksom litt som skulle være på plass for at ungen kunne kobles på. Pluss at baby ble litt skjermet for alle spennende inntrykk som var på cafeen. Og en gulpeklut som blir bretta ned i bhen (som henger ned mot magen) til å ta i mot ekstra melk som rant.

Nå ville jeg nok ikke brukt gulpekluten øverst, for vi ammer uten ammeskjold, og mini er sånn nogenlunde grei til å koble seg på. Men gulpeklutunder puppen er fortsatt greit, for all den ekstra melken som kommer om han kobler litt av :P

Ja har funnet ut at klut under er et must[emoji23][emoji1360]helt håpløst uten!

Har alltid en ammesinglet under genseren og store ammeinnlegg i ull. Syns jeg klarer å være ganske så diskret når jeg ammer en og en, men teknikken en vanskelig å beskrive da[emoji848] Øvingssak igrunn. Har du vurdert ammesjal?

Har tenkt på det,-men føler gjerne det ikke blir så diskré likevel! Og ser for meg at baby gjerne blir litt varm under der!?

Bruker Boob ammeklær - dei er heilt supre, bare litt av puppen kjem ut. Mykje bedre klær enn feks HM. Har du et teppe rundt bebis i tillegg så er puppen heilt skjult.

Back
Topp