Dine tanker om å dele graviditet på sosiale medier

karamell

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Skuddårsspirene 2024
Hvilke refleksjoner har du (og eventuell partner) gjort deg om graviditet og sosiale medier?

I min familie og vennekrets er det like mange tilnærminger til det som det er graviditeter.

Jeg kjenner et behov for å verne om oss selv, samtidig kjenner jeg en stor glede over å kunne dele det ALLER BESTE som har hendt oss, noen gang. :love7


Mine tanker per dags dato:

- Vi kommer ikke til å poste en egen offentlig kunngjøring på face/ insta a la "Baby i januar 2020" e.l.
- Etter vi har sagt det til de vi kjenner kommer jeg ikke til å legge skjul på at jeg er gravid, når jeg deler andre ting fra livet mitt i diverse medier.
- Jeg kommer nok til å dele små opplevelser og milepæler i insta-story og på snapchat. Det føles ikke like permanent og "skrevet i stein" som et facebookinnlegg. Eksempel: Halvvegs i graviditet, kan ikke vente med å møte barnet vårt, glede over å kjenne spark i magen, vuggen er klar for deg.
- Vi kommer ikke til å dele ultralydbilde på noen sosiale medier. Det viser vi bare til de vi kjenner godt.
- Jeg kommer ikke til å dele bilder av bar mage, unntatt i settinger der dette er naturlig: På stranda ++
- Når graviditeten er kommet lenger, over halvveis, kan det hende at jeg legger ut et bilde som blir værende på instagramen min, et fint bilde som viser siluetten av gravidmagen. :Heartred


Hva tenker dere? Hvordan gjør dere det?
 
Jeg ønsker ikke at dette skal være en tråd for kritikk og å betvile andre sine tilnærminger, men at vi kan dele våre egne tanker og erfaringer.
 
Jeg deler! Fordi jeg er venn med folk jeg kjenner, og ikke legger til allverdens folk på facebook:hilarious:
Har også lukket profil, slik ikke hvem som helst kan se innlegg og bilder:joyful:
 
Jeg deler! Fordi jeg er venn med folk jeg kjenner, og ikke legger til allverdens folk på facebook:hilarious:
Har også lukket profil, slik ikke hvem som helst kan se innlegg og bilder:joyful:
Samme her, men deler ikke før etter OUL. Som sist.. Når det er sagt legger vi ikke ut bilder av lillemor på sosiale medier.
 
Kommer heller ikke til å legge ut et innlegg på face eller noe, men kanskje på insta, tiden får vise :)
 
Akkurat nå ser jeg ikke for meg at vi kommer til å dele det på sosiale medier, vi deler så lite ellers :happy090 men aldri si aldri:dance008
 
Jeg er ikke på Snapchat eller Instagram, men kommer nok til å dele en kunngjøring med UL-bilde på Facebook etter OUL, gitt at jeg kommer meg dit og den går bra, da. Det var slik vi gjorde det sist, da var jeg 20 uker på vei.

Delte kun ett magebilde, og det i uke 39, og jeg hadde sort kjole og sorte strømpebukser på. :)
 
Jeg deler veldig lite av livet mitt på Facebook. Så kommer ikke til å gjøre noen av de tingene.
Har lurt meg til å stå som politiker i høst på valglisten til AP så nå er jeg enda mer var på hva jeg legger ut offentlig.
 
Vi skrev vel noe ala «gleder oss til januar» og la ved et bilde av et par babysokker og ultralydbilde (uke 20) på Instagram, som jeg delte videre til Facebook. Både der og på snap har jeg kun venner og familie (rensa begge kontoene mine for folk jeg ikke har noe med å gjøre lenger) så vi delte det slik rett og slett for å slippe å si til hver og en av de. Og så la jeg ut noen bilder av meg selv der babymagen syns på Instagram.

Denne gangen tror jeg at jeg ikke skal legge ut noe før eventuelt drit sent, når jeg får giga svær mage eller noe.
 
Hadde lagt ned Facebook kontoen min sist, men kommer nok ikke til å dele denne gangen heller. Iallefall ikke føre h×n er født.
 
Vi delte ingenting sist, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det denne gangen heller. Men kommer heller ikke til å gå inn for å skjule det.
 
Vi ser an, vi gjør det vi føler for. Vi deler endel, men kjenner lott på at vi deler ikke før vi føler oss litt tryggere.

Folk er forskjellig, vi gjør det som blir rett for oss.
 
Ser for meg at kanskje det blir litt Snapchat til nære venner etterhvert, eneste sosiale plattformen jeg er delvis aktiv. Men blir ikke «skrevet i stein» noen steder :joyful: Liker holde ting privat :)
 
Vi deler lite på sosiale medier. Sist postet jeg et bilde av meg i en annen sammenheng men der magen synes også et bilde av gutten et par dager etter fødsel. Ellers ønsker jeg ikke å legge det ut offentlig .
 
Kommer til å dele at vi skal ha baby. Men ikke før etter den ordinære ultralyden :)
 
Må si at i ettertid så er jeg veldig glad vi ikke skrev noe på facebook, selv om vi var 12 uker på veg før det ble funnet en MA. Takk og pris, ville vært så vondt å måtte håndtere et slikt "moderne problem". Kommer ikke til å skrive "en skjit" i sosiale medier, når det ev. blir klart.
 
Vi kommer ikke til å annonsere noe på Facebook /Instagram. Men kommer nok heller ikke til å skjule graviditeten på eventuelle bilder når magen synes (og alle de nærmeste vet det) :)
 
Kommer ikke til å gjøre det før jeg har født. Da kan det hende jeg legger ut et bilde av bebis.

Folk kommer uansett til å få med seg at jeg er gravid. Bygdesladder :bored:
 
Kommer muligens til å legge ut noe på insta etter OUL, har ikke bestemt oss helt enda :) Ihvertfall ikke noe før den tid.
 
Blir nok å legge ut et bilde på instagrag etter UL rekner jeg med. På face har jeg mange venner så ikke er så nære, så det dropper jeg. Legger vel ut et bilde etter fødsel her rekner jeg med:)
 
Back
Topp