Dine tips til trening (og slanking) med "vondter"?

Sillynelly

Betatt av forumet
7 mndr etter fødsel har jeg har kommet godt i gang med trening, som for meg betyr jogging. Målsetningene er både å bli en bedre løper som kan løpe marathon og fjellsport, men også å få tilbake figuren.

Men problemene står i kø. Nå med senebetennelse under foten, og jeg må legge løpeskoene på hylla på ubestemt tid.

Frustrasjonen er stor, og jeg forsøker å legge en plan for hvordan jeg kan opprettholde en progresjon ved hjelp av alternativ trening, som sykling eller svømming. Men jeg synes begge deler er dørgende kjedelig :dead:. Jeg trenger rett og slett inspirasjon til å komme i gang, og trene så effektivt som mulig. Uten det uteblir motivasjonen også. Skal til PT etter hvert, men må til fysio først.

Håper mitt er med andre ord at det er noen inspirerende sjeler her på forumet som kan gi noen tips.
 
Hva med å ta spinning timer med instruktør? Jeg synes også sykling er rimelig kjedelig (elsker løping). Når jeg har vært skadet har jeg tatt gruppe timer på sykkel og det har vært overkommelig eller så har jeg tatt intervall økter på sykkel for da trenger jeg ikke sykle så lenge. Har prøvd vannaerobic også. Synes det var gøy, men det ble ikke nok intensitet for min del. Romaskin har også vært et apparat jeg har synes vært både gøy og gitt meg god trening.
 
Hva med å ta spinning timer med instruktør? Jeg synes også sykling er rimelig kjedelig (elsker løping). Når jeg har vært skadet har jeg tatt gruppe timer på sykkel og det har vært overkommelig eller så har jeg tatt intervall økter på sykkel for da trenger jeg ikke sykle så lenge. Har prøvd vannaerobic også. Synes det var gøy, men det ble ikke nok intensitet for min del. Romaskin har også vært et apparat jeg har synes vært både gøy og gitt meg god trening.
Det kan absolutt være aktuelt med spinningtimer, ja! Jeg må uansett få opp sykkelformen til jeg begynner på jobb igjen!

Romaskin er jo egentlig gøy, men jeg må ha en veldig dårlig teknikk - får liksom ikke opp intensiteten nok. Dårlig koordinasjon, antagelig :rolleyes:.
 
Kan ellipse være et alternativ?
Ja, kanskje, det har jeg knapt nok prøvd. Men hvor effektivt er det egentlig? Mulig det er min kroppskontroll/-koordinasjon det er noe feil med, men også der har jeg strevd med å få opp intensiteten skikkelig. Og det er jo en forutsetning for at treningen skal fungere.
 
Ja, kanskje, det har jeg knapt nok prøvd. Men hvor effektivt er det egentlig? Mulig det er min kroppskontroll/-koordinasjon det er noe feil med, men også der har jeg strevd med å få opp intensiteten skikkelig. Og det er jo en forutsetning for at treningen skal fungere.
Det var min favorittreningsmetode før jeg oppdaget at jogging faktisk fikk meg fysisk fremover :hilarious: digger enda ellipsetrening. Få litt motstand på maskinen og en grei hastighet over tid på økta, så får man ganske greit utbytte av treningen etterhvert :)
 
Det kan absolutt være aktuelt med spinningtimer, ja! Jeg må uansett få opp sykkelformen til jeg begynner på jobb igjen!

Romaskin er jo egentlig gøy, men jeg må ha en veldig dårlig teknikk - får liksom ikke opp intensiteten nok. Dårlig koordinasjon, antagelig :rolleyes:.

Ja romaskin er gøy, jeg får opp intensiteten der. Blir like sliten som løping i motbakker, men man trenger litt øving for å få til teknikken. Ellipsemaskin derimot får jeg ikke opp intensiteten nok til å kalle det en god treningsøkt.
 
Back
Topp