Dine første ord etter fødselen??

‘Herlighet.. er ho ikkje forferdelig lita?’ (Ho var 3,2 men søster var 4,5 og bror 4,8) [emoji28] og setning nr 2 ‘kjære, vi må virkelig revurdere ein evt nr 4’ [emoji6]
 
«Hæ? Er klokka berre fem på seks??» Forventa ein mykje lengre fødsel, og klokka var 1715 når vi kom inn på fødestova [emoji28]
 
Etter å ha skreket og gråtet av smerte, etter siste push når hun kom ut første jeg sa var «det var jo ikke så ille», legen, jordmora, søstra mi og barnepleierne måtte le litt [emoji28]
 
«Ble det samme rift som sist?» ( grad 3c og operasjonsbordet. Heldigvis slapp jeg unna med noen få sting denne gang).
 
«Å, nei!! Jeg må få av meg klæra! Hjelp meg, *navn på pappan*!!»

Jeg fikk nemlig aldri av meg genser og bh, og jeg ville jo så gjerne ha lille gutten vår hud mot hud på brystet med en gang <3
 
"Er det sant?!" Og så sa jeg "jenta mi, jenta mi" og gråt litt.
 
Jeg husker ikke nøyaktig, men noe av det første jeg sa var "er hun ute allerede"? Da var kroppen født og kun hodet satt litt igjen. Hadde kun vært på sykehuset litt over en time og var førstegangs. Det gikk mye raskere enn forventet:p
 
«Å herlighet, det der vare det råeste jeg har gjort noen gang»

Ho kom på undersøkelses benken på helsestasjon 12 minutters etter at vi gikk ut av bilen. Jeg hadde fremdeles buksa på knærne! 45 minutter etter ag jeg våknet i egen seng.. (3. Og siste :).
 
"Beklager"
 
Eg har no sagt at eg skal ha 3 ungar, i det han Odin kjeme ut i verda og eg får han opp på brystkassa så sei kjæresten min:"ein ute og 2 igjen." da glefse eg etter han og eg sa nei off, eg var så leide av å gå gravid (fordi det var tungt med mykje vatn i kroppen og kjempe store mage som var i veia og bekkenløsninga som var heilt forferdelig å ha og i tillegg svangerskapsforgiftning og guttungen var 3,3kg når han kom til verda ei måned før termin.
 
«Så fin du e!» og «Mamma kommer snart». Keisersnitt som ikke gikk helt som planlagt og hun ble tatt med ut med en gang. Jeg holdt på å dø, rett og slett og fikk ikke sett henne før sent samme kveld. Helt jævlig!
 
Back
Topp